Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300 mm F4 IS eller Canon 400 mm F5.6
Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-02-05 16:58

Er der nogen der har prøvet begge disse objektiver?

MVH Tommy

Fra :

Dato : 02-02-05 18:42

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har prøvet begge disse objektiver?
>
> MVH Tommy
Ja meget skarpttegnende begge 2, men 300 med is blev min favorit pga.IS,det
virker bare!
300 IS med canons 1,4 x teleconverter tegnede faktisk ligeså skarpt som 400
,men jeg syntes AF med 300 + 1,4x var langsommere end 400 5,6L
Hilsen Henrik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-02-05 22:27

On Wed, 2 Feb 2005 18:42:29 +0100, "HØ" <hh@city.dk> wrote:

> [...]
>300 IS med canons 1,4 x teleconverter tegnede faktisk ligeså skarpt som 400
>,men jeg syntes AF med 300 + 1,4x var langsommere end 400 5,6L

Jeg er virklig i syv sind angående hvlken jeg skal vælge. Jeg har også
en 1,4x extender så 300 IS trækker meget men når jeg læser reviews og
ser billeder så er der rigtig mange der foretrækker 400 5.6.

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-02-05 22:31

> Jeg er virklig i syv sind angående hvlken jeg skal vælge. Jeg har også
> en 1,4x extender så 300 IS trækker meget men når jeg læser reviews og
> ser billeder så er der rigtig mange der foretrækker 400 5.6.

Jeg så også på 400, 5.6, da jeg købte min 300mm f/4 IS. Det var nogle
tungtvejende grunde for at vælge 300'eren frem for 400mm'eren.

1) Den har IS
2) Jeg vil gerne have fleksibiliteten med 300mm og 420mm med en 1.4x TC
3) 400mm er allerede på 5.6 og dermed det samme som 300 med 1.4x
4) 300mm er f/4
5) Jeg fandt ikke nogen sties i EU, hvor jeg kunne købe 400mm'eren, men
måske søgte jeg ikke grundigt nok.

Jeg er meget tilfreds med min 300mm, men nogle gange ville jeg ønske jeg
havde en zoom i stedet. Oprindeligt tænkte jeg på 100-400mm IS og er stadig
ikke helt sikker på at jeg valgte rigtigt! Egentlig ville jeg gerne have
begge.....

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-02-05 22:55

On Wed, 2 Feb 2005 22:31:27 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>4) 300mm er f/4
>5) Jeg fandt ikke nogen sties i EU, hvor jeg kunne købe 400mm'eren, men

Du har sådan set lige listet de selv samme grunde til at jeg hælder
mest til 300 IS. Og jeg har tænkt mig at købe den når jeg skal til USA
senere i år og den forretning jeg har fundet frem til i Orlando kan
heller ikke skaffe 400 5.6

> [...]
>ikke helt sikker på at jeg valgte rigtigt! Egentlig ville jeg gerne have

Jeg har prøvet 100.400 IS et par gange da min chef har den. Jeg bryder
mig bare ikke rigtig om push/pull zoomen, jeg kan meget bedre li twist
zoom som på 70-200 f4.

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-02-05 23:10

> [...]
> mest til 300 IS. Og jeg har tænkt mig at købe den når jeg skal til USA
> senere i år og den forretning jeg har fundet frem til i Orlando kan

jeg glemte selvfølgelig lige at nævne et par plusser ved 400, nemig at den
nok er bedre optisk end 300+1.4 og at man kunne bruge 400+1.4x ved at tape
kontakterne og derved få en billig 560mm. Men jeg ser ikke meget nytte uden
IS og den skulle så altid på stativ. Hvis jeg en dag kunne få en billigt
ville jeg da ikke udelukke at jeg ville købe den.

> Jeg har prøvet 100.400 IS et par gange da min chef har den. Jeg bryder
> mig bare ikke rigtig om push/pull zoomen, jeg kan meget bedre li twist
> zoom som på 70-200 f4.

Helt enig selvom jeg ikke har prøvet push-pull selv andet end en enkelt gang
med Jens Bruuns.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra :

Dato : 03-02-05 00:22

> Jeg har prøvet 100.400 IS et par gange da min chef har den. Jeg bryder
> mig bare ikke rigtig om push/pull zoomen, jeg kan meget bedre li twist
> zoom som på 70-200 f4.
>
> MVH Tommy
I dag har jeg 100-400 og jeg er ved at vænne mig til push pull, men Af er
dræbende langsom i forhold til 300 f4
hilsen Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-05 09:54

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> mest til 300 IS. Og jeg har tænkt mig at købe den når jeg skal til USA
> senere i år og den forretning jeg har fundet frem til i Orlando kan

Der er en afdeling af Ritz-camera i det megastore outlet-center, der ligger
for enden mod nord af International Drive. Chefen der påstod at de kunne
skaffe alt, og iflg. de prissammenligninger, jeg kunne foretage der, var de
i den rigtige ende mht. priser.

I øvrigt så vidste de ansatte faktisk noget om foto.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-02-05 10:04

> [...]
> for enden mod nord af International Drive. Chefen der påstod at de kunne
> skaffe alt, og iflg. de prissammenligninger, jeg kunne foretage der, var

En anden mulighed er at få sendt fra et postordrefirma, som f.eks. B&H til
et hotel eller eventuelt en bekendt. B&H er meget pålidelige.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Martin K. R.

Dato : 03-02-05 10:42

> En anden mulighed er at få sendt fra et postordrefirma, som f.eks. B&H til
> et hotel eller eventuelt en bekendt. B&H er meget pålidelige.

Jeg undersøgte sidste år muligheden for at få en vare tilsendt til et hotel
i USA, og et eller andet sted stod der at pga. terrorlovgivningen vil mange
hoteller ikke acceptere tilsendte pakker udenfor det tidsrum hvor modtageren
bor på hotellet. Det er altså ofte ikke muligt at få en vare sendt til et
hotel, så den ligger klar når man ankommer.

Det er i hvert fald værd lige at undersøge på forhånd...

Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-02-05 12:59

> [...]
> bor på hotellet. Det er altså ofte ikke muligt at få en vare sendt til et
> hotel, så den ligger klar når man ankommer.

Jeg er enig, jeg ville kun gøre det, hvis jeg kunne aftale med B&H at varen
var klar til afsendelse og når de så fik et praj ville varen blive afsendt
til hotellet, som man så allerede var på i en lang nok periode for at
forsendelsen kunnen nå frem, men med overnight UPS, så skulle det kun være
et spørgsmål om lidt ekstra penge.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-05 10:52

Hans Kruse wrote:

> En anden mulighed er at få sendt fra et postordrefirma, som f.eks.
> B&H til et hotel eller eventuelt en bekendt. B&H er meget pålidelige.

Jeg havde selv overvejet det samme - men udfra mange og forskellige
oplevelser med hoteller og deres egen manglende evne til logistik
(dobbeltbookninger, manglende/glemte bookninger mv.), så turde jeg ganske
enkelt ikke stole på at der ligger en pakke og venter lige nøjagtig den/de
dag(e), jeg boede der.

Min tillid til f.eks. B&H er uendeligt højere end min tillid til hotellernes
skrankepersonale. Der skulle i hvert fald rigtig mange $ i besparelse til.
Derimod, ville jeg uden betænkelighed vælge modellen med en bekendt - jeg
havde blot ikke lige en sådan til rådighed i Orlando. Og der er dælme langt
til Montana, hvis man er i Orlando (i øvrigt en kugleskør by, der lander på
2.den pladsen efter Las Vegas i min bog over surrealistiske bysamfund)!

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN, the

Fra : Tommy Jensen

Dato : 03-02-05 13:45

On Thu, 3 Feb 2005 10:04:27 +0100, "Hans Kruse"

>ligger
>de
>
>En anden mulighed er at få sendt fra et postordrefirma, som f.eks. B&H til
>et hotel eller eventuelt en bekendt. B&H er meget pålidelige.

Det er overvejet men jeg skal ikke bo på hotel, jeg skal bo i en lejet
villa. Og jeg har ikke nogen venner i Orlando så jeg kan heller ikke
få det tilsendt på den måde.

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-02-05 13:53

> Det er overvejet men jeg skal ikke bo på hotel, jeg skal bo i en lejet
> villa. Og jeg har ikke nogen venner i Orlando så jeg kan heller ikke
> få det tilsendt på den måde.

Næh, men alligevel er det da værd at undersøge om du ikke bare kan få det
sendt til der, hvor du bor temporært.
God fornøjelse.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 03-02-05 13:42

On Thu, 3 Feb 2005 09:54:16 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>skaffe alt, og iflg. de prissammenligninger, jeg kunne foretage der, var de

Tak, det checker jeg.

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-05 13:50

Tommy Jensen wrote:

> Tak, det checker jeg.

Centret hedder ved nærmere eftertanke enten Belz eller Beltz. Ritz Camera
befinder sig i Mall 1.

vh
Jan

Fra : Tommy Jensen

Dato : 03-02-05 13:59

On Thu, 3 Feb 2005 13:50:03 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Centret hedder ved nærmere eftertanke enten Belz eller Beltz. Ritz Camera
>befinder sig i Mall 1.

Det må være Belz, jeg kan dog kun finde en Wolf Camera & Video

http://www.belz.com/factory/locations/orlando/orlando_layout.html#stores

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-05 14:14

Tommy Jensen wrote:

> Det må være Belz, jeg kan dog kun finde en Wolf Camera & Video
>
> http://www.belz.com/factory/locations/orlando/orlando_layout.html#stores

Youp - det hænger fint sammen.
I forretningen har de stadigvæk stempler, der bærer navnet Wolf mens skiltet
er for Ritz.
Jeg spurgte og fik den indlysende forklaring at Ritz havde købt Wolf og at
man var i gang med en fusionsproces.

Prøv evt. at kontakte dem i forvejen, hvis du skal have noget bestemt på
hylden, når du kommer. Han talte om at man evt. kunne benytte deres webshop
og så aftale at man afhentede - men vi fandt aldrig ud af hvordan, for han
havde det af mig ønskede (D70) dagen efter.

Hvis du tager konen/kæresten med ud i Belz, så sørg for at have kølemiddel
med til kreditkortet. Blot det allermindste powershopping-gen bliver udsat
for 'buffer overrun' i den situation.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 03-02-05 18:11

On Thu, 3 Feb 2005 14:14:06 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>og så aftale at man afhentede - men vi fandt aldrig ud af hvordan, for han
>havde det af mig ønskede (D70) dagen efter.

Det prøver jeg, ellers har jeg fået anbefalet en anden forretning af
en fra lokal området.

Colonial Photo & Hobby
http://www.colonialphotohobby.com/

som er hoved agent for Canon i Florida.

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-05 19:17

Tommy Jensen wrote:

> Colonial Photo & Hobby
> http://www.colonialphotohobby.com/
>
> som er hoved agent for Canon i Florida.

Hold da op - der var jeg inde.
Og gik hurtigt, da det mest af alt lignede en blandet landhandel med alt
muligt hobbygrej.
Men det er jo sådan set underordnet, hvis blot de har det, man vil have og
til de rigtige priser.

vh
Jan