Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photoshop Album - nem åbning?
Fra : KNL DtP

Dato : 25-01-05 15:15

Hej.

Jeg har med stor fornøjelse anvendt PS Album 2 til at holde styr på en
ordentlig stak CD 'er og DVD' med billeder. De er alle lagt ind og tag'et, så
det er til at finde rundt i. Så vidt så godt!

Når jeg har fundet et ønsket billede, og ønsket at åbne dette til redigering i
Photoshop, trykker jeg Ctrl+H og billedet åbnes efter hensigten. Nu har jeg
blot fundet ud af, at Album laver en kopi af mit 10 Mb TIF-billede fra DVD'en
i en mappe på computeren. Dette ønsket jeg naturligvis ikke, da jeg ofte
gemmer det efterbehandlede arkivbillede i en helt anden mappe.

Efter at have slettet cirka 1 GB offline-billeder, opdagede jeg til min skræk,
at Album havde linket til disse og derfor var thumbnailen væk og det samme
gjaldt stien. Jeg står nu for at skulle køre hele mit katalog igennem for
Missing Links, og henvise dem til den respektive CD/DVD, som de nu engang
ligger på.

Nogen som har en fornuftig løsning på åbnings- og kopiproblemet?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 25-01-05 15:22

> [...]
> ligger på.
>
> Nogen som har en fornuftig løsning på åbnings- og kopiproblemet?

Nej! sorry, men jeg har et godt tip til hvordan du ordner dine missing links
på en _meget_ hurtigere måde end ved at trykke reconnect 40.000 gange...

Efter at have købt ny HD har jeg smidt mine billeder på mit e-drev i stedet
for d-drev, så jeg skulle reconnecte over 4.000 billeder, dvs. trykke
reconnect 4.000 gange... Der er ingen "Yes to all" eller noget i den
stil...Hvad man i stedet kan gøre er at installere MS Access (eller måske
også et andet databaseprogram) og åbne din albumfil deri. Der er så 3-4
forskellige steder pr billede (!) (skide smart, host host) hvor man skal
rette stien, men en søg-erstat gør det ret hurtigt for en...jeg sparede en
masse tid ved det i hvert fald... Håber det kan hjælpe dig lidt af vejen.

Når jeg editerer billeder, finder jeg ud af hvor billledet ligger og åbner
det derefter i et billedeprogram -af samme årsag som du har bemærket.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : KNL DtP

Dato : 25-01-05 15:29

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Efter at have købt ny HD har jeg smidt mine billeder på mit e-drev i stedet
> for d-drev, så jeg skulle reconnecte over 4.000 billeder, dvs. trykke
> reconnect 4.000 gange...

Programmet er ganske godt, men har altså også mange huller.

> Hvad man i stedet kan gøre er at installere MS Access (eller måske
> også et andet databaseprogram) og åbne din albumfil deri.

Det skal jeg da lige prøve - det skulle været ret åbenlyst hvilke er
problem-billeder.

> Når jeg editerer billeder, finder jeg ud af hvor billledet ligger og åbner
> det derefter i et billedeprogram -af samme årsag som du har bemærket.

Det gjorde jeg også i starten, men fandt så funktionen med Photoshop direkte i
Album. Det er nogen langsommere at skulle åbne den rigtige mappe på DVD'en,
scrolle listen ned indtil man findet den rigtige fil.

Tak for hjælpen :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk