Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitale billeder
Fra : Carina

Dato : 22-01-05 18:11

Hej gruppe

Jeg er i gang med at skulle fremkalde billeder fra mit digitale kamera. Jeg
er nået så langt som at have beskåret alle billeder via et program der
hedder Cropped. Nu skulle alle billeder være beskåret til at blive fremkaldt
i 10x15.

Nu er mit spørgsmål så: Når billederne er cropped til 10x15, vil de så blive
fremkaldt i den størrelse? Eller kan Bilka, TDC Online og andre steder,
finde på at beskære anderledes, så billeder alligevel bliver 10x13,5. Eller
er jeg sikret standardstørrelse 10x15 cm??

VH
Carina

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 18:42

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Eller
> er jeg sikret standardstørrelse 10x15 cm??

De kan vel ikke finde på at gøre det uden at skrive det på hjemmesiden.
Ellers må du spørge den butik du bruger, for at være helt sikker. 15*10
formatet er jo nok det mest anvendte format, så jeg tror du kan være rolig.
Har du iøvrigt ikke købt et Eos 300D? - det skulle være 15*10 ligefra
kameraet.

mvh Erik¨

PS. Øh Carina du var en af dem der var træt af da Fotostafetten holdt en
pause.
Har du ikke lyst til at deltage, nu hvor vi har startet den igen?

Mvh Erik

Fra : Carina

Dato : 22-01-05 18:54

"Erik W."

> [...]
> Ellers må du spørge den butik du bruger, for at være helt sikker. 15*10
> formatet er jo nok det mest anvendte format, så jeg tror du kan være

Tak for det. Jeg tager chancen og tror på det går.

> PS. Øh Carina du var en af dem der var træt af da Fotostafetten holdt en
> pause.
> Har du ikke lyst til at deltage, nu hvor vi har startet den igen?

Du forveksler mig med en anden. Jeg ved ikke hvad Fotostafetten er, men det
lyder spændende?

VH
Carina

Fra : Erik W.

Dato : 23-01-05 11:06

"Carina" skrev i news:41f2935e$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du forveksler mig med en anden. Jeg ved ikke hvad Fotostafetten er, men
det
> lyder spændende?

Fotostafetten er en bunden opgave, som vi er nogen stykker her i gruppen som
stiller hinanden hver uge, for at give hinanden en undskyldning for at komme
ud med kameraet og for at få flere billeddiskussioner her i gruppen. Alle
kan være med.
På torsdag bliver der postet en resultattråd, hvor du præsenterer og linker
til dit billede. Emnet er "Møgvejr" og det er jo lidt svært at forestille
sig, når solen skinner som en sindsyg udenfor og alt er dækket af den
smukkeste rimfrost.
læs mere i news:41ecd51b$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
Selve billedet kan du lægge på http://www.fotostafetten.dk/foto/

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-05 19:22

Erik W. wrote:
> De kan vel ikke finde på at gøre det uden at skrive det på hjemmesiden.

Brugsen klippede hele vejen rundt på de billeder jeg fik fremkaldt
dér sidst... de var ganske enkelt ikke fra kant til kant.

Det var en skam, da farverne ellers er pæne på deres print.

Nu er jeg begyndt at overveje seriøst at købe en fotoprinter.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 19:39

In article <slrncv56ed.s8d.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
> [...]
>
> Det var en skam, da farverne ellers er pæne på deres print.
>
> Nu er jeg begyndt at overveje seriøst at købe en fotoprinter.

Fotoprintere klipper også lidt, de forstørrer billedet en smule
for at være sikker på du får kant-til-kant. Alternativt skal du
printer uden kant-til-kant og så beskære selv.

Fra : Thomas

Dato : 24-01-05 15:27

Jeg har fået fremkaldt hos pixum.de og kan klart anbefale dem!
Flot resultat. De fremkalder i det format du ønsker. De er meget fair i
pris og forsendelse.

Thomas