Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot A95 vs Powershot S1
Fra : Manse

Dato : 21-01-05 22:49

Hejsan

Har kigget en del på begge, da jeg vil have drejelig LCD skærm, og Canons
forrygende billedkvalitet (har i forvejen IXUS V2)... PowerShot S1 er flot,
har 10 x zoom, meeen er det nu også en fordel..! det har svært ved at "focus
performance" og mangler Ai AF TTL 9-point, som A95 har...! A95 er på
5mill.MP, men har kun 3 x zoom, men S1 er nu en rigtig flot Digicam....

Tror selv, jeg fotomæssig vil få mest ud af A95, men jeg er ligeglad om det
er 3 eller 5 mill. MP da jeg ikke har brug for noget størrer end A4....Men
der er et eller andet der trækker ved det S1, bare bange for den 10 x Zoom
vil drille og ikke give knivskarpe billeder......

Har kigget på andre mærker, men til omkring 3k. Og jeg skal aldrig have Ixus
mere. Og G5 er FOR stort og klodset.

SKal bruges til alm. foto, som når lillefar spiller fodbold og
feriebilleder, men har tænkt på at tilmelde mig et fotokursus, sådan for at
komme mere i dybden, end bare amatørbilleder....

http://www.dpreview.com/ giver flere point til A95 end S1

Nogle SERIØSE bud

Manse

Fra : Moulder

Dato : 21-01-05 23:18

"Manse" <11kili@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsan

, bare bange for den 10 x Zoom
> vil drille og ikke give knivskarpe billeder......
>
> Manse

Hej

Jeg har selv et S1 IS, og er meget tilfreds med kameraet.
Billederne bliver knivskarpe selv om man zoomer helt ind.
IS står for "ImageStabilizer" så der er heller ingen rystelser
der ødelægger billederne.
Kan kun anbefale S1 IS, du vil hurtigt blive afhængig af den
kraftige zoom..

Moulder

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-01-05 23:31

"Moulder" <lpmm@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ødelægger billederne.
> Kan kun anbefale S1 IS, du vil hurtigt blive afhængig af den

Hej

Jeg har også kigget på de to kameraer, har S1 IS spot fokurcering?

mvh
Gerner

Fra : Manse

Dato : 21-01-05 23:41

> Jeg har også kigget på de to kameraer, har S1 IS spot fokurcering?

Nej, auto fokus.....

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-01-05 23:51

> Nej, auto fokus.....

det vil sige den har ikke manual fokusering?

mvh
Gerner

Fra : Manse

Dato : 22-01-05 00:04

> det vil sige den har ikke manual fokusering?

Sorry, den har begge dele, autofokus på S1, er TTL, FlexiZone, hvad det står
for ved jeg ikke...

Manse

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-01-05 15:34

Man kan selv bestemme hvor det fokuspunktet er placeret i billedet, men i
praksis er det ikke smart at anvende, i forhold til at man kan holde
udløseren halvt nede, og så flytte kamereat efterfølgende

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-01-05 15:33

Har både s1 IS og et A75 der minder meget om A95

Vil egentlig anbefale A95 til dine behov, da det indendårs tager bedre
billeder pga. den avancerede autofokus... Har simpelthen måtte investere i
A75 fordi vi fik for mange uskarpe billeder med S1 IS

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-01-05 17:28

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder pga. den avancerede autofokus... Har simpelthen måtte investere i
> A75 fordi vi fik for mange uskarpe billeder med S1 IS

jeg overvejer også et A95, men har fået lidt klg på Olympus Camedia C-765
som også har 10X coom, men jeg ved ikke om det tager lige så gode billeder
som canon's kameraer.

mvh
Gerner

Fra : Lars Månsson

Dato : 22-01-05 14:01

> [...]
>
> Har kigget en del på begge, da jeg vil have drejelig LCD skærm, og Canons
> forrygende billedkvalitet (har i forvejen IXUS V2)... PowerShot S1 er

Hvad er der galt med dit IXUS V2

> [...]
> at
> komme mere i dybden, end bare amatørbilleder....

En kraftig tele er altid godt når man skal tage billeder til fodbold, så
vis du ikke skal tage billeder i mens du er inde på bane så ville jeg
vælge den med den kraftig tele.
men ellers prøv dem begge to og se hvad for et der er best i hånden
og knappern sidder best, det hjælper jo ikke med en kraftig tele hvis
du ikke kan arbejde den.

> http://www.dpreview.com/ giver flere point til A95 end S1

han giver da ingen point

> Nogle SERIØSE bud

tag det som du best kan med.

> Manse

hilsen
-Lars-

Fra : Leif

Dato : 22-01-05 18:05

Har et S1 og synes der er store problemer med at fokusere når der er zoomet
10x og / eller især
når der ikke er megen kontrast i motivet og når der er (for) lidt lys.

faktisk så store problemer at jeg overvejer en andet camera, selvom det kun
er fra oktober 2004 og
har 4 års FONA totalgaranti.

/Leif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 21:29

In article <41f287a5$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Leif wrote:
> [...]
>
> faktisk så store problemer at jeg overvejer en andet camera, selvom det kun

Det kommer du nok ud over med et 35-50000 kr objektiv på et
godt dSLR hus. Du får nok ikke opfyldt dit behov med et kompakt
kamera.

De fleste / alle kameraer har problemer med at fokusere i lavt
lys og ved lav kontrast. Og ved fuldt zoom skal der som regel mere
lys til, uanset hvilket kamera du har. Der er dog nogle zoomobjektiver
som har konstant blænde (eks. f/4, eller f/2.8 hele vejen ud).

Fra : Moulder

Dato : 23-01-05 00:00

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når der ikke er megen kontrast i motivet og når der er (for) lidt lys.
>
> faktisk så store problemer at jeg overvejer en andet camera, selvom det

Jeg havde samme oplevelse med mit S1'er da jeg fik det.
Så opdaterede jeg firmwaren i kameraet (en nem operation)
og det har hjulpet betydelig.
Det kan jeg klart anbefale dig at gøre, du vil nemt kunne se forskellen.

Moulder

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-01-05 15:37

Jeg synes også problemmerne med fokusering i reinge lys var så stort et
problem at jeg nu har købt et ekstra kamera... Men jeg vil da prøve at
firmwareopdaterer det i en fart

Fra : Leif

Dato : 23-01-05 21:36

"Moulder" <lpmm@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> og det har hjulpet betydelig.
> Det kan jeg klart anbefale dig at gøre, du vil nemt kunne se forskellen.

Min firmware er 1.0.2.0 og vidt jeg ved er der ikke noget nyere at hente??
/Leif

Fra : "Carsten Riis

Dato : 24-01-05 00:34

Leif skrev den 23-01-2005 21:35:
> "Moulder" <lpmm@oncable.dk> wrote in message

> Min firmware er 1.0.2.0 og vidt jeg ved er der ikke noget nyere at hente??

Det er vist den nyeste.

I hvert fald, hvis man skal tro:
http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/index-e.html

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : "Carsten Riis

Dato : 22-01-05 19:18

Manse skrev den 21-01-2005 22:48:

> SKal bruges til alm. foto, som når lillefar spiller fodbold og
> feriebilleder, men har tænkt på at tilmelde mig et fotokursus, sådan for at
> komme mere i dybden, end bare amatørbilleder....

Til det behov får du mest ud af S1 IS hvis du spørger mig.

Og jeg vil da også gerne argumentere lidt, så at sige.

Med 3x zoom tja der mangler man så dybden lidt, når du vil gå videre.
På den anden side, når du vil gå videre, så vil du måske også have nyt
udstyr (læs: digital spejlrefleks)...men inden du gør det, så vil jeg
faktisk mene, at s1 IS opfylder det du vil bruge den til.

--
mvh Carsten Riis, ejer af S1 IS

Fra : Manse

Dato : 22-01-05 22:17

> [...]
> udstyr (læs: digital spejlrefleks)...men inden du gør det, så vil jeg
> faktisk mene, at s1 IS opfylder det du vil bruge den til.

Det tror jeg også, rigtig mange tak for Jeres input.

Manse

Fra : Jacob

Dato : 23-01-05 20:01

> Hejsan
>
> Det tror jeg også, rigtig mange tak for Jeres input.
>
> Manse

Har også et S1 og er mere end tilfreds med det.......
Hvad mere godt kommer der ud af at update firmwarwn til det.... forskelle,
dine oplevelser kontra org. firmware ??

jacob