Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Breezebrowser ændrer billedet
Fra : Henrik Sahl

Dato : 02-02-05 23:18

Jeg har brugt Breezebrowser til at lave en webside af mine billeder, men
uden at jeg har valgt noget synderligt i indstillingerne så bliver
billederne ændret i farverne som f.eks. dette http://nui.adsl.dk/after.jpg
mens det orginale så således ud http://nui.adsl.dk/before.jpg

Umiddelbart kan jeg bedre lide billeder efter at det har være igennem
programmet, men det afspejler ikke helt virkeligheden og det ville jeg gerne
have. Størrelsen af billedet går også fra 134kb til 316kb :-/

Er der nogen der tilfældigvis benytter samme program og kan gennemskue
hvorfor farverne bliver ændret så markant ?

Mvh
Henrik

Fra : Michael Bothager

Dato : 02-02-05 23:30

Henrik Sahl wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der tilfældigvis benytter samme program og kan gennemskue
> hvorfor farverne bliver ændret så markant ?

Har du
- default auto whitebalance
- contrast til high
- i more settings saturation til high
- checked enable postprocessing
- hvor settings har autolevels
- hvor settings har en gamma under 1,0

En eller flere af indstillinger kan godt give en mere mættet billede.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Henrik Sahl

Dato : 02-02-05 23:49

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message

> [...]
> - hvor settings har autolevels
> - hvor settings har en gamma under 1,0
>
> En eller flere af indstillinger kan godt give en mere mættet billede.

Jeg synes bare ikke jeg kan finde nogle af de muligheder. For at lave
billederne om til en webside foregår således
http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/prohelp/index.html (Reference
section -> HTML Page Generation) og selvom jeg f.eks. ændrer kvaliteten af
billederne så forbliver det stadig de meget varme/mørkere farver.
Der er nogle indstillinger for at ændre det oprindelige billede i
programmet, men for at lave en HTML side så synes jeg at indstillingerne er
forholdvis begrænset.

Mvh
Henrik Sahl

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 03-02-05 00:12

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der tilfældigvis benytter samme program og kan gennemskue
> hvorfor farverne bliver ændret så markant ?

Prøv at droppe autolevels

Ole

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-02-05 18:12

"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> wrote in message

> Prøv at droppe autolevels

Tadaaa http://nui.adsl.dk/after1.jpg

Tak for det.

Man kan så undre sig over at billedet fylder over dobbelt så meget som det
originale, selvom de fysiske mål på billedet er blevet mindre ;-/

Mvh
Henrik Sahl

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-02-05 19:08

In article <cttm1l$1rk5$1@news.cybercity.dk>, Henrik Sahl wrote:

> Tadaaa http://nui.adsl.dk/after1.jpg
>
> Tak for det.
>
> Man kan så undre sig over at billedet fylder over dobbelt så meget som det
> originale, selvom de fysiske mål på billedet er blevet mindre ;-/

Større forskelle, flere detaljer = sværere at komprimere.