Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
erfaringer med panasonic DMC-FX7 søges
Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 12:36

jeg overvejer et powershot 300 eller et panasonic lumix dmc-fx7. Da jeg
har hørt mindre godt om billederne fra canon vil jeg meget gerne høre
lidt om praktiske erfaringer med DMC-FX7.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Helge Duif

Dato : 23-01-05 14:27

Hej, vi købte et fx7 i november månede (gennem pixmania = kr. 2.900,-
leveret på 48 timer) og er ovenud tilfreds med det, men er også total
amatør, så det kan være jeg slet ikke har opdaget, hvis den har nogen
fejl...., hvis du kan bruge det til noget, kan jeg da sende dig et
tilfældigt billede som jeg har taget med det...???

Hvis jeg skal komme med et lille minus så er det følgende: når man
tilslutter det computeren så står skærmen på kameraet tændt og det kan man
åbenbart ikke slå fra, så i løbet af en times tid har den brugt al
strømmen..., men så kan man jo bare bruge en kortlæser eller overføre alle
billederne til computeren med det samme eller hvad man nu skal bruge...

Jeg tror heller ikke at man manuelt kan indstille lukkehastigheden, men det
tror jeg godt jeg kan leve med....

Ellers vil jeg sige at det er et dejligt kamera, stor skærm, fornuftig
"skud"hastighed, brugervenligt, god størrelse osv....

mvh. Helge

Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 15:35

godt jeg kan leve med....

> Ellers vil jeg sige at det er et dejligt kamera, stor skærm, fornuftig
> "skud"hastighed, brugervenligt, god størrelse osv....

OK tak for dine inputs.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 19:10

> Ellers vil jeg sige at det er et dejligt kamera, stor skærm, fornuftig
> "skud"hastighed, brugervenligt, god størrelse osv....

Der var foriøvrigt lige et spørgsmål der trænger sig på. Jeg har læst en
del anmeldelser der siger at batteriløsningen er dårlig. Dvs det holder
kun kort tid.

Hvad har du oplevet på den front.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Helge Duif

Dato : 23-01-05 19:36

Der var foriøvrigt lige et spørgsmål der trænger sig på. Jeg har læst en
del anmeldelser der siger at batteriløsningen er dårlig. Dvs det holder
kun kort tid.

Hvad har du oplevet på den front.

Ja, jeg må indrømme at den suger strømmen noget hurtigt (sikkert pga. den
store skærm) og jeg har overvejet at købe et ekstrabatteri, men jeg har
endnu ikke været i knibe pga. det. Det er tydeligt at strømmen ryger hurtigt
når lige hele familien, hver især, skal bladre samtlige 117 billeder igennem
og zoome ind og ud på alle sammen, men ved almindelig brug, hvor den lige
kommer op af lommen en gang imellem for at tage et billede og så tilbage
igen, så går der lang tid før den første "bjælke" ryger....

mvh. Helge

Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 21:01

> kommer op af lommen en gang imellem for at tage et billede og så tilbage
> igen, så går der lang tid før den første "bjælke" ryger....

Ok det er noget af et minus i min bog, desværre det virker som et fedt
lille kamera.

Venlig hilsen

Jakob