Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik:Solopgang over Søvang igår
Fra : Peder\(2791\)

Dato : 26-01-05 13:10

Hvad syntes i?
Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=3810
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=3811
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=3812
--
Med Venlig hilsen/With Best regards
Peder Hansen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-01-05 13:17

On Wed, 26 Jan 2005 13:09:43 +0100, "Peder\(2791\)"
<peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Hvad syntes i?
>Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret
> [...]

I første omgang bør du resize billederne så man ikke behøver scrolle.

MVH Tommy

Fra : KNL DtP

Dato : 26-01-05 13:17

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad syntes i?

Flot solnedgang med fine farver. Billedet er måske ikke det store kunstværk,
men det viser ganske glimrende hvad der skete. For at gøre det mere spændende,
må du være lidt mere kreativ. Tænk i nye vinkler - gå helt ned i knæ eller
hvad med at få et par personer med i forgrunden? Hvis man ønsker at ens
billeder skal ses af andre, skal de stå ud fra mængden.

> Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange poster uredigerede billeder i fuld
opløsning. Selv med en ganske stor skærm, kan jeg altså ikke se mere en 1/3 af
billedet.

Hent billedet ind i dit redigeringsprogram, ret kontrasten til med Levels,
finjuster farver og mætning, sæt ned til i størrelse til 1.000 pixels på den
længste led, giv den lidt Sharpen. Dels giver det en hurtige downloadtid og
dels kan man nu se hele billedet på sin skærm.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Anders

Dato : 26-01-05 22:46

KNL DtP wrote:
> "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> længste led, giv den lidt Sharpen. Dels giver det en hurtige downloadtid og
> dels kan man nu se hele billedet på sin skærm.

Jeg forstår godt du gerne vil have reduceret størrelsen på billedet, men
når nu det er i fuld størrelse, så er løsningen at anvende den bedste
browser der er på markedet (Firefox ), og så højreklikke inde i den
del af billedet du kan se og du vil få vist en menu hvor en af
funktinnerne er "Vis billede" og ved at vælge den kan du se hele
billedet tilpasset dit aktuelle vindue og med mulighed for at zoome.

mvh Anders

Fra : KNL DtP

Dato : 27-01-05 17:05

"Anders" <andersdothvas@hvasdkdotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> funktinnerne er "Vis billede" og ved at vælge den kan du se hele
> billedet tilpasset dit aktuelle vindue og med mulighed for at zoome.

Jamen, det kan man nu også i IE. Hvis billedet er for stort, høvler den det
ned i størrelse. Det foregår desværre efter Nærmeste Nabo-metoden, og giver
derfor ikke den samme kvalitet, som hvis man resizer billedet i Photoshop.

Desuden er der ingen grund til at hente et billede på 2 MB, når man kan nøjes
med 200 kB. Når jeg skal se billedet på en skærm, skal det ske så nemt og
smertefrit, og hvis man skal til at zoome ud for at få et overblik over
motiver, så er jeg næsten smuttet.

Prøv og se billederne på www.fotosig.com eller www.foto-basen.dk

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra :

Dato : 26-01-05 13:41

> [...]
> Hvad syntes i?
> Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret

Flot
Er det Amar?
Hilsen henrik

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 26-01-05 16:44

Yeps det er Amar`

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-01-05 14:07

Peder(2791) wrote:
> Hvad syntes i?
> Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret
> [...]

Resize og efterbehandling mangler!
Du efterspørger kritik, så du burde have lavet billederne færdige først.
Ellers er de alene interessante som en del af vurderingen af kameraets
muligheder - men så er det jo ikke kritik, det drejer sig om.

vh
Jan

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 26-01-05 16:46

> [...]
> Ellers er de alene interessante som en del af vurderingen af kameraets
> muligheder - men så er det jo ikke kritik, det drejer sig om.

Ja - jeg kunne godt smide dem i Photo shop - men tænkte mere her på den "rå"
vare - billeder kan jo manipoleres til det ukendelige....og ja - de er taget
med højeste og fineste opløsning - vil lige prøve at formindske dem lidt
PH

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-01-05 16:58

Peder(2791) wrote:

> Ja - jeg kunne godt smide dem i Photo shop - men tænkte mere her på
> den "rå" vare

Jamen, du ville vel heller ikke hænge negativer op til bedømmelse, hvis vi
nu var tilbage i den go'e gamle kemitid.

Og billeder til kritik bør vel bedømmes som færdige resultater. Og i
virkeligheden mener jeg ikke at det i den sammenhæng er et problem at de er
manipulerede - lidt afhængigt af, hvad manipulationen går ud på.
Men mon ikke det var i forbindelse med fotostafetten, man fik lavet nogle
regler, der gjorde at billederne gerne måtte "fremkaldes", men som
forhindrede at det hele ender i en konkurence i Photoshop.

> ja - de er taget med højeste og fineste opløsning - vil lige prøve at
> formindske dem lidt

Ja, og så synes jeg du skulle behandle dem, så de er som DU vil have dem.

vh

Jan
--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : driver

Dato : 26-01-05 15:37

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad syntes i?
> Powershot A95 billeder taget i P mode ellers ikke redigeret
> [...]
Da jeg for mange år siden var medlem af en fotoklub i Odense var der forbud
mod at komme med sol-opgang og nedgangs billeder. Gjorde man det alligevel
blev der idømt karantæne. Der var en enkelt fra Nyborg, Knud Nielsen, og
efter han havde fremvist billedet "solfangst" var alt derefter noget
kummerligt noget. Der skal noget særligt og sjældent forekommende til at et
billede i den kategori bliver interessant, og billederne her bryder ikke
denne grænse.
Men sådan er der jo så meget.
mvh
driver

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-01-05 18:53

> [...]
et
> billede i den kategori bliver interessant, og billederne her bryder ikke

Jeg har nu gjort det utænkelige
http://www.pbase.com/hkruse/winter_sunset_2005

--
Kind Regards,