Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Underligt problem Canon 10D
Fra : Klaus Madsen

Dato : 24-01-05 01:26

Hej
Jeg har et lidt underligt problem som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Min kone og jeg har hver vores DSLR-kamera. Jeg har et Nikon D100 og konen
har et Canon 10D.
Vi har for nylig investeret i et Flashanlæg og alt virker perfekt med Nikon
kameraet.
I vores setup er der også en bærbar PC så vi kan se billederne med det samme
og det er jo fedt,
men så snart jeg bare sætter USB-kablet i Canon kameraet trigger det
flashanlægget hele tiden,
og det endda selvom kameraet er slukket???
Vi bruger et kabel fra kameraets flashsko og hen til flashen da den
infrarøde trigger vi har købt
heller ikke virker med Canon kameraet ???
Jeg har også prøvet at sætte flashen til det lille pc-stik der sidder i
siden af kameraet og det virker
også fint indtil jeg sætter kameraet til computeren så flasher det hele
tiden???
Dette kunne måske lyde som en reklame for Nikon, det er det ikke, men det er
da underligt
at det hele virker med mit Nikon kamera.
Den infrarøde trigger vi har købt er sådan en der ligner en flash, men i
stedet for at flashe udsender
den et infrarødt signal der så trigger de eksterne flash. Den kan vi heller
ikke få til at virke på Canon
kameraet og det er ellers sådan en universel en der skulle virke til alle
kameraer???
Er der nogle der har nogle idéer eller løsninger?

Mvh. Klaus

Fra : Claria

Dato : 24-01-05 08:24

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> [...]
> kameraer???
> Er der nogle der har nogle idéer eller løsninger?

Hejsa Klaus

Måske er I løbet ind i disse problemer som der er omtalt i
instruktionsmanualen for Canon 10D på side 106 "Brug af uoriginale
flashenheder - Pc-terminal"

Hilsen
Claudia

Fra : Klaus Madsen

Dato : 25-01-05 03:59

> [...]
>
> Måske er I løbet ind i disse problemer som der er omtalt i
> instruktionsmanualen for Canon 10D på side 106 "Brug af uoriginale

Hej Claudia
Tak for dit forsøg med at hjælpe, men som du kan se skrev jeg netop
at det virker fint med PC-terminalen, det er et eller andet der sker når
kameraet bliver tilsluttet computeren. Og det er lige meget om jeg bruger
Pc-terminalen eller Flash-skoen øverst på kameraet.

Mvh. Klaus

Fra : Henning Hotvedt

Dato : 24-01-05 10:06

> [...]
> flashanlægget hele tiden,
> og det endda selvom kameraet er slukket???
<snip>

Bare en liten fundering; hvis du kjörer laptop'en din paa batterier, og tar
den ut fra AC-uttaket i veggen,
trigges den likevel?
Hvis den ikke trigger da, da bör du jorde laptop'en din.
-
Henning.
-

Fra : Klaus Madsen

Dato : 25-01-05 03:45

> [...]
> den ut fra AC-uttaket i veggen,
> trigges den likevel?
> Hvis den ikke trigger da, da bör du jorde laptop'en din.

Hej Henning

Det er nok det eneste jeg ikke har prøvet
Så det må prøves i morgen.

Mvh. Klaus