Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Netto lys
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-02-05 10:58

Hejsa
På mandag har Netto en billig lampe m. stativ til salg for ca.149. Er det
noget værd, fotografisk set?

/Bo

Fra : Thomas

Dato : 05-02-05 14:56

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> Hejsa
> På mandag har Netto en billig lampe m. stativ til salg for ca.149. Er det
> noget værd, fotografisk set?
>
> /Bo

Ja, til dels. Bemærk dog allerførst, at en lign. lampe og et endnu bedre
stativ (op til 2 m. højde) kan fås i Harald Nyborg for 118 kr.

Jeg har med et stativ fra Harald Nyborg bygget min egen lille softbox, der
er fremragende til portrætter. På toppen af stativet har monteret en
plastkasser. Inden i plastkassen stiller jeg min Nikon SB-800 blitz - og
uden på kassen hænger jeg en hvidt lagen.

Herved kommer blitzen oppe fra og har en god spredning, der giver et meget
naturligt lys.

Stativet kan klappes sammen til ca. 50x10 cm. og er meget solidt. Lampen fra
HH giver 500 solide watt. Det er dog et meget (rigtig meget) varmt lys
lampen giver. Desuden udvikler den meget varme, hvorfor den er vanskelig at
anvende i f.eks. en slags softbox-opstilling.

Thomas

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-02-05 15:58

> [...]
> plastkasser. Inden i plastkassen stiller jeg min Nikon SB-800 blitz - og
> uden på kassen hænger jeg en hvidt lagen.

Tak Thomas - jeg vil fluks finde en HN forretning.

Hilsen Bo

Lille slideshow m. gl. bjørnekløer:
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/bjoerneklo/index.htm