Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Et tip til en fototur...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-01-05 22:07

Et tip til en fototur...

Det er vist ved at blive en fast ting, at jeg en gang om året
annoncerer den store fastalavnsfest i Veksø Sj., det er et meget
farverigt arrangement, hvor der er tonsvis af mulighedder for at få
taget nogle gode billeder.

Fastelavnsfesten i Veksø Sj. søndag den 6. februar, arrangementet
starter kl 9:00, og det varer hele dagen, det er et optog med
ryttere, udsmykkede hestevogne og udklædte folk, som kører/ridder
rundt i byen.

Dengang jeg var ung, der kørte/red optoget rundt til gårdene, hvor
det blev beværtet med varm rompunch, nu om stunder kører/ridder
optoget rundt til byens forskellige grundejerforeninger, som
beværter optoget med fadøl og gammel dansk.

Omkring klokken 15:00 afsluttes det hele med, at der til hest slås
katten af tønden, og alle kan nok forestille sig, at rytterne er
godt "pyntede", efter en dag, hvor de har fået temmelig mange genstande.

Arrangementet er gratis, man kan gå ind på Skibstedgård og varme
sig, der kan også købes mad og drikke til rimmelige priser.

Der går S-tog til Veksø Sj. linie H og H+ mod Frederikssund.

Veksø's fastelavnklub har en hjemmeside på flg. URL: www.fastelavn.net/

På flg. URL kan man se nogle af de billeder, som jeg gennem årene
har taget af fastelavnsfesten i Veksø Sj.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/fastelavn_veksoe/preview_01of27.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claria

Dato : 28-01-05 08:40

Hejsa NG

Når Niels nu fortælle om fastelavnsfestlighederne oppe omkring ham.

Vil jeg så fortælle at det samme foregå her på Amager, retter sagt i Store
Magleby ved Amagermuseet mandag den 7 feb kl 16 er der tønneslagning til
hest.
Rytterne har været rundt på alle gårdene inden de begynder på deres
tønneslagning.
Alle er iført smukke Amagerdragter og hestene er virkeligt smukt smykket.

Altså mandag den 7. februar kl 16 går det slå i Store Magleby på Amager -
men kom helst lidt før da der er som regelen mange mennesker tilstede.

Der kan købes rigtig Amager punch inde i Amagermuseet vist nok fra kl 12 til
17.

Velmødt og jeg skal selv derud og "skyde" lidt.

Claudia