Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototur på lørdag?
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 19:39

Hej,

Nogen fra gruppen der vil med i dyrhaven i Århus på lørdag, og "skyde lidt
vildt"?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 19:47

In article <42011e5d$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> Hej,
>
> Nogen fra gruppen der vil med i dyrhaven i Århus på lørdag, og "skyde lidt
> vildt"?

Har du fået nyt kamera allerede ? Eller er det stadig Canon A10 ?
De lover skyet med regn, især i de vestlige egne.

Så et weathersealed kamera i 1D klassen med en passende objektiv
vi nok være godt, eller et undervandshus

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:05

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Har du fået nyt kamera allerede ? Eller er det stadig Canon A10 ?

Det kan du få et se på lørdag

> De lover skyet med regn, især i de vestlige egne.

Nope

Har fravalgt Canon da deres dSLR ligger ualmindelig dårligt i hånden. Havde
bestilt et 20D udelukkende pga. de overlegne specs. Det ahr vist sig at jeg
nok bliver Nikon mand, da deres SLR huse ligger som Hans i Grethe i mine
hænder.

> Så et weathersealed kamera i 1D klassen med en passende objektiv
> vi nok være godt, eller et undervandshus

Hehe. Nu må vi se. Hvis det pisser ned, så bliver nok ikke til noget, men
ellers vil jeg ud og skyde. Vi kan evt. lige mailes ved lørdag morgen, hvis
du har tid og lyst på lørdag.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 02-02-05 20:15

"Thomas Schreiber" skrev i

> Det kan du få et se på lørdag

Er det ikke sjovt som man kan lære hinanden at kende på gangen i en
nyhedsgruppe?
Mon ikke den kære Schreiber har købt et Nikon film kamera? Thomas du
slingrer afsted! - køber det ene - prøver det andet spørger om det tredje.
Det kunne være vi skulle skrue en gyro på r*ven af dig
Er det din mening at du vil nøjes med film eller vil du også have et D70?

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:32

> Er det ikke sjovt som man kan lære hinanden at kende på gangen i en
> nyhedsgruppe?

Jo. Men det er da rart. Ellers er der vel kun deciderede fotoklubber og lign
steder at mødes med andre ligesindede?

> Mon ikke den kære Schreiber har købt et Nikon film kamera? Thomas du
> slingrer afsted! - køber det ene - prøver det andet spørger om det tredje.

Well. Det er vel aldrig skidt at sondere terrænet inden man bestemmer sig,
og bruger sine surt optjente kroner.

> Det kunne være vi skulle skrue en gyro på r*ven af dig

Nok ikke en dårlig idé Måske faktisk et af de bedre forslag nogen er
kommet med indenfor nyere tid

> Er det din mening at du vil nøjes med film eller vil du også have et D70?

Film for nu. Jeg tror snart der kommer et D80 eller D60 eller hvad de nu
finder på at kalde den. Manglende ISO 100 er lidt det der holder mig tilbage
for at købe et D70. Har ellers "masser" af $$ der står "foto udtyr" på, der
bare ligger og venter på at skifte ejermand Just kidding. Men hvis det
her gammeldaws film tamtam viser sig at virke efter hensigten, ser jeg ingen
grund til at gå digitalt - lige nu. Det koster ca. 30kr at få fremkaldt 36
billeder på et negativ. Og med en god filmscanner kan jeg digitalisere og
smide billederne på netttet. Nu må vi se hvad det bliver til.

Noget andet jeg synes er godt ved "film film", er at du får fremkaldt en
masse fysiske billeder. Hvor mange digitale billeder taget på dit 10D har du
fået fremkaldt? Bare en tanke.

> Mvh Erik

Skal du med på lørdag hvis vejret er til det?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 20:48

In article <42012a9c$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> billeder på et negativ. Og med en god filmscanner kan jeg digitalisere og
> smide billederne på netttet. Nu må vi se hvad det bliver til.

Alle de penge du har kan du bruge på glas.

> Noget andet jeg synes er godt ved "film film", er at du får fremkaldt en
> masse fysiske billeder. Hvor mange digitale billeder taget på dit 10D har du
> fået fremkaldt? Bare en tanke.

Det ved jeg ikke - Nok små 100 forskellige. Og har da også sendt en del
med posten, og har nogle i en aluramme på væggen.

> Skal du med på lørdag hvis vejret er til det?

Jeg er med - hvis vejret er OK.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:58

> Alle de penge du har kan du bruge på glas.

I know. Men vil ikke smide en masse penge i noget glas, som ikke kan fungere
på et evt. fremtidig dSLR køb. Det er vel fornuftigt nok?

> Det ved jeg ikke - Nok små 100 forskellige. Og har da også sendt en del
> med posten, og har nogle i en aluramme på væggen.

Det var ellers ikke så så. Har du nogen af dine "bedste" skud liggende på
nettet? Er lidt nysgerrig efter at se hvad du finder der fortjener at blive
printet ud

> Jeg er med - hvis vejret er OK.

Lyder godt.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 22:26

In article <420130cc$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Det var ellers ikke så så. Har du nogen af dine "bedste" skud liggende på
> nettet? Er lidt nysgerrig efter at se hvad du finder der fortjener at blive
> printet ud

Det er blandet hvad jeg har fået printet ud, og nogle af dem har jeg sendt
med posten til andre etc. Har ikke den store samling liggende på nettet,
men regner med stille og roligt at få lagt mere ud.

Jeg bruger det som et kamera - og ikke bare som et 640x480 kamera.

Fra : Erik W.

Dato : 03-02-05 01:56

"Thomas Schreiber" skrev i

> [...]
> masse fysiske billeder. Hvor mange digitale billeder taget på dit 10D har

Når jeg fotograferer mennesker jeg kender eller møder, og de er
interesserede i at få nogen billeder printer jeg dem ud. Folks reaktion er
overvældende, og jeg har naturligvis også gjort mig ekstra umage med
efterbehandlingen før jeg printer ud. Jeg printede en del billeder ud til
min svigerfamilie i julen og det var det store samtaleemne de dage.
Den gamle modstandsmand og hans kammerat jeg mødte og fotograferede ved
Moesgård strand printede jeg 8 billeder ud til og sendte dem i en kuvert.
Jeg modtog et meget taknemmeligt brev med posten idag, og det varmer da. Jeg
kan kun anbefale andre her i gruppen at gøre det samme: Sende print til de
folk man kommer i konatakt med når man fotograferer ude blandt mennesker.

Det korte af det lange er at jeg printer billeder ud når jeg skal bruge dem
istedet for at have dem liggende rundt omkring i skuffer som mine gamle
analoge billeder gør. Jeg skal have lavet en stribe billeder til væggene, og
det er jeg ved at samle sammen til.

Jeg tror ikke jeg kunne finde mig i at fotografere analogt. Det er jo også
pga den digitale teknik at min fotointeresse er blomstret op. Det er nok et
temperements spørgsmål.

> Skal du med på lørdag hvis vejret er til det?

Gerne. Men lyset skal være okay.

Mvh Erik

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-02-05 20:39

Thomas Schreiber <NOSPAMnews at schreiber.se> wrote:
> Hej,
>
> Nogen fra gruppen der vil med i dyrhaven i ?rhus p? l?rdag, og "skyde lidt
> vildt"?

Jeg er frisk - hvis det da ikke er den del af sæsonen hvor de kære dyr
er farlige ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-02-05 20:41

Rune B. Broberg <mihtjel@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg er frisk - hvis det da ikke er den del af sæsonen hvor de kære dyr
> er farlige ;)

.... og hvis nedenstående ikke holder:

Lørdag
Skyet med regn, især i de vestlige egne. Dagtemp. omkring 5 graders
varme og jævn til hård sydlig vind. Til natten aftager vinden noget og
det bliver efterhånden mest tørt vejr med temp. omkring frysepunktet.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:55

> [...]
> varme og jævn til hård sydlig vind. Til natten aftager vinden noget og
> det bliver efterhånden mest tørt vejr med temp. omkring frysepunktet.

Du kan da også male fanden på væggen, hehe

Well lad os se hvad der sker. Jeg poster lige i gruppen lørdag morgen, og så
kan man "tilmelde" sig. Regner med at mødes ved en 11-12 tiden. Hvis vejret
er til det naurligvis

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 03-02-05 15:46

> [...]
> varme og jævn til hård sydlig vind. Til natten aftager vinden noget og
> det bliver efterhånden mest tørt vejr med temp. omkring frysepunktet.

DMI har hørt vores bønner:

Lørdag
Skyet med lidt regn af og til, især i de vestlige egne. Dagtemp. mellem
2 og 5 grader og let til frisk sydlig vind. Til natten aftager vinden
lidt og det bliver mest tørt vejr med temp. mellem 0 og 3 grader.

Hvis de fortsætter sådan, bliver det jo helt sommerligt på lørdag.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 15:53

> [...]
> lidt og det bliver mest tørt vejr med temp. mellem 0 og 3 grader.
>
> Hvis de fortsætter sådan, bliver det jo helt sommerligt på lørdag.

Vi kan da håbe

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-02-05 16:01

Rune B. Broberg wrote:

> Hvis de fortsætter sådan, bliver det jo helt sommerligt på lørdag.

Hmmm.... vejrudsigten på www.dmi.dk er vist noget med, at der er to
metrologer som rafler om, hvad de skal skrive, og de ændrer jo bare
forudsigelserne, hvis vejret arter sig anderledes...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-02-05 20:58

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er frisk - hvis det da ikke er den del af sæsonen hvor de kære dyr
> er farlige ;)

Nu ikke så sart, de er ikke så store, jeg har haft en af hannerne til at
følge efter mig i dyreparken, og de er lidt tamme, bare gem dig bag nogle
træer, så går det hurtigt over

MVH
Thomas

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-02-05 21:24

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> Nu ikke s? sart, de er ikke s? store, jeg har haft en af hannerne til at
> f?lge efter mig i dyreparken, og de er lidt tamme, bare gem dig bag nogle
> tr?er, s? g?r det hurtigt over

De har jo faktisk en advarsel ved indgangen om ikke at nærme sig dyrene
i bestemte uger på året - da de i den periode kan være noget "farlige"
;)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-02-05 21:56

> De har jo faktisk en advarsel ved indgangen om ikke at nærme sig dyrene
> i bestemte uger på året - da de i den periode kan være noget "farlige"
> ;)

Jeg ved det, Rune, det var i den periode jeg selv var derinde Man færdes
på eget ansvar derinde, men jeg mener nu ikke at det er i denne tid, kan dog
ske, at jeg husker forkert

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-02-05 22:15

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> færdes
> på eget ansvar derinde, men jeg mener nu ikke at det er i denne tid, kan

Alt kan ske - men det er i brunstperioden de er farlige. To løbere i
eremitageløbet blev overfaldet af et brunstig handyr sidste år. Jeg var selv
derinde i brunstperioden, sikke en larm de kunne lave. Det er september
måned der er mest risikofyldt, men det er også en spændende periode hvor man
ser utallige hinder fise efter kronhjortene.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 02-02-05 23:45

"Morten Wartou" skrev i news:LobMd.1735$Vw2.551@news.get2net.dk...

> Det er september måned der er mest risikofyldt,
> men det er også en spændende periode hvor man
> ser utallige hinder fise efter kronhjortene.

Ja det mener jeg også. Dyrehavens pjece nævner dog ikke noget om det
http://www.skovognatur.dk/Jaegersborg/oplev/Vandretursfolder/HJORT.pdf

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-02-05 23:55

Erik W. wrote:
> "Morten Wartou" skrev i news:LobMd.1735$Vw2.551@news.get2net.dk...

> Ja det mener jeg også. Dyrehavens pjece nævner dog ikke noget om det
> http://www.skovognatur.dk/Jaegersborg/oplev/Vandretursfolder/HJORT.pdf

Næeh, men her er noget:
http://www.skovognatur.dk/Jaegersborg/vildt/hjortevildtet.htm

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 22:24

In article <420130cf$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> følge efter mig i dyreparken, og de er lidt tamme, bare gem dig bag nogle

De ville vel bare have de æbler du havde i rygsækken ? Eller havde
du vasket hår med æble shampoo ? Det er farligt, så risikerer du de
spiser dit hovede ;)

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 23:47

Min lærer synes hun ville ligge beslag på min weekend, så derfor overdyngede
hun mig med lektier
Bliver nødt til at melde fra, øvøv.

-Thomas

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 04-02-05 14:46

Thomas Schreiber <NOSPAMnews at schreiber dot se> wrote:
> Min l?rer synes hun ville ligge beslag p? min weekend, s? derfor overdyngede
> hun mig med lektier
> Bliver n?dt til at melde fra, ?v?v.

Hvor mange er vi så? Nogen, ud over mig? ;)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-02-05 15:58

On Fri, 4 Feb 2005 14:46:45 -0800, "Thomas Schreiber" <NOSPAMnews
at schreiber dot se> wrote:

>Min lærer synes hun ville ligge beslag på min weekend, så derfor overdyngede
>hun mig med lektier
>Bliver nødt til at melde fra, øvøv.
>
>-Thomas

Skulle du skrive 100 gange:
Det hedder ikke at ligge beslag, men at lægge beslag.
undskyld, det var for fristende
mvh Ebbe

Fra : Akasut

Dato : 04-02-05 16:31

Melde fra hvad?

Fra : Deaster

Dato : 04-02-05 17:04

Thomas Schreiber wrote:

> Min lærer synes hun ville ligge beslag på min weekend, så derfor
> overdyngede hun mig med lektier
> Bliver nødt til at melde fra, øvøv.
>
> -Thomas

Hej Thomas