Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på xD-kort
Fra : Andersen

Dato : 01-02-05 19:21

Hej

Over at købe større kort til mit digitalkamera. Det tager både xD-kort og
CF-kort. Jeg har hørt at xD-kort skulle være meget hurtigere end CF-kort.
Hvad er båndbredden egentligt på xD-kort, og hvor stor er forskellen i
båndbredde på et hurtigt CF-kort og et xD-kort?

På forhånd tak

Hilsen
Niels

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-02-05 19:25

On Tue, 1 Feb 2005 19:20:38 +0100
"Andersen" <nydam.andersen@oncable.dk> wrote:

> [...]
> CF-kort. Hvad er båndbredden egentligt på xD-kort, og hvor stor er
> forskellen i båndbredde på et hurtigt CF-kort og et xD-kort?

jeg gætter på at du har et Fujifilm finepix S7000 (som er et af de få
som tager netop de 2 kort). Hvis det passer, så vil det ikke betyde det
helt stor i hastighed for dig hvis du køber nogle af de hurtigere CF
kort. Dog vil det betyde en del for din pengepung for XD kort er noget
dyrere end CF kort pr megabyte.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Niels

Dato : 01-02-05 21:12

Hej

Nej jeg har et Olympus C-8080
Overvejer at købe Kingston Elite Pro da jeg synes de har en fornuftig pris
og en god ydelse. Så vidt jeg husker ca. 5mb/s i skrivehastighed. Jeg ved
bare ikke hvordan denne hastighed er i forhold til xD-kort

Hilsen
Niels Andersen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 01-02-05 21:27

Niels wrote:

> [...]
> og en god ydelse. Så vidt jeg husker ca. 5mb/s i skrivehastighed. Jeg ved
> bare ikke hvordan denne hastighed er i forhold til xD-kort

Se http://www.molon.de/8080/#MemoryCard. Heraf fremgår det at xD kort er
dårligere implementeret end CF på C-8080, så der er ingen grund til at
gå efter xD. Og specielt ikke hvis man ser på priserne

Desuden er der ingen grund til at købe de hurtige CF kort, fordi C-8080
kun understøtter omkring 12x speed på CF kort. Men det kan alligevel
være fornuftigt at gå efter et pænt hurtigt kort for at kunne genbruge
det i andre kameraer eller andet udstyr...

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : emj

Dato : 01-02-05 22:16

On Tue, 1 Feb 2005 21:11:30 +0100, "Niels" <n.nydam@mail.dk> wrote:

>Nej jeg har et Olympus C-8080
>Overvejer at købe Kingston Elite Pro da jeg synes de har en fornuftig pris
>og en god ydelse.

Jeg har også et C-8080 og valgte at prøve et billigt Elite Pro 1024 MB
Jeg kan overhovedet ikke registrere nogen forskel på det og på XD

Hilsen emj