Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort til D70
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 12:44

Hej NG.

Er der nogen der har nogen erfaringer med det her kort
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350383 Compact Flash Card
XTREME 1024 MB (High Speed) om det kan betale sig at købe det hurtige til
699 eller det almindelige til 499? Det skal bruges i et Nikon D70.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Compact Flash Card XTREME 1024 MB (High Speed) - 24 hours Replacement

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-01-05 13:14

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> XTREME 1024 MB (High Speed) om det kan betale sig at købe det hurtige til
> 699 eller det almindelige til 499? Det skal bruges i et Nikon D70.

Køb det hurtige - især hvis du tager billeder i RAW format.

Mvh
Gunnar

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 18:12

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse

> Køb det hurtige - især hvis du tager billeder i RAW format.
>
> Mvh
> Gunnar
++++++++++++++++++++

Hej Gunnar.

Det gør jeg, bruger du et hurtigt kort- og kan du mærke meget forskel?

Fra : KNL DtP

Dato : 23-01-05 13:33

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal bruges i et Nikon D70.

Du kan se hastighederne her:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816

Jeg vil anbefale et Kingston Elite Pro 1024 MB til 559 kr. + porto:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350710

Det er noget billigere end SanDisk Ultra II, som godt nok er en tand
hurtigere:

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 18:18

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350710
>
> Det er noget billigere end SanDisk Ultra II, som godt nok er en tand

+++++++++++++

Hej Kristian.

Det vil jeg lige kigge på. Håber de kan bruges til D70, købte et for nogen
tid siden, det vil den ikke kendes ved, men det var ikke nogen af de mærker
der. Den side med hastigheder, den er virkelig god. Tak for det.

Fra : KNL DtP

Dato : 23-01-05 18:23

> Det vil jeg lige kigge på. Håber de kan bruges til D70, købte et for nogen
> tid siden, det vil den ikke kendes ved, men det var ikke nogen af de mærker
> der.

Bruger et Kingston Elite Pro på 1 GB til mit Canon EOS 10D, så mon ikke den
også dutter i D70? Hvad var det for et kort du ikke virkede?

> Den side med hastigheder, den er virkelig god. Tak for det.

Ja, det er ret smart at kunne sammenligne kort op mod hinanden i det kamera
man har ved hånden. Bemærk at de kort, som er markeret med blå antages at
performe ens, selvom tallene svinger lidt. Husk på, at der trods alt kan være
forskel fra kamera til kamera og kort til kort. Forskellen skal da også være
rimelig stor i skrivehastighed, før man vil mærke det rent praktisk.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 19:04

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Hvad var det for et kort du ikke virkede?
>
> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk
+++++++++++++++++++++

Hej.

Det er af mærket Mr. Platinum.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-05 19:20

In article <41f3e682$0$48732$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> [KLIP]
>
> Det er af mærket Mr. Platinum.

Hvis de ikke kan lave CD-R der virker, så skal man vel heller
ikke købe deres flash-RAM.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 19:42

meddelelse news:slrncv7qm0.2qu.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> In article <41f3e682$0$48732$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jørgen
> Nielsen wrote:
>>

> Hvis de ikke kan lave CD-R der virker, så skal man vel heller
> ikke købe deres flash-RAM.
+++++++++++++++++++++

Hej Povl.

De mr.Plat. jeg bruger de virker godt nok, men der måske mange andre der
ikke virker, det ved jeg så ikke

Fra : Preben Holm

Dato : 24-01-05 18:40

KNL DtP wrote:
> "Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger et Kingston Elite Pro på 1 GB til mit Canon EOS 10D, så mon ikke den
> også dutter i D70? Hvad var det for et kort du ikke virkede?

Jo, selvfølgelig virker et Kingston Elite Pro i D70 - det er kanon faktisk!

Jeg kan kun anbefale Elite Pro'erne... De er billige (set i forhold til
andre hurtige kort) og så er de faktisk også hurtige!

Måske man kunne antage at det mest af alt er kameraet der sætter
begrænsningerne... Jeg mener det er Canons 20D der går op omkring 6MB/s
med Elite-Pro kortene!

Med venlig hilsen
Preben Holm

Fra : Christer Holte

Dato : 23-01-05 18:29

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41f3dbe4$0$48710$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det vil jeg lige kigge på. Håber de kan bruges til D70, købte et for nogen
> tid siden, det vil den ikke kendes ved, men det var ikke nogen af de
> mærker der. Den side med hastigheder, den er virkelig god. Tak for det.

Det kan det kort, jeg har det i mit D70 ! :)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 19:05

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan det kort, jeg har det i mit D70 ! :)
++++++++++++++++

Hej.

Godt nok, så behøver jeg ikke at tænke på det mere

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 23:42

Jørgen Nielsen wrote:
> Det vil jeg lige kigge på. Håber de kan bruges til D70, købte et for nogen
> tid siden, det vil den ikke kendes ved, men det var ikke nogen af de mærker
> der. Den side med hastigheder, den er virkelig god. Tak for det.

En test af CF-kort i c't (21/2004) indeholdt bl.a. optagelseshastigheden
på et Nikon D70 i Fine quality. Et tilfældigt udpluk af kort med målt
hastighed udtykt i billeder/min.:

Sandisk (ikke UltraII) 1GB (årgang 2003): 56
Sandisk UltraII 256 MB: 115
Sandisk UltraII 1GB: 112
PNY 1GB: 33
Memorex 24x 1 GB: 123
Lexar 8x 1GB: 65
Kingston 1GB: 34
Kingston Elite pro: 85
Apacer Photo Stereo Pro II 100x 1 GB: 104
Hitachi Microdrive 1/2/4 GB: 44/44/46
MagicStor 2.2 GB: 36

Den største fordel ved det Dane-Elec Xtreme kort, du nævnte
indledningsvis, er vel den medfølgende 24 timers ombytningsservice. Så
hvis du rejser meget, kan det være mere værd end optagelseshastigheden,
hvad den så er for de kort

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-01-05 17:35

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kingston 1GB: 34
> Kingston Elite pro: 85
> Apacer Photo Stereo Pro II 100x 1 GB: 104

Ok, det ser spændene ud

> [...]
> indledningsvis, er vel den medfølgende 24 timers ombytningsservice. Så
> hvis du rejser meget, kan det være mere værd end optagelseshastigheden,

Det er ikke så meget jeg rejser, det bliver kun fra Slagelse til København
5-6 gange om ugen