Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Refill blæk til canon printere!
Fra : Peter

Dato : 31-01-05 20:47

Hej

Jeg har en Canon IP 3000 fotoprinter og vil gerne vide hvad muligheden er
for at bruge refill blæk og om det kan ses på resultatet.

Nierle.dk sælger færdigopfyldte blækpatroner til min model for ca 30 kr
stykket hvilket er en tredjedel af hvad en original koster.

Har dog fra nogle hørt at resultatet bliver derefter!
Nogle med Canon printere der har nogle erfaringer?

På forhånd tak for svar!

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-01-05 21:41

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har dog fra nogle hørt at resultatet bliver derefter!
> Nogle med Canon printere der har nogle erfaringer?

Hej Peter
Resultatet er meget svingende, idet der er mange forskellige, der udfører
denne opgave.
Vædsken, der bruges afviger en del i farve og mæthed.
Er du kritisk duer det ikke.
Sort bliver måske til grå - og farverne kan afvige og veksle fra gang til
gang.
Det bliver således dig selv, der skal tage chancen.
Hvis du vil have noget ensartet skal du eventuelt selv udføre påfyldningen,
dermed er ikke sagt, at resultatet bliver som originalt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-01-05 22:00

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du vil have noget ensartet skal du eventuelt selv udføre
> påfyldningen, dermed er ikke sagt, at resultatet bliver som originalt.

Jeg har gode erfaringer med Jettec, købt i UK, forhandles vist også i dk..
at fylde selv er ikke så godt, da der somregel kommer lidt skidt med hver
gang :S

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik H

Dato : 01-02-05 00:43

Hej Peter

Jeg har prøvet nogle patroner af mærket MMC som jeg købte gennem Printmore.
Resultatet var anderledes især havde jeg problemer med at "finde" hudfarven.
Samtidig bestilte jeg samme sted nogle originale patroner, heller ikke her
lykkedes det at ramme hudfarven, men dog noget bedre. For at kontrollere
farverne bestilte jeg et prøveprint fra Canon. Her var farverne anderledes
end dem printeren gav på nøjagtigt det samme papir.

Næste punkt er at jeg skal til at arbejde lidt med den manuelle indstilling
af farverne, og jeg håber at jeg en dag kan ramme de rigtige farver med det
billige blæk, og det billige Verbatim papir.

Min konklusion er at det med de automatiske indstillinger er svært at ramme
rigtigt, selvom man kører originalt.

Er der en ekspert i farver vil jeg da gerne vide hvordan, man får pillet det
varme/røde af billederne.

Min printer er en Canon iP5000.

Hilsen

Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-02-05 19:29

In article <ctmfqh$ofm$1@news.cybercity.dk>, Henrik H wrote:
> Næste punkt er at jeg skal til at arbejde lidt med den manuelle indstilling
> af farverne, og jeg håber at jeg en dag kan ramme de rigtige farver med det
> billige blæk, og det billige Verbatim papir.

Scanner, IT8 target og ProfilePrism er hvad jeg anvender til printerkalibrering.
Giver ret gode resultater.

> Min konklusion er at det med de automatiske indstillinger er svært at ramme
> rigtigt, selvom man kører originalt.

ProfilepPrism laver en profil som virker når man slår alt auto fra på
printeren.

> Er der en ekspert i farver vil jeg da gerne vide hvordan, man får pillet det
> varme/røde af billederne.

En custom printerprofil til din kombo af papir og blæk.

Fra : nyrup

Dato : 01-02-05 10:07

Jeg har en af de "gamle" printere, en S820.
Jeg har købt et komplet genopfyldningssæt (3 sæt) til de 6 patroner hos
www.refillbutikken.dk .
Jeg har opfyldt nogle gange efterhånden og har ikke bemærket nogen forskel.
Men jeg har heller ikke A/B-testet.
Men papiret er ganske afgørende. F.eks. fungerer Kodak papir slet ikke med
min Canon, heller ikke med originale patroner, hvorimod Kodak var fin til
min HP950.
Men det er pære let at genopfylde Canon S820 - og formodentlig også andre
Canon - og det er billigt!!