Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dynax 7D-ejere?
Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-02-05 20:21

Jeg mangler nogle Dynax 7D-ejere jeg kan udveksle erfaringer med - og
gerne nogen i nærheden af Århus, da jeg bl.a. synes mit kameras
lukker/spejl larmer lige lovligt meget - jeg kunne godt tænke mig at
høre hvordan et andet eksemplar lød.

Anyone? :)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:43

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Rune B. Broberg
> Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Prøv evt. www.afa-foto.dk

Måske er der nogen der der har sådan et kamera.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-02-05 21:14

> [...]
> gerne nogen i nærheden af Århus, da jeg bl.a. synes mit kameras
> lukker/spejl larmer lige lovligt meget - jeg kunne godt tænke mig at

Uhha hvordan er det ellers kameraet ??, har selv Minolta Analogt udstyr og har nemlig
tænkt på en opgradering til et 7D, og har kun hørt godt om det, så hvad syntes du ?.
Hvad med opstart og hvor hurtig lager det billederne F.eks.
--
Hilsen Martin.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-02-05 21:23

Martin Vollert <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote:

> [...]
> t?nkt p? en opgradering til et 7D, og har kun h?rt godt om det, s? hvad syntes du ?.
> Hvad med opstart og hvor hurtig lager det billederne F.eks.

Det skriver for langsomt til CF-kort. Jeg ved ikke om det tænder
specielt hurtigt, er det vigtigt? ;) Tænd inden du fjerner dækslet fra
optikken, så når de at være tændt inden du har det oppe ved øjet.

Det er lækkert bygget, behageligt at holde og betjene, og tager IMO fine
billeder.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-05 16:50

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in message news:ctrcro$2an$1@news.net.uni-c.dk...
> Det skriver for langsomt til CF-kort. Jeg ved ikke om det tænder
> specielt hurtigt, er det vigtigt? ;) Tænd inden du fjerner dækslet fra
> optikken, så når de at være tændt inden du har det oppe ved øjet.

Hviken Flash bruger du da jeg kan se af Minolta har lavet en ny serie (d)
som de skriver at man skal bruge til 7D pga noget der hedder ADI.
Men de gamle kan vel stadig bruges (har en sigma og org Minolta).

> Det er lækkert bygget, behageligt at holde og betjene, og tager IMO fine
> billeder.

Ok hvor købte du, og hvad var prisen ?.
--
Hilsen Martin.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 03-02-05 16:54

> [...]
> som de skriver at man skal bruge til 7D pga noget der hedder ADI.
> Men de gamle kan vel stadig bruges (har en sigma og org Minolta).

Jeg bruger en 5600HS(D) - D-serien er ikke just "ny", den har da vist et
par år på bagen. Ja, man kan godt bruge de gamle - fuldt manuelt.
_Ingen_ automatik overhovedet, såsom TTL-målinger.

> Ok hvor k?bte du, og hvad var prisen ?.

Sct. Pauls Foto i Århus - prisen var god. ;) (købte nogle ting sammen,
og var formentlig den første i landet der havde det, da jeg tog fri for
at hente det...)

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-05 17:06

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in message news:cttheo$i1m$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg bruger en 5600HS(D) - D-serien er ikke just "ny", den har da vist et
> par år på bagen. Ja, man kan godt bruge de gamle - fuldt manuelt.
> _Ingen_ automatik overhovedet, såsom TTL-målinger.

Okay så skal man faktisk også ha en ny flash da min orig Minolta er en
3500XI og Sigmaen er en 430 EF super.

> Sct. Pauls Foto i Århus - prisen var god. ;) (købte nogle ting sammen,
> og var formentlig den første i landet der havde det, da jeg tog fri for
> at hente det...)

Ok takker.
Kan godt være jeg får flere ? så skriver jeg her i tråden igen

--
Hilsen Martin.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-05 17:19

Martin Vollert skrev:

> Okay så skal man faktisk også ha en ny flash da min orig
> Minolta er en 3500XI [..]

Jeg har også kun en 3500XI og den kan til nød bruges, hvis
kameraet stilles til manuelt, som Rune nævner, men wireless-
funktionen, kan jeg f.eks. ikke få til at virke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jack L.

Dato : 03-02-05 19:31

Martin Vollert wrote:
> [...]
> udstyr og har nemlig tænkt på en opgradering til et 7D, og har kun
> hørt godt om det, så hvad syntes du ?. Hvad med opstart og hvor

Der er en test af kameraet på følgende side:

http://www.dpreview.com/reviews/konicaminolta7d/

Blandt andet får den tæsk for at have en langsom billed-lagring men den får
den dog sidens højeste karakter.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real :)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-02-05 21:43

Rune B. Broberg skrev:

> [...]
> mit kameras lukker/spejl larmer lige lovligt meget - jeg kunne
> godt tænke mig at høre hvordan et andet eksemplar lød.

Hmm, det har jeg slet ikke tænkt over, men det er så godt nok også
mit første digitale spejlrefleks, så jeg mangler noget tilsvarende
at sammenligne med. Sammenlignet med mit gamle analoge Dynax 700SI,
har det en mere "klonk-agtig" lyd, men larm, vil jeg nu egentlig
ikke kalde det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : jesper outzen

Dato : 03-02-05 13:23

Rune B. Broberg wrote:
> [...]
> gerne nogen i nærheden af Århus, da jeg bl.a. synes mit kameras
> lukker/spejl larmer lige lovligt meget - jeg kunne godt tænke mig at

Hej
Det er faktisk en af de ting som anmeldelserne siger er rigtigt dårligt
ved Dynaxen. Spejlet skulle larme værre end et jetfly. Jeg kan ike huske
nummeret men det stod i det tyske Fotomagazin
jesper o