Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet:Møgvejr eller...? - Indkomne bi~
Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 15:26

Ja er det ikke typisk? - Jeg satte emnet i fotostafetten til at være
møgvejr, og så skinner solen fra en skyfri himmel det meste af ugen. Derfor
bløder jeg emnet lidt op og beder nu kun om et vejrbillede. Altså et billede
der kunne tjene som illustration til en vejrudsigt, hvad enten det er
rigtigt møgvejr eller højt solskin. Motivet kan være hvadsomhelst bare det
er vejret er et fremtrædende element i billedet.

Så nu hedder emnet: "Møgvejr eller... ?" - Et vejrbillede.

Jeg er spændt på at se hvad I kan diske op med!

Mvh Erik

Praktiske oplysninger:
Billederne kan postes på http://www.fotostafetten.dk/foto/ eller andre
steder som eksempelvis egne servere eller www.fotokritik.dk
Man laver derefter et svar på denne meddelelse og husker at skrive sit navn
i emnelinien.

Der kan postes indtil søndag morgen, og jeg udråber den stolte vinder og
bærer af stafetten søndag aften.

Billederne skal være taget indenfor de sidste 10 dage, altså ingen gamle
billeder. Formålet med stafetten er blandt andet at få hinanden ud med
kameraet og få postet nogle flere billeder i dk.fritid.foto.

Fra : "Carsten Riis

Dato : 27-01-05 15:35

Erik W. skrev den 27-01-2005 15:25:
> [...]
> er vejret er et fremtrædende element i billedet.
>
> Så nu hedder emnet: "Møgvejr eller... ?" - Et vejrbillede.

godt valg, men møgvejr er vel også helt afhængig af hvad det er for
noget vejr man skal bruge hvornår.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 15:43

"Carsten Riis skrev i news:r_6Kd.85544$Vf.3775437@news000.worldonline.dk...

> godt valg, men møgvejr er vel også helt afhængig af hvad det er for
> noget vejr man skal bruge hvornår.

Helt enig! - Og det kunne være rigtigt godt hvis nogen kunne poste et
vejrbillede med den vinkel.

Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-01-05 19:46

"Carsten Riis <"cr"@<invalid>." <"invalid> wrote in message

> godt valg, men møgvejr er vel også helt afhængig af hvad det er for noget
> vejr man skal bruge hvornår.

For sejlsportsfolk er høj sol og helt stille vejr faktisk MøjVejr

Bo //

Fra : Food_life

Dato : 27-01-05 22:13
Fra : Erik W.

Dato : 28-01-05 12:13

"Food_life" skrev i news:n8miv0hvp9h8me529r9fb914bcrnpa8l5f@4ax.com...

> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-12

En rigtig spændende idé. Jeg savner dog noget mere kontrast og noget mere
spræl i vandråberne. Måske noget USM kunne hjælpe. Måske kunne man også
finde et vindue hvor udsigten giver en bedre baggrund. Udsigten vil jo komme
til at stå sløret så det vigtigt at det abstrakte billede det danner er en
attraktiv baggrund.

Mvh Erik

Fra : C. Stensgaard

Dato : 27-01-05 23:48

Hej Stafetten

Kom kørende i min bil dag efter havde været på opgave - måtte holde tilbage
for rødt og kameraet lå på sædet ved siden af.

Så der er i den grad tale om SNAPSHOP i ordets bogstaveligste forstand - og
så blev det grønt, og jeg måtte videre

Synes nu selv det er sjovt at se hvad man kan få ud af Lomo

Nå døm selv
http://stafet.bluelemon.dk/ - emne : Møgvejr

Stensgaard

Fra : uh

Dato : 28-01-05 14:28

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder. Formålet med stafetten er blandt andet at få hinanden ud med
> kameraet og få postet nogle flere billeder i dk.fritid.foto.

Mit foto er fra den 25-01-05 og kan ses her:
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=8187

mvh uh

Fra : Carina

Dato : 28-01-05 18:16

Hej
Så har jeg forsøgt mig, med et vindmøllebillede - som kan ses her:
http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-14

Var der ikke engang en side hvor man kunne læse hvad man måtte og ikke måtte
gøre ved billedet inden man uploadede det? jeg har beskåret det lidt og sat
det ned i størrelse, regner med at det er inden for grænserne af reglerne

Selv er jeg lidt irriteret af elledningerne som går på kryds og tværs i
billedet.

/Carina Enevoldsen
http://www.aussies.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 16:30

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote in message
> [...]
> det ned i størrelse, regner med at det er inden for grænserne af reglerne
>

> Selv er jeg lidt irriteret af elledningerne som går på kryds og tværs i

Faktisk synes jeg at ledningerne er udmærkede, de hænger jo sådan set sammen
med møllerne funktionsmæssigt (elektricitet) . . . De giver en ekstra
perspektiv.

Mvh Alf

Fra : Erik W.

Dato : 31-01-05 21:57

"Carina" skrev i news:AruKd.138$Go7.50@news.get2net.dk...

> [...]
sat
> det ned i størrelse, regner med at det er inden for grænserne af reglerne

Det er skam indenfor reglerne Carina. Vi har nogle meget enkle regler: Det
eneste man ikke må, er at bruge gamle billeder og lave selektive ændringer i
billedet.
Selektive ændringer er ændringer som ikke påføres hele billedet. Det vil
sige man ikke må klippe og klistre, man må ikke fjerne , sløre eller
mørkne/lysne dele af billedet. Til gengæld må man så stort set alt bare det
påføres hele billedet.
Det er en regel der er lavet for at sætte grænsen for photoshopping et sted,
det er meningen vi skal bruge tiden bag kameraet ikke ved skærmen. Det har
heldigvis vist sig at være en regel, der er dejligt nem både at forklare og
at overholde.

Mvh Erik

Fra : Froggy

Dato : 30-01-05 18:20

Huuuuh, jeg havde slet ikke opdaget, at stafetten var igang igen.

Hvis det er for sent - så pyt, jeg vil gerne ha' lidt ris/ros alligevel.

Helt tilfældigt (uden at kende ugens emne) forsøgte jeg at knipse
dalende snefnug d. 26/1 ved 15-tiden.

har lige kylet 2 stk. op på:
http://home.no/sjov/fotostafetten/

Jeg synes selv at de uskarpe fnug gi'r en sjov (omend uventet) effekt,
så næste gang det sner, skal jeg da ud og prøve med andre indstillinger
af tid og blænde - og måske forsøge med blitz.

Måske kan I gi' et par gode råd til hvilke indstillinger der er værd at
forsøge med, når det nu "kun" er et Olympus C-50 uden spejlrefleks.

--
Froggy
aka

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-01-05 22:11

On Thu, 27 Jan 2005 15:25:37 +0100, Erik W. wrote:

> [...]
>
> Så nu hedder emnet: "Møgvejr eller... ?" - Et vejrbillede.
>
> Jeg er spændt på at se hvad I kan diske op med!

Du har vidst glemt at kåre en vinder

Tak for i lørdags - jeg fik ikke rigtig nogen i kassen til stafetten - Æv.

Jeg må jo jagte en til denne uge. Har noget i tankerne....

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Erik W.

Dato : 31-01-05 22:47

"Jens Stadsgaard" skrev i en meddelelse

> Du har vidst glemt at kåre en vinder

Glemt og glemt ... jeg var hundesyg søndag så jeg kunne knap nok holde fast
i kanten af tastaturet. Og idag har jeg haft andet at se til hele dagen. Jeg
har udråbt vinderen i en ny tråd fordi denne tråd er nået at ryge så langt
nedaf.

> Tak for i lørdags - jeg fik ikke rigtig nogen i kassen til stafetten - Æv.

Jeg fik jo et billede af Jens Bruuns bare tæer i sneen, men Povl have mit
kamera og ramkort indtil søndag aften så jeg kunne ikke poste det , - var nu
for syg alligevel til at arbejde i Photoshop.

> Jeg må jo jagte en til denne uge. Har noget i tankerne....

Det har jeg også ... god jagt!

Mvh Erik

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-02-05 17:24

On Mon, 31 Jan 2005 22:46:41 +0100, Erik W. wrote:

> [...]
> har udråbt vinderen i en ny tråd fordi denne tråd er nået at ryge så langt

Det lyder ikke godt. Håber du har fået det bedre.

> Jeg fik jo et billede af Jens Bruuns bare tæer i sneen, men Povl have mit
> kamera og ramkort indtil søndag aften så jeg kunne ikke poste det , - var nu
> for syg alligevel til at arbejde i Photoshop.

Jeg så godt at du tog det. Vi får vel og se om det bliver til noget.
Og så er jeg ikke helt færdig med at kigge alle igennem fra lørdag endnu.

Fra : Erik W.

Dato : 31-01-05 22:51

Jeg har udråbt Carina som vinder i en ny tråd fordi denne tråd efterhånden
er røget langt ned. Se meddelelse

Mvh Erik