Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring af udstyr?
Fra : Lars Troels

Dato : 01-02-05 11:58

Er der nogen af jer der har nogle erfaringer med forsikring af udstyret. Jeg
tænker på generel dækning, altså ved pludselig skade, tyveri o.s.v. Det er
jo ikke unormalt at vi går rundt med for adskillige titusinde kroner.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 01-02-05 12:32

Lars Troels wrote:
> [...]
> tænker på generel dækning, altså ved pludselig skade, tyveri o.s.v. Det er
> jo ikke unormalt at vi går rundt med for adskillige titusinde kroner.

Hej Lars

Tyveri skulle gerne være dækket af din indbo forsikring, ligeledes skade
opstået ved brand, vand osv.

Du kan hos de fleste selskaber få en tillægsforsikring der dækker lidt
mere, her skal du nok ringe til dit eget selskab først og forhører dig
om en teknisk udstyrs forsikring som tillæg til din almindelige indbo
forsikring.

Andre skader, så som hvis du taber det på gulvet/over rælingen/bruger
det som golfkølle, så skal du have en allrisk specialforsikring. Her
anvender flere pressefotografer Max Levig (en del af Tryg), som skulle
være lidt billigere end f.eks. Europæiske Tekniske udstyrsforsikring. Du
kan se lidt om Max's her:
http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreSpecial

Du kan se en diskussion om kameraforsikringer her:
http://www.pressefotografforbundet.dk/phr/read.php?f=1&i=1373&t=1373#reply_1373

PS! Jeg har intet med Tryg eller Europæiske at gøre.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Claria

Dato : 01-02-05 12:58

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message
> [...]
> http://www.pressefotografforbundet.dk/phr/read.php?f=1&i=1373&t=1373#reply_1373
>
> PS! Jeg har intet med Tryg eller Europæiske at gøre.

Hejsa Lars

Jeg har personligt en allrisk forsikring hos Max Levig, og jeg har aldrig
haft nogen problemer med dem når jeg har haft brug for forsikringen.

Det er en forsikring som jeg helst ikke vil undvære, ja den koster nogle
penge, men jeg føler mig lidt mere tryg ved at jeg har den når jeg er ude og
rejse.

Sidste år fik jeg brug for den da jeg tabte mit analog kamera og den
indbygget flash blev slået af. Mit kamera blev lavet i løbet af 2 dage og
forsikringen betalte uden at blinke.

jeg vil mene at det er en god investering.

Mvh
Claudia

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-05 16:02

> [...]
> penge, men jeg føler mig lidt mere tryg ved at jeg har den når jeg er ude

Ja undskyld men jeg aner INTET om forsikringer...
Nu har jeg på linket set flere der nævner 2,5 - 3,5 og 4,5% (af
forsikringssummen) - Men er det pr. md. eller om året?

Brian

Fra : Claria

Dato : 01-02-05 18:43

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message
KLIP
> Ja undskyld men jeg aner INTET om forsikringer...
> Nu har jeg på linket set flere der nævner 2,5 - 3,5 og 4,5% (af
> forsikringssummen) - Men er det pr. md. eller om året?
>

> Brian

Hej Brian

Jeg har valgt at betale 2 gange om året 2,5% af forsikringssummen.

Hilsen
Claudia

Fra : Brian Lund

Dato : 02-02-05 00:56

> Hej Brian
>

> Jeg har valgt at betale 2 gange om året 2,5% af forsikringssummen.
>
> Hilsen
> Claudia

Dvs. ved f.eks. 25.000 kr udstyr er det 2 * 625 kr, altså 1250 kr om året? -
Hvis ja må jeg nok indrømme at det ER billigt! :)

Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-02-05 19:41

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen af jer der har nogle erfaringer med forsikring af udstyret.

I "gamle dage" var mit udstyr forsikret hos Europæiske og jeg var tilfreds
med betjening. Europæiske har stadig den type produkt.
I dag er det forsikret hos Tryg - Max Levig.

Venlig hilsen

Mogens Hansen