Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera + Kikkert
Fra : Kristian

Dato : 30-01-05 02:07

Hej !

Måske OT, men jeg kunne ikke lige komme på en
bedre gruppe.

1:
Jeg har sat en 1/2 alm kikkert ( 12 x 70) og et lille s/h
kamera sammen, det gir et videosignal ud,
så jeg har prøvet at sætte det til pc´ens video ind.
Det virker egentlig ret godt, og med kikkerten monteret i en trefod
har jeg prøvet at pege den op mod månen, det gir et fint og ret skarpt
billede men det eneste jeg kan ( indtil videre) er at optage en filmsekvens
med fx windows moviemaker, og det er ikke sjovt i længden...
Findes der noget software/freeware der gør, sådan at jeg kan
skyde et enkelt billede, måske over fx 10 sekunder da kameraet
er lidt længe om at justere blænde lys/kontrast ??

2:
Er der nogen der har prøvet med et "alm" digital kamera og
en kikkert. Og fået noget ud af det ?
Jeg har prøvet med mit Canon g3, men det vil ikke fokusere når
det blir sat på kikkerten, ikke engang i makro

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Knud I

Dato : 30-01-05 08:50

"Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet med mit Canon g3, men det vil ikke fokusere når
> det blir sat på kikkerten, ikke engang i makro

Så er det jo heldig at du kan skifte til manuel focus på G3.
dette sammen med tålmodighed og en rolig hånd kan virke
jeg havde dog rigtig mange mislykkedes
Problemet for mig var måske at kvaliteten af kikkerten ikke
var for god.
mvh Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 14:17

Kristian wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet med mit Canon g3, men det vil ikke fokusere når
> det blir sat på kikkerten, ikke engang i makro

Der er ligefrem et udtryk for brug af denne kombination: Digiscoping. Prøv
at google dette ord, så skal du bare se.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Kristian

Dato : 01-02-05 00:56

Hej

Jan Bøgh wrote:
> Der er ligefrem et udtryk for brug af denne kombination: Digiscoping.
> Prøv at google dette ord, så skal du bare se.

Takker
Der er til et par timers læsning

Mvh
Kaj Kristian Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 22:50

> [...]
> Jeg har prøvet med mit Canon g3, men det vil ikke fokusere når
> det blir sat på kikkerten, ikke engang i makro

Hej Kaj
Prøv at se her jeg ved ikke om det virker men det skulle passe til dit
kamera jeg har også overvejet det.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30070&item=3870958136&rd=1

mvh Ole