Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DCR-HC14E
Fra : Bo og Tina Larsen

Dato : 26-01-05 19:35

Jeg har overvejet at købe ovenstående Digitale Videokamera.

Men som total uvidende har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at I kan
svare på:

- Er kameraet godt. (det skal bruges til familieoptagelser, og
ferieoptagelser)
- Kan man, uden at købe ekstra programmer, behandle optagelserne på PC'eren?
( kører win XP)

Hilsen
/Bo

Fra : Preben Holm

Dato : 27-01-05 20:22

Bo og Tina Larsen wrote:
> [...]
> ferieoptagelser)
> - Kan man, uden at købe ekstra programmer, behandle optagelserne på PC'eren?

Måske gruppen ikke er helt passende til "foto", men her er hvad jeg kan
fortælle om HC40:
- udmærkede billeder (hvad man kan forvente af 1CCD kameraer)
- optager ægte widescreen (det gør 14'eren ikke)
- medfølgende Pinacle Studio redigeringssoftware (kan købes uden)
- DV-udgang (firewire)
- handy
- lidt motor-støj på optagelserne (skulle angiveligt være mindre en
f.eks. canon)

Alt i alt en god camcorder, men det er heller ikke mere end en
camcorder. Forvent ikke studieoptagelser med et sådant!
Hvis du vil ofre lidt ekstra, så laver Panasonic nogle 3CCD kameraer til
en rimelig pris, der angiveligt skulle give væsentligt bedre billeder! I
tysk nethandel ligger de på omkring 1.000 euro

Med venlig hilsen

Preben Holm