Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billede tyveri...
Fra : Martin Gleit

Dato : 04-02-05 09:40

Hej gruppe...Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at en webside bruger
nogle af mine billeder (uden min tilladelse) på deres side til at sælge
webtemplates http://www.templatemonster.com/flash-templates/7479.html Hvad
kan man gøre ved sådan noget?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-02-05 10:44

Martin Gleit wrote:
> Hej gruppe...Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at en webside
> bruger nogle af mine billeder (uden min tilladelse) på deres side til
> [...]

Søg tilbage i gruppen - det /har/ været behandlet til hudløshed i forvejen
inden for den senere tid.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 04-02-05 11:15

Hej Martin

Ja, dine billeder er ret genkendelige..

Start med at henvende dig til dem, med dels ophør at af deres virksomhed med
øjeblikkelig virkning, sørg for at lave skærmdumps af deres sider. I dit
brev til dem skal du forlange erstatning og kompensation af dine
rettigheder, både billeder og site.

Reagerer de ikke inden for 24 timer, melder du dem til politiet. Så har du
det retsfaglige på plads, tror ikke at de vil gøre noget ved det. men
forlang at der bliver optaget rapport. Det svarer til tyveri.

Bortset fra det er det et ret nydeligt flashsite..

Hilsen Carsten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-05 11:31

Carsten Rasmussen wrote:

> Reagerer de ikke inden for 24 timer, melder du dem til politiet.

ROTFLAMO....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-05 16:28

In article <42034EDC.1090207@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> ROTFLAMO....

De er i USA, og DCMA gør faktisk, at der skal ske noget MEGET hurtigt.
Mit bud er, at man kan få sitet pillet ned indenfor en dag eller 2.

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-02-05 11:32

"Carsten Rasmussen" <JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forlang at der bliver optaget rapport. Det svarer til tyveri.
>
> Bortset fra det er det et ret nydeligt flashsite..

hej carsten...mange tak for rådet...

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 20:36

> [...]
> forlang at der bliver optaget rapport. Det svarer til tyveri.
>
> Bortset fra det er det et ret nydeligt flashsite..

Måske er det lidt klogere at vente lidt længere end ét døgn

-Thomas

Fra : Deaster

Dato : 04-02-05 13:37

Carsten Rasmussen wrote:
> [...]
> kompensation af dine rettigheder, både billeder og site.
>
> Reagerer de ikke inden for 24 timer, melder du dem til politiet.

Du glemte vist en smiley, for det må være en joke ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-05 16:24

In article <420334e4$0$13740$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Martin Gleit wrote:
> Hej gruppe...Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at en webside bruger
> nogle af mine billeder (uden min tilladelse) på deres side til at sælge
> [...]

Ja - send dem en regning, og hvis de er amerikanske, så kan du få
deres udbyder til at lukke websitet med DCMA i hånden.

Fra : C. Stensgaard

Dato : 04-02-05 16:38

Den er fjernet