Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af canon EF 70-300 IS USM DO i USA
Fra : Lars Christensen

Dato : 01-02-05 17:14

Hej

Jeg vil købe det overnævnte objektiv i USA og få det sendt med ups.
Kommer der ekstra told på eller andet uventet?
Har i her i gruppen nogle erfaringer med det?
Ved godt spørgsmålet har været stillet før, men kunne ikke finde det!

Lars C

Regnskab= Brusekabine

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-02-05 17:25

> Kommer der ekstra told på eller andet uventet?

Du skal regne med at der kommer moms (25%) på den samlede købssum (altså
både på objektivet og på forsendelsen)

> Har i her i gruppen nogle erfaringer med det?
Jeps har købt et utal af ting på ebay.com

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-02-05 18:57

René Ernst Nielsen wrote:
> Du skal regne med at der kommer moms (25%) på den samlede købssum
> (altså både på objektivet og på forsendelsen)

Og vist også lidt told ?

Der er ikke told på digitalkameraer, men der er svjv på objektiver ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : fb

Dato : 01-02-05 17:33

Lars Christensen wrote:
> [...]
> Har i her i gruppen nogle erfaringer med det?
> Ved godt spørgsmålet har været stillet før, men kunne ikke finde det!

jeps... du skal betale told og moms..... med mindre du kan faa en eller
anden til at pakke den om for dig.... men saa kan du faa problemer med
evt. forsikring....

/f

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-02-05 18:08

> jeps... du skal betale told og moms..... med mindre du kan faa en eller
> anden til at pakke den om for dig.... men saa kan du faa problemer med
> evt. forsikring....

Selv brugte varer skal du betale moms af, når de købes udenfor EU, hvis
prisen er over 45 euro...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-02-05 19:02

fb wrote:
> jeps... du skal betale told og moms..... med mindre du kan faa en
> eller anden til at pakke den om for dig.... men saa kan du faa
> problemer med evt. forsikring....

Toldvæsnet er blevet mere omhyggelige - tidligere slap en del igennem ved at
de var pakket ind som gaver og lign., men tolderne er lige så kloge som
mennesker, så den går ikke så nemt mere.

Så man skal være forberedt på 25% moms + ca. 7% told + et gebyr for
opkrævning.