Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotostafet i uge 5, 2005 - (Lys & Arkitekt~
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 19:18

Ugens emne er "Lys & Arkitektur" (arkitektur hvor lyset spiller en vigtig
rolle.)

Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
her", og husk at skrive kritik til alle billederne, der deltager i stafetten
inden
for den angivne tidsfrist.

Og sidst men ikke mindst: Det er vigtigere at lære, end at vinde stafetten!
:oÞ

Man kan poste billeder indtil søndag formiddag så man har det halve af
weekenden til at taget et godt billede.

Billederne kan postes på egne servere, på http://www.fotostafetten.dk,
www.fotokritik.dk og lignende.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : uh

Dato : 04-02-05 23:02

"Thomas Schreiber" skrev i en meddelelse
> Ugens emne er "Lys & Arkitektur" (arkitektur hvor lyset spiller en vigtig
> rolle.)

Jeg har sendt et billede til:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=273406&kode=

Billedet er kun gjort mindre, ikke andet, det er fra torsdag i sidste uge.
Hvis ikke det passer ind under de givne kriterier, da se venligst bort fra
det.

mvh uh

Fra : Carina

Dato : 05-02-05 23:17

> Jeg har sendt et billede til:
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=273406&kode=

Jeg syntes det er et flot billede, men jeg er også en af de personer som er
helt vild med solopgange og nedgange - Så jeg kan rigtigt godt lide det
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-02-05 10:59

"uh" <whynotfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har sendt et billede til:
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=273406&kode=

Det er en fin solnedgang med en bro i silhuet.
Jeg ved heller ikke om det rammer emnet helt,men der er da lys og arkitektur
indblandet

Jeg har kun en anke over billedet.
Det er lidt tungt i højre side.
Du burde have taget nogle skridt tilbage eller zoome mere ud, så bropillen til
højre havde fået lidt mere luft omkring sig.
Som det er nu lukker pillen nærmest billedet ned i højre side, specielt i den
nederste trediedel.
Du kan evt. prøve at beskære bropillen helt væk. Ulempen her er så, at en del
af vejbanen forsvinder, men det er så en tradeoff.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 06-02-05 13:48

"uh" skrev i news:4203f04f$0$48629$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]

> Hvis ikke det passer ind under de givne kriterier, da se venligst bort fra

Arkitektur er det da ihvertfald. Og om opgaven er løst, er det Thomas
Schreibers opgave at vurdere.
Jeg ser en solnedgang med flotte farver set igennem en bro. Det fungerer
godt, men billedet er lidt ude af balance. Det ser ud som om du arbejder
lidt med doubleframing som teknik. - En komposition hvor et motiv i
forgrunden danner ramme for et bagvedliggende motiv.
Prøv at eksperimentere målbevidst med det for at få teknikken
perfektioneret. Man kan eventuelt prøve at søge på double framing på google
og foto fora på nettet for at hente inspiration.

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-02-05 20:43

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews at schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> for den angivne tidsfrist.
>
> Og sidst men ikke mindst: Det er vigtigere at lære, end at vinde stafetten!

Undskyld jeg kommer halsende så sent, men bedre sent end aldrig

Jeg var i Århus i går fredag på vej hjem med bus. Her brugte jeg en times
ventetid på at kigge efter motiver i Bruun's Galleri.

Ville gerne ha været en tur på Aros, men det ku jeg jo ikke nå, så here goes:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-18

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Carina

Dato : 05-02-05 23:23

> Jeg var i Århus i går fredag på vej hjem med bus. Her brugte jeg en times
> ventetid på at kigge efter motiver i Bruun's Galleri.

Jeg kan desværre ikke give konstruktiv kritik - da jeg er en ganske
almindelig kameraejer - uden megen baggrundsviden.

Men jeg syntes at der er nogle flotte linjer i billedet - det er et billede
som tiltaler mig meget
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-05 11:20

Frodo Nifinger wrote:
> "Thomas Schreiber" <NOSPAMnews at schreiber.se> skrev i en meddelelse

> here goes: http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-18

Billedet er vel OK, men jeg synes ikke det lever op til opgaven.
Arkitektur - ja, lysets rolle -nej!

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : N/A

Dato : 05-02-05 22:52

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-02-05 22:52

On Sat, 5 Feb 2005 22:41:40 +0100, Erik W. wrote:

> "Thomas Schreiber" <NOSPAMnews at schreiber.se> skrev i en meddelelse
>
> Her er mit bidrag http://w-foto.dk:/displayimage.php?&pos=-16
>
> Mvh Erik

Dette link giver ikke noget.

Jeg tror Erik mener dette http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Erik W.

Dato : 05-02-05 23:24

"Jens Stadsgaard" skrev i news:fyznvl3jjnko.531hdeumj4i$.dlg@40tude.net...

> Jeg tror Erik mener dette http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16

Du har fuldstændig ret Jens. Tak for det. Det portnummer driller mig, og da
jeg ikke kan "se" min egen server fra internetsiden, kan jeg ikke teste mine
egne links. Tak for hjælpen.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 05-02-05 23:04

"Thomas Schreiber" skrev i

> Ugens emne er "Lys & Arkitektur" (arkitektur hvor lyset spiller en vigtig
> rolle.)

Og her er mit bidrag http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-02-05 10:48

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Schreiber" skrev i

> Og her er mit bidrag http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16

Der er unægteligt nogle kvaliteter i dette billede.
Den øverste række vinduer med det kraftige lysindfald mellem dem er et billede
i sig selv, og prædikestolens bløde runde form er også lækker.

Men når det så er sagt, så er billedet ikke uden problemer.
De 2 mørke trin i bunden tynger billedet voldsomt.

Der er tre måder at komme omkring det:

1. Tag billedet om og brug reflektorer til at kaste lidt lys tilbage på
trinnene.
2. Fusk i PS og lysne trinnene lidt, hvad vi ikke må
3. Den lette! Crop trinnene væk - Billedet tager overhovedet ikke skade af
det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-05 11:45

Erik W. wrote:

> Og her er mit bidrag http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16

Løser helt afgjort opgaven, men er lidt gumpetung. Lidt fill-flash havde nok
hjulpet på den mørke forgrund.

vh
Jan

Fra : Carina

Dato : 05-02-05 23:12

Hej

Så ligger mit bidrag her :
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-20

/Carina

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-02-05 11:10

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så ligger mit bidrag her :
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-20

Sjov ide!
Skulle lige til at brokke mig over, at mastens top ikke var centreret, men jeg
kom i tvivl, da du har placeret den fint i det gyldne snit.
Til gengæld tror jeg, at billedet ville ha vundet på en højere blændeværdi og
dermed større dybdeskarphed. eksempelvis F:/11
Og jeg ville nok lige ha rettet billedet helt op, men det kan let gøres i PS.
Det skal lige ha 0,75 grad counter clock wise.

Men fed ide og næsten helt perfekt.
Godt arbejde!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-05 11:46

Carina wrote:
> Hej
>
> Så ligger mit bidrag her :
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-20

Masser af lys og meget lidt arkitektur (eller rettere - ingen). Så opgaven
er vel næppe løst hermed.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN, the

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 21:03

Hej,

Jeg har valgt at finde en vinder lidt før deadline, da jeg har tusinde ting
jeg skal nå imorgen, og der nok alligevel ikke er nogen der melder sig til
på dette tidspunkt. Håber det er ok.

Min kritik er hård men ærlig. Så er i advaret

Billede fra UH:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=273406&kode=
- Jeg finder billedet kedeligt, det er meget rystet - hvilket ses tydeligt
på vandet i den originale opløsning. Desuden er emnet ikke helt opfyldt
imho.

Billede fra Jesper Nielsen (Frodo Nifinger):
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-18
- Well... Det er vel en arkitekt der har tegnet bygningen, men lys er der
ikke meget af Tror det er det der er at sige om det billede, men det var
vel forventeligt

Billede fra Erik W: http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?&pos=-16
- Meget atypisk billede.Synes næsten lyset virker unaturligt og kunstigt.
Det er både godt og skidt. Dit andet billede
http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?album=8&pos=0 er derimod langt mere
spændende i mine øjne. En skam det ikke er bredere.

Billede fra Carina: http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-20
- Super billede. Virkelig godt synes jeg. Kan enormt godt lide den skæve
vinkel, og i det hele taget billedets "skøre facon". Lyset falder flot ind
fra højre side. En skam det ikke er lidt kraftigere, så skyggerne var lidt
skarpere markeret, men solen kan man jo ikke bestemme over Kan også godt
lide det rå metal, og at man ikke lige med det samme kan se hvad det
forestiller. Godt gået!

Så tillykke Carina! Du vandt denne uges fotostafet. Af samme grund har du
æren af at skulle vælge emne i næste uge og være dommer

Carina, husk lige at oprette en emnetråd med emne for uge 7

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber