Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kort kontra hd
Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-01-05 09:21

Hej
Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
den jeg har købt er på 40gb
plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort da
prisen kun er 1560 kroner
det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris
her er et link
http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2
hvad mener i er det et dumt køb eller??
hilsen Jørgen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-01-05 10:08

Jørgen Sørensen wrote:
> [...]
> prisen kun er 1560 kroner
> det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris

Jeg tror der vil blive problemer med batteri levetiden, batteri tiden er
opgivet til 2 timer, og det er jo ikke meget, men man kan måske have et
sæt xtra batterier.

Hilsen Tommy

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-01-05 10:15

Hej
nej umiddelbart kan man ikke skifte batteri sådan bare lige
den skal oplades hver gang
den behøver dog kun at være tændt under overførelse
har ikke prøvet hvor mange gange man så kan nå at læse kort ind
før den løber tør for strøm
hilsen jørgen

Fra : Lars Troels

Dato : 23-01-05 10:38

> hvad mener i er det et dumt køb eller??

Nej. Det er da en god løsning, som de fleste fotografer iøvrigt anvender. Du
skal dog mindst have et ekstra kort ud over dem du har i dine kameraer. Så
er du sikker på at kunne skyde videre imens du overfører.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-01-05 11:05

Hej Lars
jeg kan se du bruger samme løsning
når det kan halv/hel pro kan det jo ikke være nogen dårlig løsning
har du været ude for at du løb tør for strøm på dit drive i marken
jeg har et 1 gb og 256 mb kort dette burde jo så være nok ??
købte desværre det store kort før jeg opdagede denne mulighed
og 2 * 1gb kort har jo betalt for et prodrive
bruger mest mit kamera ved sø nær hjemmet og til mctræf på en til to dages
varighed
og på ferier
tager max 300 billeder og sorterer når jeg kommer hjem
jeg har desværre været ude for et kort der var død da jeg kom hjem
så derfor har jeg ledt lidt efter en anden løsning (alle billeder fra
Budapest var væk)
ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske
hilsen Jørgen

Fra : Lars Troels

Dato : 23-01-05 11:49

Hej Jørgen

> har du været ude for at du løb tør for strøm på dit drive i marken

Nej. Det kan tømme mange kort uden problemer.

> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske

Nej. Men jeg er da rimelig forsigtig med det. Det vil jo være træls hvis det
hele er væk når man kommer hjem.

Hilsen og fortsat god weekend.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-05 17:02

> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske

Apples iPOD bruger også 2½ tomme HD ligesom laptops. Micro drives er også
små HD'er. Jeg har aldrig fået ødelagt data indtil selvom jeg har anvendt
bærbare PC'er siden 1988! Min MD har også fungeret fint. Men selvfølgelig
skal man ikke smide omkring med dem mens de arbejder på HD'en. Der er også
problemer, hvis man kommer for højt op i bjerge. Normalt siger man 3000m,
men jeg har da været i Himalaya i omkring 3500 meters højde uden problemer
med hverken laptop eller MD.
At Apples iPOD er så populær og bliver brugt alle mulige steder er jo ret så
sigende om robustheden af disse små 2½" HD'er.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-05 18:11

In article <41f3ca95$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> Apples iPOD bruger også 2½ tomme HD ligesom laptops.

Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en fræsemaskine
først :)

Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.

De bruger 2" harddiske.

> [...]
> At Apples iPOD er så populær og bliver brugt alle mulige steder er jo ret så
> sigende om robustheden af disse små 2½" HD'er.

2". Det er bærbare der bruger 2.5" - Og de er også designet til at holde
til en del stress.

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-01-05 18:36

Povl H. Pedersen wrote:

> Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en
> fræsemaskine først :)
>
> Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.
>
> De bruger 2" harddiske.
1.8".

> 2". Det er bærbare der bruger 2.5" - Og de er også designet til at
> holde til en del stress.
1.8". ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som 120 rullefilm," - Niels Riis
Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-05 23:27

> Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en fræsemaskine
> først :)
>
> Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.
>
> De bruger 2" harddiske.

Ok, min fejl i så tilfælde, men det ændrer jo ikke pointen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-01-05 10:54

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> wrote in message
> [...]
> plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
> mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort

Batterier er billigere end kort, derfor er det en god løsning. Skal du på
vandretur kan du nok ikke lade op, men er du i bil eller kommer til
bebyggede områder, kan bu jo let lade op.

Bo //
-jeg gemmer min Nikon FG, og skifter batteri i lysmåleren hvert andet år...

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-05 16:56

> [...]
da
> prisen kun er 1560 kroner
> det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris

Det ser jo ud til at være en afløser for den tidligere X-drive. Fin løsning,
som jeg også har overvejet, men dog ikke kommet til at købe endnu. Jeg har
nu kik på den flg.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/P-2000.shtml, som også
kan vise billederne, selv i raw format. Den er noget dyrere, men også bedre
til mit formål. Da jeg har 3GB flashkort/md drive, så har jeg indtil videre
kunne klare mig én dag, men download til min laptop, men jeg har så ikke
backup, mens jeg er ude. Så Epson'en vill dels give mere fleksibilitet i
marken plus backup ved kopiering til min laptop hver aften.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 24-01-05 17:39

Hej alle jeg siger tak for svarene
jeg fik ideen på en ferie til polen
da en der brugte en ipod som MP3 afspiller
jeg er glad for at jeg købte en
glemte desværre at spørge her først
men da svarene er positive
gør det jo ikke noget