Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 8800 - lyd
Fra : Henning Petersen

Dato : 03-02-05 19:31

Hej.

Spørgsmål til andre Coolpix 8800 ejere:

Har I lagt mærke til en svag sydende lyd fra 8800 når det er tændt? Det har
ikke noget med lyden fra auto-fokus at gøre og det optræder kun på
"optage"-programmerne - d.v.s. ikke på visning af billeder, set-up, wb, iso
m.v.

Kameraet virker perfekt, jeg synes bare at den der sydende lyd er lidt
underlig. Der skal være rimeligt stille i lokalet for at man kan høre den.

Så - syder jeres Coolpix 8800 også ?

Hilsen

Henning

Fra : Tore Haugen

Dato : 03-02-05 22:12

"Henning Petersen" <hen.p@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Kameraet virker perfekt, jeg synes bare at den der sydende lyd er lidt
> underlig. Der skal være rimeligt stille i lokalet for at man kan høre den.

Det må vel være:

VR

"Vibration Reduction adjusts the lens to compensate for slight hand
movements that can blur pictures or cause shake
in the shooting display while shooting still pictures or movies. VR reduces
the shutter speed at which pictures are blurred
by about three steps. It also reduces blur when the camera i szoomed in,
esopecially if the subject is moving or lighting is dim"

Hilsen

Tore Haugen

Fra : Henning Petersen

Dato : 04-02-05 07:46

"Tore Haugen" <tore-h@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> by about three steps. It also reduces blur when the camera i szoomed in,
> esopecially if the subject is moving or lighting is dim"

Nej - det har ikke noget med VR - funktionen at gøre. Jeg har prøvet at slå
den fra. Lyden er den samme.

Henning

Fra : Henning Petersen

Dato : 04-02-05 10:48

"Henning Petersen" <hen.p@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Tore Haugen" <tore-h@online.no> skrev i en meddelelse

> Nej - det har ikke noget med VR - funktionen at gøre. Jeg har prøvet at
> slå den fra. Lyden er den samme.
>
> Henning

Har lige talt med Nikon Support i DK. Tore har faktisk ret; det er
VR-funktionen der er årsag til lyden. Også selvom den er slået fra!

Hilsen Henning

Fra : Tore Haugen

Dato : 04-02-05 12:07

> Har lige talt med Nikon Support i DK. Tore har faktisk ret; det er
> VR-funktionen der er årsag til lyden. Også selvom den er slået fra!
>
> Hilsen Henning

Vil det si at VR funksjonen fremdelse bruker strøm/batteri selv om den er
slått av?

På mitt Panasonic DMC-FZ20 tror jeg lyden blir borte når jeg slår av "VR"

Tore H

Fra : Tore Haugen

Dato : 03-02-05 22:17

> [...]
> Kameraet virker perfekt, jeg synes bare at den der sydende lyd er lidt
> underlig. Der skal være rimeligt stille i lokalet for at man kan høre den.

http://www.interfoto.no/filarkiv/brosjyrer/nikon/COOLPIX8800-Norwegian.pdf

Tore H

Fra : Henrik

Dato : 04-02-05 17:00

Jeg kigger på nyt didgi kamera til at fotografere motorsport, men har læst
at autofokus på Coolpix 8800 er meget langsom når man bruger fuld zoom.

har i erfaringer med det, og passer det.

mvh
Vejgaard

Fra : Tore Haugen

Dato : 04-02-05 23:30

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> wrote in message
> [...]
> at autofokus på Coolpix 8800 er meget langsom når man bruger fuld zoom.
>
> har i erfaringer med det, og passer det.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=116310

Hilsen

Tore H