Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printing.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 22-01-05 17:36

Hej.

Hvad hedder NG for foto printing ?.

Mvh, Erik Jakobsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-01-05 17:51

Erik Jakobsen skrev:

>Hvad hedder NG for foto printing ?.

Der er mig bekendt ingen dansk geruppe specielt til dette. Emnet er
ontopic her i dk.fritid foto og evt. også dk.edb.grafik. Handler det
mest om harwaren er en harware-gruppe nok at foretrække.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 22-01-05 18:08

Peter Loumann wrote:

> Der er mig bekendt ingen dansk geruppe specielt til dette. Emnet er
> ontopic her i dk.fritid foto og evt. også dk.edb.grafik. Handler det
> mest om harwaren er en harware-gruppe nok at foretrække.

Øv det var godt jeg så spurgte, og ikke fik en over næsen.
Nej det handler ikke om hardwaren.

Men jeg må leve med, at det ikke er til at få et godt råd, og selvom der
nu skulle komme nogen venlige mennesker og vil hjælpe, ja så undskyld
mig, men det er OT overhovedet at nævne noget vedrørende print her, så
jeg vil ikke svare.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-01-05 18:12

?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-05 18:19

> [...]
> nu skulle komme nogen venlige mennesker og vil hjælpe, ja så undskyld
> mig, men det er OT overhovedet at nævne noget vedrørende print her, så

Hvorfor?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-01-05 18:31

Hans Kruse wrote:

> Hvorfor?

Mon ikke forveksling af on-topic og off-topic ?
Så kom du bare, Erik

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 23-01-05 12:14

Ole Larsen wrote:

> Mon ikke forveksling af on-topic og off-topic ?
> Så kom du bare, Erik

Klar forveksling. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette.
Jeg har et HP Photosmart 735 camera, og ville igår printe nogle billeder
ud. De så underlige ud, med store farveklumper der, hvor der var farver,
som blå og sort f.eks.

Men jeg tror jeg har fundet udaf, hvad der var galt. Jeg havde ikke
under properties valgt glossy papir, så printeren - HP DJ895Cxi -
printede bare lystigt ud med sædvanlig hastighed.

Desværre gik jeg tør for Glossy paper, men det får jeg fat i, og vil så
prøve igen. Denne gang med valg af Glossy Paper

Mvh, Erik Jakobsen

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-05 18:18

> Der er mig bekendt ingen dansk geruppe specielt til dette. Emnet er
> ontopic her i dk.fritid foto og evt. også dk.edb.grafik. Handler det
> mest om harwaren er en harware-gruppe nok at foretrække.

Jeg kan da ikke se at printerhardware for en fotoprinter forskellig fra
kameraer, som jo diskuteres dagligt. Mao. kan printere ligeså godt
diskuteres her som andre led i kæden fra tagning af billeder til det færdige
resultat foreligger på papir.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-05 12:51

Hans Kruse wrote:
> [...]
> fra kameraer, som jo diskuteres dagligt. Mao. kan printere ligeså godt
> diskuteres her som andre led i kæden fra tagning af billeder til det

Jo - måske - men min ringe mening er:

Spørgsmål om selve udskriften af billeder er OK her.

Men spørgsmål om hvordan printeren fungerer hører til i en hardware-gruppe -
også selvom den primært skal bruges til at printe fotos med.

Men jeg tror ikke, at spørgmål, der måske er lidt på grænsen vil blive
afvist, for som du selv nævner, så er printeren blevet en del af
foto-hobbyen ligesom mørkekammeret var tidligere (ja ja - jeg ved godt at
analoge kameraer stadig findes - og dermed også mørkekamre).

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 23-01-05 13:37

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> foto-hobbyen ligesom mørkekammeret var tidligere (ja ja - jeg ved godt at
> analoge kameraer stadig findes - og dermed også mørkekamre).

Sige mig lige en gang for alle, nu efter at jeg har dristet mig til at
komme med min printerindlæg. Er det ok, eller ikke. For jeg hopper af,
hvis det er et spørgsmål, der ligger i spørgeperiferien.

Jeg vil ikke træde på ømme ligtorne.

Mvh, Erik Jakobsen

P.S. Har jeg spurgt efter printerens virkemåde ?.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-05 14:00

Erik Jakobsen wrote:
> Sige mig lige en gang for alle, nu efter at jeg har dristet mig til at
> komme med min printerindlæg. Er det ok, eller ikke. For jeg hopper af,
> hvis det er et spørgsmål, der ligger i spørgeperiferien.

Da det er foto, som du har problemer med at printe, så vil jeg ikke mene, at
der er noget i vejen for at poste det her i gruppen, men
news:dk.edb.hardware er måske også et bud på en gruppe.

> Jeg vil ikke træde på ømme ligtorne.

Det skal man ikke være så nervøs for her - hvo intet vover intet vinder

Sproget på usenet kan være lidt hårdt - men er sjældent så slemt ment, så
bare spørg, hvis du mener, at det er en relevant gruppe - og lad være med at
tage henvisninger til andre og måske bedre grupper som et personligt
angreb - de vil normalt være ment som en venlig hjælp til hvor du kan få et
bedre svar.

Hvilke grupper der finde - og hvilken, der er mest rigtig kan man finde ud
af på www.usenet.dk hvor alle grupperne er beskrevet - eller man kan spørge
i news:dk.velkommen der er beregnet til sådanne spørgsmål.

Men det har ikke noget med denne gruppe at gøre, så fut er sat
dk.admin.netikette hvor den diskussion hører hjemme.

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-01-05 14:20

Erik Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil ikke træde på ømme ligtorne.
>
> Mvh, Erik Jakobsen
>
> P.S. Har jeg spurgt efter printerens virkemåde ?.

Du skal ikke tage dig af en af og til ramsaltet tone. Det er en del af
usenet. IMHO er du helt og aldeles on-topic, men min og de øvriges
mening er ikke så væsentlig. Det er der imod fundatsen for gruppen, som
du kan se på
www.usenet.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-01-05 17:46

Hej igen.

Jeg har nu prøvet, at printe et par billeder ud på min HP DeskJet 895Cxi
printer.

Jeg valgte det rigtige papir, men alligevel er der ligesom klatter der,
hvor der er sort, blå samt røde ting på billederne.

Hvorfor mon ?. Jeg kører med refilled patroner. Kan det være årsagen ?.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-01-05 18:24

In article <41f5265b$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Erik Jakobsen wrote:
> [...]
> hvor der er sort, blå samt røde ting på billederne.
>
> Hvorfor mon ?. Jeg kører med refilled patroner. Kan det være årsagen ?.

Ja. Kører du med JetTec eller andet mærkevare ? De skulle virke.
De billige refilled er skod hvor print mister farven i løbet
af få måneder, og som giver misfarvede billeder.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-01-05 08:08

Povl H. Pedersen wrote:

> Ja. Kører du med JetTec eller andet mærkevare ? De skulle virke.
> De billige refilled er skod hvor print mister farven i løbet
> af få måneder, og som giver misfarvede billeder.

Inden jeg fortsætter, kommer dette her igennem til NG ?.

Mvh, Erik Jakobsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-01-05 08:22

Erik Jakobsen wrote:

> Inden jeg fortsætter, kommer dette her igennem til NG ?.
>
> Mvh, Erik Jakobsen

Det gjorde det. Jeg skrev nemlig et svar i aftes, der ikke kom igennem.

Men svaret til dig Povl. Jeg kører ikke med mærkevare patroner i
øjeblikket. Når jeg køre med mærkevarepatroner er det HP's egne, og til
min HP-Deskjet895Cxi er det henholdsvis 51645 og 1823D.

Ok med farven, der bliver bleget med tiden. Men er det skodpatronerne,
der er årsag til, at der doseres farve ud over en stor del af det
billede, jeg ønske at printe ud, eller dur HP DJ895Cxi printeren slet
ikke til farvefotos ?.

Hvad er JetTec ?. Jeg så lige på Google, og fik det udaf det, at det
også var beregnet for refill, men jeg kan have set forkert ?.

Mvh, Erik Jakobsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 17:37

In article <41f5f371$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Erik Jakobsen wrote:
> [...]
> der er årsag til, at der doseres farve ud over en stor del af det
> billede, jeg ønske at printe ud, eller dur HP DJ895Cxi printeren slet

Den er halvgammel, men skulle kunne lave nogle rimelige fotos på
fotopapir. Prøv at vælge den fineste type papir du kan hvis du
bruger 3die parts papir.

> Hvad er JetTec ?. Jeg så lige på Google, og fik det udaf det, at det
> også var beregnet for refill, men jeg kan have set forkert ?.

JetTec er en stor fabrikant af blækpatroner i England. De laver vist
nok også til HP. Hvis man har en Epson eller Canon printer, så er det
rart at de garanterer din printer mod stoppede dyser (de reparerer hvis
det sker).

Jeg køber her i England: http://www.inkylink.com/
Men de ser ikke ud til at have til HP.

Generelt ser det ud til at finde ret meget HP som Jettec. Måske
fordi de også laver blækpatroner til HP.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-01-05 17:58

Povl H. Pedersen wrote:

> Den er halvgammel, men skulle kunne lave nogle rimelige fotos på
> fotopapir. Prøv at vælge den fineste type papir du kan hvis du
> bruger 3die parts papir.

Ja den er ikke ny, men printer i det mindste almindelig prints ud, og de
er pæne. Nu skal jeg jo også vænne mig til det der med, at printe fotos
ud, for det har jeg ikke gjort før. Jeg køber faktisk altid HP's papir.
De papirpotions jeg har kan du se på:

http://www.urbakken.dk/paper.png.

> [...]
> nok også til HP. Hvis man har en Epson eller Canon printer, så er det
> rart at de garanterer din printer mod stoppede dyser (de reparerer hvis

Ok. Det er første gang jeg hører navnet, men jeg vil da se på sitet.
Ja det synes jeg er en god garanti, de giver.

> Jeg køber her i England: http://www.inkylink.com/
> Men de ser ikke ud til at have til HP.

Nåh det var lidt træls.

> Generelt ser det ud til at finde ret meget HP som Jettec. Måske
> fordi de også laver blækpatroner til HP.

Du mener, at der findes ret meget HP, der hedder JetTec ?.

Mvh, Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 22:15

In article <41f67a67$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Erik Jakobsen wrote:

> [...]
> er pæne. Nu skal jeg jo også vænne mig til det der med, at printe fotos
> ud, for det har jeg ikke gjort før. Jeg køber faktisk altid HP's papir.

Du skal altid vælge det papir der kommer nærmest. Jeg ville overveje at
prøve de 2 filmtyper.

Prøv dig frem. Du kan lave mange testprint på samme papir hvis du
laver et stor dokument, og flytter indholdet rundt.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 26-01-05 06:11

Povl H. Pedersen wrote:

> Du skal altid vælge det papir der kommer nærmest. Jeg ville overveje at
> prøve de 2 filmtyper.

OK.

> Prøv dig frem. Du kan lave mange testprint på samme papir hvis du
> laver et stor dokument, og flytter indholdet rundt.

Mener du ikke et lille dokument. Mindre dokumenter kan der jo efter min
mening være flere af på samme papir ?.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-01-05 18:01

Hi Povl.

Det vil sige, at du køber refilled patroner ?.

Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 22:13

In article <41f67b08$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Erik Jakobsen wrote:
> Hi Povl.
>
> Det vil sige, at du køber refilled patroner ?.

Jeg har købt nogle originale JetTec - Ikke refilled. Men jeg har
ikke HP (Kun som laser), men Epson + Canon. Regner med at købe
genopfyldning næste gang, da der kommer med et hul.

Hvor Epsons alle er grå med labels, så er plastic'en på JetTec
samme farve som blækket :) Og så kan man køre JetTec hele vejen ned.
De original Epson siger de er færdige når der er 25-30% blæk tilbage.
Så jetTec har en anden chip på deres.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 26-01-05 06:11

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> samme farve som blækket :) Og så kan man køre JetTec hele vejen ned.
> De original Epson siger de er færdige når der er 25-30% blæk tilbage.

Ok Povl.