Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pentax Optio WR 33 eller 43 eller ??
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 00:20

Er de rnogen her der kan hjælpe?
Jeg har ikke sk... meget forstand på foto på hverken den ene eller den anden
måde.
Har et Nikon coolpix 995 som jeg egentlig er tilfreds med.......bortset fra
størrelsen og at jeg gerne vil have det med på fisketur, men jeg er
nervøs for at det skal blive vådt el.lign. Det skulle gerne være klar til at
tage billeder uden først at skulle tage det op af rygsæk, kamerataske,
plastpose osv.

Så nu overvejer jeg et Pentax Optio WR 33 eller 43 eller andet alternativ.
Mest pga. at det kan tåle vand, men pris og størrelse er også faktorer. Er
der nogen god grund til at give 1000,- kr. mere for 43'eren?
Kan andre kameraer komme i betragtning?

Mvh.
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 08:51

> [...]
> Mest pga. at det kan tåle vand, men pris og størrelse er også faktorer. Er
> der nogen god grund til at give 1000,- kr. mere for 43'eren?

Hej Christian,

Kommer an på om du skal bruge den ekstra mega pixel. Mener også at have læst
at der var kommet noget nyt hardware eller nye features i WR43, men jeg er
ikke 100% sikker.

Læs evt. mere om kameraet her
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optio43wr.asp og her
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/optio43wr.html

Ellers er der det helt nye Minolta
http://www.dpreview.com/news/0501/05011202konicaminolta_dg5w.asp Det ser
lovende ud, men har endnu ikke set prisen. Og det ligner faktisk et kamera
også

Har en ven som har et WR43, og han er meget tilfreds. Personligt synes jeg
ikke om kameraet, da jeg har meget store hænder, og har lidt svært ved at
holde på det, uden at få "krampe" eller at det bliver for akavet. Men det
gælder desværre for mit vedkommende de fleste små kameraer

Jeg er selv en ivrig kyst fluefisker, og jeg ville gerne have et kamera, som
kunne holde til vind og vejr. Jeg har dog fundet ud af, at digtal kameraer
er en del mere standhaftige end man lige skulle tro. Du skal naturlivis ikke
dyppe dit kamera ned i vandet, men til alm brug er et "alm" digital kamera
ganske udemærket. Bare sørg for at opbevare det i en taske med en pose uden
på når du ikke bruger det.

Og igen. Hvis du er bekymret for at kameraet skulle gå tabt i vandet eller
lign., tilbyder de fleste større forhandlere en forsikring, som sikrer dig
mod skader og tyveri af kameraet.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 15:26

> [...]
> læst
> at der var kommet noget nyt hardware eller nye features i WR43, men jeg er

Ved ikke om jeg finder det nødvendigt med den ekstra megapixel.... mit Nikon
har også "kun" 3 og det har indtil videre været ok til mig.

> [...]
> holde på det, uden at få "krampe" eller at det bliver for akavet. Men det
> gælder desværre for mit vedkommende de fleste små kameraer

okay...Det problem har jeg ikke

> [...]
> "alm" digital kamera ganske udemærket. Bare sørg for at opbevare det i en
> taske med en pose uden på når du ikke bruger det.

Netop det jeg ville undgå... Sælen, marsvinet eller fuglen er sikkert væk
inden jeg får hevet kameraet frem af div. poser/tasker.

> Og igen. Hvis du er bekymret for at kameraet skulle gå tabt i vandet eller
> lign., tilbyder de fleste større forhandlere en forsikring, som sikrer dig
> mod skader og tyveri af kameraet.

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Det er bare lidt surt at være væk i længere
tid og det så drukner/går i stykker i starten af turen.

Nu så jeg på et af dine link noget med waterproof boxes!!! Det kunne også
være en mulighed hvis man så evt. kunne få et bedre kamera i samme
prisklasse... Men sådanne boxe/poser koster vel også spidsen af en
jetjager??

Mvh.
Christian

Fra : Morten Bested

Dato : 23-01-05 10:42

"Christian Skands" <chrskandshotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mest pga. at det kan tåle vand, men pris og størrelse er også faktorer. Er
> der nogen god grund til at give 1000,- kr. mere for 43'eren?

Bare lige et tip: du kunne overveje den kommende pentax optioWP, som er
vandtæt (til 1,5m så vidt jeg husker), og er meget kompakt, ser lækkert ud,
2" skærm, 1 cm makro.