/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Nye billeder fra zoo
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 00:04
 
 
René Ernst Nielsen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 25-01-05 08:05

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var i zoo i lørdags i det flotte vejr.

> En tiger


Hej

Jeg synes dit tiger billede er superflot, virkelig et lækkert lys du har
der...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk



Thomas Kjærgaard (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Kjærgaard


Dato : 25-01-05 14:16

De er alle gode

/Thomas



Thomas Pedersen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-01-05 17:13


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41f57efb$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var i zoo i lørdags i det flotte vejr.
>
> Nogle løver
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020275/original
>
> En tiger
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020354/original
>
> og en hejre
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020387/original
>

Hej Hans.

Ja en tur i zoo er altid spændende og man kommer hjem med en god stak
billeder. Dit tigerbillede spiller virkelig, du har kanon fedt lys på
tigeren. De andre er også flotte, men jeg synes tigeren skiller sig ud
(måske fordi jeg synes de er for seje )

MVH
Thomas



Hans Kruse (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 17:22

> Ja en tur i zoo er altid spændende og man kommer hjem med en god stak
> billeder. Dit tigerbillede spiller virkelig, du har kanon fedt lys på
> tigeren. De andre er også flotte, men jeg synes tigeren skiller sig ud
> (måske fordi jeg synes de er for seje )

Tak (måske så du også http://www.pbase.com/hkruse/image/39020355/original?).
Ja der var et specielt lys. Tigeren var så venlig at lægge sig under et
udhæng, så den ikke bare fik det stærke sollys, som løverne, men også noget
mere spil i lyset. Ja tigre er nogle ret imponerende krigere

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Thomas Pedersen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-01-05 17:51


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41f6723f$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ja en tur i zoo er altid spændende og man kommer hjem med en god stak
> > billeder. Dit tigerbillede spiller virkelig, du har kanon fedt lys på
> > tigeren. De andre er også flotte, men jeg synes tigeren skiller sig ud
> > (måske fordi jeg synes de er for seje )
>
> Tak (måske så du også
http://www.pbase.com/hkruse/image/39020355/original?).
> Ja der var et specielt lys. Tigeren var så venlig at lægge sig under et
> udhæng, så den ikke bare fik det stærke sollys, som løverne, men også
noget
> mere spil i lyset. Ja tigre er nogle ret imponerende krigere

Argh, det er slet ikke godt at vise mig sådanne billeder, nu vil jeg jo i
zoo, eller møde dem i naturen Men hvilken af de danske zoologiske haver
har du taget dette? Jeg ved at Odense Zoo har tigere, men de er buret så
godt inde, at man ikke kan tage et anstændigt billede uden at det er fyldt
med tremmer, og det er ikke lige min stil



HKJ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 25-01-05 18:11


"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
news:41f678fa$0$48674$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...


> Argh, det er slet ikke godt at vise mig sådanne billeder, nu vil jeg jo i
> zoo, eller møde dem i naturen Men hvilken af de danske zoologiske
haver
> har du taget dette? Jeg ved at Odense Zoo har tigere, men de er buret så
> godt inde, at man ikke kan tage et anstændigt billede uden at det er fyldt
> med tremmer, og det er ikke lige min stil

Det er fra København. Desværre har tigergraven en grim betongvæg, som kan
være svær at undgå, især fordi tigerne elsker at ligge op af den.

Løveindhegningen har rigtig gode fotomuligheder, der er langt til bagvæggen
og hvis de ligger på træstammen, så er der ingen bagvæg. Løveflokken er også
temmelig stor (1 han, 2 hunner, 3 unger fra 2003 og 4 unger fra 2004)



Hans Kruse (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 20:45

> Det er fra København. Desværre har tigergraven en grim betongvæg, som kan
> være svær at undgå, især fordi tigerne elsker at ligge op af den.

Det er rigtigt, men mener du bagvæggen på det billede jeg tog er grim? Det
synes jeg faktisk ikke, da der er et godt spil i lyset og strukturen af
væggen. Men hvis du mener væggen, der afgrænser hele tigergården, så er jeg
enig.

> Løveindhegningen har rigtig gode fotomuligheder, der er langt til
bagvæggen
> og hvis de ligger på træstammen, så er der ingen bagvæg. Løveflokken er
også
> temmelig stor (1 han, 2 hunner, 3 unger fra 2003 og 4 unger fra 2004)

Ja, det er rigtigt og mine løvebilleder viser det jo, kan man sige. Dog
giver det åbne område med løverne ikke samme mulighed for spil med lyset,
som i tigerbilledet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




HKJ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 25-01-05 20:50


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:41f6a1b7$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> > Det er fra København. Desværre har tigergraven en grim betongvæg, som
kan
> > være svær at undgå, især fordi tigerne elsker at ligge op af den.
>
> Det er rigtigt, men mener du bagvæggen på det billede jeg tog er grim?

Nej.

> Det
> synes jeg faktisk ikke, da der er et godt spil i lyset og strukturen af
> væggen. Men hvis du mener væggen, der afgrænser hele tigergården, så er
jeg
> enig.

Det var den jeg mente.

> > Løveindhegningen har rigtig gode fotomuligheder, der er langt til
> bagvæggen
> > og hvis de ligger på træstammen, så er der ingen bagvæg. Løveflokken er
> også
> > temmelig stor (1 han, 2 hunner, 3 unger fra 2003 og 4 unger fra 2004)
>
> Ja, det er rigtigt og mine løvebilleder viser det jo, kan man sige. Dog
> giver det åbne område med løverne ikke samme mulighed for spil med lyset,
> som i tigerbilledet.

Du kan dog stadig finde skygger fra træstammen.






Mikael Ejberg Peders~ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Ejberg Peders~


Dato : 25-01-05 22:03

On Tue, 25 Jan 2005 20:44:55 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Ja, det er rigtigt og mine løvebilleder viser det jo, kan man sige. Dog
>giver det åbne område med løverne ikke samme mulighed for spil med lyset,
>som i tigerbilledet.

Så prøv at tage et billede om natten, hvor du kun har en sølle blitz
at gøre godt med. Så har du ikke meget lysspil at arbejde med
http://www.ejberg.dk/external/dkfritidfoto/natloever.jpg

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Hans Kruse (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 20:48

> Argh, det er slet ikke godt at vise mig sådanne billeder, nu vil jeg jo i
> zoo, eller møde dem i naturen Men hvilken af de danske zoologiske
haver
> har du taget dette? Jeg ved at Odense Zoo har tigere, men de er buret så
> godt inde, at man ikke kan tage et anstændigt billede uden at det er fyldt
> med tremmer, og det er ikke lige min stil

Jamen Thomas, så er der jo ingen vej udenom at komme til hovedstaden
Kbh. zoo er ganske god, men fuglene er buret godt inde, med meget lidt lys.
Undtagen selvfølgelig hejren, som flyver omkring.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Stig H. Jacobsen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Stig H. Jacobsen


Dato : 26-01-05 17:49

On Tue, 25 Jan 2005 20:47:44 +0100, Hans Kruse wrote:

> Kbh. zoo er ganske god, men fuglene er buret godt inde, med meget lidt lys.

Ah, så slemt er det nu heller ikke. Der er også burløse storke
(ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer, men de er kun ude om
sommeren svjh. Mange af de burede fugle kan også skydes, hvis ens
optik ikke er for stor i diameter og man strækker sig lidt - her
et non-dSLR til en afveksling en kæmpefordel - også fordi LCD'en
virker til preview

Men jeg har ikke fundet nogen løsning på leopard-billeder - det
er bare pladderumuligt med alt det gitterværk. Frustrerende.

Stig

Tommy Jensen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 26-01-05 18:08

On 26 Jan 2005 16:48:45 GMT, "Stig H. Jacobsen"
<stighj-nospam@removethis-gmail.com> wrote:

>On Tue, 25 Jan 2005 20:47:44 +0100, Hans Kruse wrote:
>
>> Kbh. zoo er ganske god, men fuglene er buret godt inde, med meget lidt lys.
>
>Ah, så slemt er det nu heller ikke. Der er også burløse storke
>(ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer, men de er kun ude om

Flamingoerne er også ude om vinteren. Men jeg vil give Hans ret i at
mange af fugleburene er meget mørke.

>sommeren svjh. Mange af de burede fugle kan også skydes, hvis ens
>optik ikke er for stor i diameter og man strækker sig lidt - her
>et non-dSLR til en afveksling en kæmpefordel - også fordi LCD'en
>virker til preview

Hmm, der mener jeg nu at SLR / DSLR har en større fordel idet man med
de gode zooms kan få ganske fortæffelige billeder hvor gittrene ikke
kan ses.

Jeg kunne godt tænke mig at se et alm. p&s digcam tage et billede som
dette

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=latterfugl.jpg


>Men jeg har ikke fundet nogen løsning på leopard-billeder - det
>er bare pladderumuligt med alt det gitterværk. Frustrerende.

Løsningen er SLR med zoom, gå så tæt på gitteret som muligt og vente
på den rette mulighed. Og der burde være al mulig grund til at sætte
tid af i øheblikket da leoparderne for 3 måneder siden fik unger. Jeg
har dog ikke set dem endnu.

Det er kun een gang i 1998 lykkedes mig at få et bare nogenlunde
billede af leoparden. Det er taget med et almindeligt SLR kamera og
siden scannet.

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=leopard1998.jpg



MVH Tommy

Hans Kruse (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-01-05 18:39

> Hmm, der mener jeg nu at SLR / DSLR har en større fordel idet man med
> de gode zooms kan få ganske fortæffelige billeder hvor gittrene ikke
> kan ses.

Enig, se mine eksempler i det andet svar.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Stig H. Jacobsen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Stig H. Jacobsen


Dato : 27-01-05 13:21

On Wed, 26 Jan 2005 18:07:30 +0100, Tommy Jensen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at se et alm. p&s digcam tage et billede som
> dette http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=latterfugl.jpg

Godt billede - var det i gråvejr?

[leopard-fotos]
> Løsningen er SLR med zoom, gå så tæt på gitteret som muligt og vente
> på den rette mulighed.

Det er forsøgt (med samme optik som til din latterfugl),
billederne blev "nogenlunde" og var acceptable efter beskæring.

En alternativ løsning er at skrue charmen på og spørge en
dyrepasser om hjælp - man kan komme op på taget af bygningen (ml.
leoparder og tigre) og derfra kan der tages billeder uden
gittersnavs.

Stig

Tommy Jensen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 27-01-05 13:59

On 27 Jan 2005 12:20:31 GMT, "Stig H. Jacobsen"
<stighj-nospam@removethis-gmail.com> wrote:

>On Wed, 26 Jan 2005 18:07:30 +0100, Tommy Jensen wrote:
>
>> Jeg kunne godt tænke mig at se et alm. p&s digcam tage et billede som
>> dette http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=latterfugl.jpg
>
>Godt billede - var det i gråvejr?

Det kan jeg ikke lige huske.

>[leopard-fotos]
>> Løsningen er SLR med zoom, gå så tæt på gitteret som muligt og vente
>> på den rette mulighed.
>
>Det er forsøgt (med samme optik som til din latterfugl),
>billederne blev "nogenlunde" og var acceptable efter beskæring.
>
>En alternativ løsning er at skrue charmen på og spørge en
>dyrepasser om hjælp - man kan komme op på taget af bygningen (ml.
>leoparder og tigre) og derfra kan der tages billeder uden
>gittersnavs.

Ja jeg håber at jeg en dag får nogle interesante muligheder, jeg har
forsøgt det med charmen med rovfugle trænerne, jeg har lavet en cd og
printet nogle billeder til dem.

MVH Tommy

Hans Kruse (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-01-05 18:37

> Ah, så slemt er det nu heller ikke. Der er også burløse storke
> (ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer, men de er kun ude om
> sommeren svjh. Mange af de burede fugle kan også skydes, hvis ens
> optik ikke er for stor i diameter og man strækker sig lidt - her
> et non-dSLR til en afveksling en kæmpefordel - også fordi LCD'en
> virker til preview

Nogle eksempler på at det kan lykkes ved at gå tæt på gitteret, men ikke
alle lige gode

http://www.pbase.com/hkruse/image/27609635/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/27609639/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/27609641/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/27609726/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/27886820/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/27886845/large
http://www.pbase.com/hkruse/image/32291576/original


> Men jeg har ikke fundet nogen løsning på leopard-billeder - det
> er bare pladderumuligt med alt det gitterværk. Frustrerende.

Jeg har heller ikke nogen gode leopard billeder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Mikael Ejberg Peders~ (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Ejberg Peders~


Dato : 26-01-05 20:51

On 26 Jan 2005 16:48:45 GMT, "Stig H. Jacobsen"
<stighj-nospam@removethis-gmail.com> wrote:

>Ah, så slemt er det nu heller ikke. Der er også burløse storke
>(ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer,

Og de røde ibiser. De er ganske vist buret inde, men her kan man gå
ind i buret til dem.
http://www.ejberg.dk/external/dkfritidfoto/ibis.jpg

Og i Søndermarks-afdelingen er der også lidt burløse fugle:
http://www.ejberg.dk/external/dpreview/greycrownedcrane.jpg

Og forresten, lige for at vende tilbage til tigrene for et øjeblik. Så
kan man sagtens slippe for den kedelige betonmur. Man skal bare være
der en halv times tid før de fodres, så er de gerne ret aktive og væk
fra muren.
http://www.ejberg.dk/external/dpreview/tiger1.jpg
http://www.ejberg.dk/external/dpreview/tiger2.jpg
http://www.ejberg.dk/external/dpreview/tiger3.jpg

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

J. Jørgensen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 27-01-05 11:59


"Stig H. Jacobsen" <stighj-nospam@removethis-gmail.com> skrev i en
meddelelse news:41f7c9ed$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> On Tue, 25 Jan 2005 20:47:44 +0100, Hans Kruse wrote:
>
>> Kbh. zoo er ganske god, men fuglene er buret godt inde, med meget lidt
>> lys.
>
> Ah, så slemt er det nu heller ikke. Der er også burløse storke
> (ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer, men de er kun ude om
> sommeren svjh. Mange af de burede fugle kan også skydes, hvis ens
> optik ikke er for stor i diameter og man strækker sig lidt - her
> et non-dSLR til en afveksling en kæmpefordel - også fordi LCD'en
> virker til preview
>
> Men jeg har ikke fundet nogen løsning på leopard-billeder - det
> er bare pladderumuligt med alt det gitterværk. Frustrerende.
>
> Stig

Hej Stig
Du glemmer også mulighederne for at muntre sig indendørs med sommerfugle og
andet småkravl..
Makrofotografering er idag indenfor de flestes økonomiske rækkevidde idet
mange digitale apparater også har den egenskab.
Jeg har lige lagt et par eksempler på dk.binaer under titlen "sommerfugle
til Stig".
NB. Makrofotografering er tilsyneladende ikke på mode i denne gruppe.
Hilsen
Jørgen



Hans Kruse (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 27-01-05 13:34

> Du glemmer også mulighederne for at muntre sig indendørs med sommerfugle
og
> andet småkravl..
> Makrofotografering er idag indenfor de flestes økonomiske rækkevidde idet
> mange digitale apparater også har den egenskab.
> Jeg har lige lagt et par eksempler på dk.binaer under titlen "sommerfugle
> til Stig".

Jeg har taget nogle også http://www.pbase.com/hkruse/butterflies i
tropehuset.

> NB. Makrofotografering er tilsyneladende ikke på mode i denne gruppe.

Jeg har da nogen http://www.pbase.com/hkruse/insects_and_butterflies
http://www.pbase.com/hkruse/spring_2004
http://www.pbase.com/hkruse/botanic_garden_2004
http://www.pbase.com/hkruse/botanic_garden_copenhagen

Der har da også været en del andre indlæg i tidens løb.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Thorbjoern Ravn Ande~ (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 27-01-05 12:50

"Stig H. Jacobsen" <stighj-nospam@removethis-gmail.com> writes:

> (ganske fotogene fjerkræ) og flamingoer, men de er kun ude om
> sommeren svjh. Mange af de burede fugle kan også skydes, hvis ens

Flamingoerne var ude i starten af januar.

> Men jeg har ikke fundet nogen løsning på leopard-billeder - det
> er bare pladderumuligt med alt det gitterværk. Frustrerende.

Du må tage en tiger eller en kamel i stedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

J. Jørgensen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 25-01-05 18:27


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41f6723f$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja en tur i zoo er altid spændende og man kommer hjem med en god stak
>> billeder. Dit tigerbillede spiller virkelig, du har kanon fedt lys på
>> tigeren. De andre er også flotte, men jeg synes tigeren skiller sig ud
>> (måske fordi jeg synes de er for seje )
>
> Tak (måske så du også
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020355/original?).
> Ja der var et specielt lys. Tigeren var så venlig at lægge sig under et
> udhæng, så den ikke bare fik det stærke sollys, som løverne, men også
> noget
> mere spil i lyset. Ja tigre er nogle ret imponerende krigere
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Hej Kruse
Ang. tigeren 39020355
Prøv at se min tiger, som tilnærmelsesvis er samme motiv som din.
Det er et sjovt tilfælde, at vi fanger det samme motiv så ens.
Du finder mit billede under dk.binaer med titlen "Tiger til Hans Kruse"

Hilsen
Jørgen



Hans Kruse (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 20:42


> Hej Kruse
> Ang. tigeren 39020355
> Prøv at se min tiger, som tilnærmelsesvis er samme motiv som din.
> Det er et sjovt tilfælde, at vi fanger det samme motiv så ens.
> Du finder mit billede under dk.binaer med titlen "Tiger til Hans Kruse"

Ja, vi har været der næsten samtidig! Der ser ud til at du var nødt til at
skæret tigeren ud, da din 200mm ikke rækker langt nok. Min 300mm på 20D'eren
svarer til 480mm, så det du ser er et ikke beskåret billede, men dog
downsized til 1000x665 pixels. Dit billede ser ikke rigtig skarp ud og
desværre lukker den øjenene. Din lukkertid har også været lige langsom nok.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




bb (25-01-2005)
Kommentar
Fra : bb


Dato : 25-01-05 22:34

>Jeg var i zoo i lørdags i det flotte vejr.
>
>Nogle løver
>http://www.pbase.com/hkruse/image/39020275/original
>
>En tiger
>http://www.pbase.com/hkruse/image/39020354/original
>
>og en hejre
>http://www.pbase.com/hkruse/image/39020387/original

Flotte billeder? Hvilket kamera har du brugt?

Hans Kruse (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-01-05 22:48

> Flotte billeder? Hvilket kamera har du brugt?

Tak. Det står nedenunder hvert billede...men det er et Canon 20D.
Mvh,
Hans



Lene Vang (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Vang


Dato : 26-01-05 19:13


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41f57efb$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var i zoo i lørdags i det flotte vejr.
>
> Nogle løver
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020275/original
>
> En tiger
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020354/original
>
> og en hejre
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020387/original
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
>

Øv hvor er jeg bare misundelig på dine billeder. Men det er da også klart at
med den linse du rendte rundt inde i Zoo, at du får så fede billeder. :)
Jeg stod faktisk skråt foran dig ved fugleshowet den 15 januar, og var ret
neder over mit kamera i forhold til dit.
Nu er jeg stadig ned newbie, når det kommer til at tage billeder. Og jeg
havde totalt lyst til at gå hjem, da jeg kom til at stå siden af dig. Jeg
kan genkende at par af ugle-billederne.

Hilsen Lene




Tommy Jensen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 26-01-05 19:24

On Wed, 26 Jan 2005 19:12:47 +0100, "Lene Vang"
<lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote:
>Øv hvor er jeg bare misundelig på dine billeder. Men det er da også klart at
>med den linse du rendte rundt inde i Zoo, at du får så fede billeder. :)
>Jeg stod faktisk skråt foran dig ved fugleshowet den 15 januar, og var ret
>neder over mit kamera i forhold til dit.

Jeg tror faktisk at det var mig du så Jeg var der den 15/1 og
mener ikke jeg så Hans men det kan Hans jo selvfølgelig selv svare på.

Jeg kan godt huske at der var en der vendte sig rundt og kiggede


MVH Tommy

Lene Vang (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Vang


Dato : 26-01-05 19:32

ja, det kan da godt være at det var dig, jeg syntes bare at jeg kunne hans
billede med uglen men kyllinger ben ud til hver sin side af munden. og den
barnevogn i baggrunden.

men jeg var ihvertifald meget jaloux på det kamera jeg så

hilsen Lene

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:mrnfv0la2u5splsqlfle1ops4im5b8idqj@4ax.com...
> On Wed, 26 Jan 2005 19:12:47 +0100, "Lene Vang"
> <lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote:
>>Øv hvor er jeg bare misundelig på dine billeder. Men det er da også klart
>>at
>>med den linse du rendte rundt inde i Zoo, at du får så fede billeder. :)
>>Jeg stod faktisk skråt foran dig ved fugleshowet den 15 januar, og var ret
>>neder over mit kamera i forhold til dit.
>
> Jeg tror faktisk at det var mig du så Jeg var der den 15/1 og
> mener ikke jeg så Hans men det kan Hans jo selvfølgelig selv svare på.
>
> Jeg kan godt huske at der var en der vendte sig rundt og kiggede
>
>
> MVH Tommy



Hans Kruse (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-01-05 19:43

"Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote in message
news:41f7e1f4$0$33626$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ja, det kan da godt være at det var dig, jeg syntes bare at jeg kunne hans
> billede med uglen men kyllinger ben ud til hver sin side af munden. og den
> barnevogn i baggrunden.

Mener du det her billede
http://www.pbase.com/hkruse/image/34985820/original?
eller det her http://www.pbase.com/hkruse/image/34985822/original?

>
> men jeg var ihvertifald meget jaloux på det kamera jeg så

Det er et Canon 20D og med en 300mm f/4 med image stabilization. Det er et
rigtigt fedt objektiv, som max også bruger, når han ikke er ude på de 500mm!
Mvh,
Hans



Tommy Jensen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 26-01-05 20:09

On Wed, 26 Jan 2005 19:43:13 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Det er et Canon 20D og med en 300mm f/4 med image stabilization. Det er et
>rigtigt fedt objektiv, som max også bruger, når han ikke er ude på de 500mm!

Det objektiv kunne jeg godt tænke mig en dag.....


MVH Tommy

Tommy Jensen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 26-01-05 20:04

On Wed, 26 Jan 2005 19:32:15 +0100, "Lene Vang"
<lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote:

>ja, det kan da godt være at det var dig, jeg syntes bare at jeg kunne hans
>billede med uglen men kyllinger ben ud til hver sin side af munden. og den
>barnevogn i baggrunden.

Her er et billede af uglen hvor den havde fået kyllingen ind den gale
vej.

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050115owl1.jpg

Jeg fik ikke så mange gode skud den dag, men jeg har været der mange
gange før så jeg har en del.

MVH Tommy

Hans Kruse (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-01-05 19:25

> Jeg tror faktisk at det var mig du så Jeg var der den 15/1 og
> mener ikke jeg så Hans men det kan Hans jo selvfølgelig selv svare på.

Rigtigt, ikke den dag.
Mvh,
Hans



Hans Kruse (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-01-05 19:24

> Øv hvor er jeg bare misundelig på dine billeder. Men det er da også klart
at
> med den linse du rendte rundt inde i Zoo, at du får så fede billeder. :)
> Jeg stod faktisk skråt foran dig ved fugleshowet den 15 januar, og var ret
> neder over mit kamera i forhold til dit.
> Nu er jeg stadig ned newbie, når det kommer til at tage billeder. Og jeg
> havde totalt lyst til at gå hjem, da jeg kom til at stå siden af dig. Jeg
> kan genkende at par af ugle-billederne.

Hej Lene,
Det er jo ikke så godt, så må du jo ud og købe noget glas. Har du dslr eller
PnS?
Jeg var ikke i zoo den 15/1, men den 22/1 og ikke ved fugleshowet, så må
tænke på en af den andre.
Men en anden gang måske

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste