Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt autofokus
Fra : Kurt Sorensen

Dato : 26-01-05 21:28

Mit Canon 300D har fra den ene dag til den anden mistet autofokus.
Uanset hviket af mine objektiver (et Ef-s 18-55 og et Sigma 75-300
F4.0-5.6) kører fokuseringen bare frem of tilbage uden at låse sig
fast.

Hvad kan det skyldes ?

Hilsen Kurt Sørensen

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-01-05 21:30

"Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > wrote in message
> [...]
> Uanset hviket af mine objektiver (et Ef-s 18-55 og et Sigma 75-300
> F4.0-5.6) kører fokuseringen bare frem of tilbage uden at låse sig

Måske er der skidt på spejlet? Ellers en defekt i AF mekanismen,
naturligvis.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Kurt Sorensen

Dato : 26-01-05 21:40

On Wed, 26 Jan 2005 21:30:26 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Måske er der skidt på spejlet? Ellers en defekt i AF mekanismen,
>naturligvis.

Med en defekt i AF mekanismen mener du så i selve kameraet ?

Hvilket leder mig til at spørge om der i sådan et tilfælde er andet at
gøre end at sende det ind til reparation ?

Mon garantien dækker ?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-01-05 21:53

> [...]

Skidtet kan jo også sidde på selve AF modulets glas.

> Med en defekt i AF mekanismen mener du så i selve kameraet ?

Ja

> Hvilket leder mig til at spørge om der i sådan et tilfælde er andet at
> gøre end at sende det ind til reparation ?

Du kan med en renseklud som du køber hos fotohandleren prøve at rense
autofokus modulet, det sidder lige under spejlet når du forsigtigt klapper
det op så kan du se et lille stykke glas forneden i kameraet prøv at rense
den og se hvad der sker, hvis ikke det hjælpser så skal det en tur til
Kamera-Doktor.

> Mon garantien dækker ?

Hvis ikke du selv har pillet eller haft det ude i ekstreme forhold, som at
kaste rundt med det, tabe det i cola et. så dækker garantien da, hvis du er
inde for perioden.

Mvh
Simon

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-01-05 08:02

Kurt Sorensen wrote:
> [...]
> Uanset hviket af mine objektiver (et Ef-s 18-55 og et Sigma 75-300
> F4.0-5.6) kører fokuseringen bare frem of tilbage uden at låse sig

Hej Kurt

At ordsprog lyder "hvis man ikke ved hvad man gør, så skal man lade være
med at gøre det". Det anvender jeg selv, jeg lader f.eks. være med at
lege VVS-mand

I dit tilfælde med kameratet, så kan det skyldes flere ting, men for
ikke at evt. gøre skaden endnu værre, så lad en fagmand kigge på det.

Ring evt. direkte til Canon, du kan findes deres nummer på de gule
sider, eller aflever der til den forhandler du har købt det hos.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager