Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan gammell NiCd lader bruges til NiMH bat~
Fra : Peter

Dato : 31-01-05 16:38

Hej

Jeg har en gammel lader (måske omkring 10-15 år)og skulle have nogle
opladelige batterier hertil!

Imidlertid står der NiCd-accu bagpå laderen. Vil det sige den kun kan lade
denne type?

Jeg spørger fordi man for de samme penge kan købe batterier med næsten
tredobbelt kapacitet hvis man vælger NiMH fremfor NiCd:

Panasonic 1,2V/800mAh AA NiCd batteri HIGH+ 59,95,-

Panasonic 1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+ 59,95,-

På forhånd tak for svar!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-01-05 16:52

Peter wrote:

> Imidlertid står der NiCd-accu bagpå laderen. Vil det sige den kun kan lade
> denne type?

Du skal ikke bruge den gamle NiCd-lader til NiMH batterier, køb en
ny lader der passer til NiMH batterier, de er ikke så dyre, man kan
ofte købe et sæt, hvor du får en lader + 4 batterier til en god pris.

Jeg kører p.t. med genopladelige NiMH batterier, som rummer 2350
MAh, og dem er der bare meget strøm i...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-01-05 17:33

Peter wrote:
> [...]
>
> Panasonic 1,2V/800mAh AA NiCd batteri HIGH+ 59,95,-
>
> Panasonic 1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+ 59,95,-

Hvis det er en "sløv" type - sådan en der skal bruge 10-15 timer på at lade
batteriet - kan du sagtens bruge din NiCd-lader til NiMH-batterier. Hvis det
er en hurtiglader, bør du ikke gøre det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-01-05 20:05

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Panasonic 1,2V/800mAh AA NiCd batteri HIGH+ 59,95,-
>
> Panasonic 1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+ 59,95,-

Hej Peter

Smid alt det gamle væk - der er kommet meget nyt på Jorden siden dengang.
Hos f.eks Harald Nyborg kan du købe 4 stk. 2300 mAh NI-MH for med lader for
ca. kr. 140,00 incl. moms, afgifter og gebyrer.
Det er altså batterier der bare virker til foto og lignende. Jeg bruger selv
3x4 stk til min Olympus 5050. Jeg har taget ca. 3000 billeder uden
problemer. Jeg kan i regelen tage 100-125 billeder. pr. opladning alt efter
temperaturen udendørs.
Hilsen
Jørgen