Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS 500 vs Powershot S1IS
Fra : ib.ludvigsen

Dato : 21-01-05 17:02

Hej drenge......

Jeg står og skal købe et digi kamera og valget står efter lang tids søgen
mellem :
Canon Powershot S1IS - Canon IXUS 500

Prismæssig er de næsten ens, s1is har 10 x zoom og ixus har kun 3 x, modsat
har ixus 5,0 megapixel
og s1is kun 3.2 megapixel

Hvad ville i vælge ????????? please

Mvh
Ib Ludvigsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-01-05 17:07

ib.ludvigsen wrote:
> Prismæssig er de næsten ens, s1is har 10 x zoom og ixus har kun 3 x, modsat
> har ixus 5,0 megapixel
> og s1is kun 3.2 megapixel
> Hvad ville i vælge ????????? please

Jeg ville nok vælge S1 IS, men det er nok fordi det er det eneste
jeg har prøvet... Det er dælme lækkert af et p'n's at være

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 21-01-05 17:09

"ib.ludvigsen" <ib.ludvigsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej drenge......
>
> Jeg står og skal købe et digi kamera og valget står efter lang tids søgen
> mellem :
> Canon Powershot S1IS - Canon IXUS 500

Jeg forstår ikke hvordan du, efter lang tids søgen, kan være kommet frem til
to så forskellige kameraer?
Prøv og definer dit behov, så tror jeg svaret giver sig selv.
Mvh
Kenneth

Fra : ib.ludvigsen

Dato : 21-01-05 19:07

Hej Kenneth

Ja du har jo nok ret, det vigtigste for mig er nok størelsen, kender du det
omtalte kamera Canon IXUS 500 ?
jeg kan se længere nede i tråden at Enrico som har det er utilfreds med
billedkvalitet og blitz

Mvh
Ib

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 21-01-05 19:28

> [...]
> det omtalte kamera Canon IXUS 500 ?
> jeg kan se længere nede i tråden at Enrico som har det er utilfreds med

Hej Ib.
Jeg kender ikke lige IXUS 500, men har haft flere Canon kameraer (har stadig
2) og jeg har altid været meget tilfreds dem. IXUS 500 har en størrelse,
hvor du altid kan have det med. Med hensyn til blitz, er det vist et problem
med alle kameraer i den størrelse, der er det svært at komme udenom en
ekstern blitz, hvis man vil have ordentlige billeder, taget med blitz.
Mvh
Kenneth

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 17:46

"ib.ludvigsen" <ib.ludvigsen@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> mellem :
> Canon Powershot S1IS - Canon IXUS 500
>
> Prismæssig er de næsten ens, s1is har 10 x zoom og ixus har kun 3 x,

De to kams er så forskellige som himmel og helvede. Hvordan er du lige netop
endt med disse modeller?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : ib.ludvigsen

Dato : 21-01-05 18:07

> De to kams er så forskellige som himmel og helvede. Hvordan er du lige
> netop endt med disse modeller?

Hejsa
ha ha
jeg kan godt lide at det ene har 10 x zoom, men det andet passer mig måske
bedst i størelse, og jeg syntes ikke lige jeg kunne finde et der kombinere
de to ting, samt prisen
Men måske du har et alternativt foreslag ??

Mvh
Ib Ludvigsen

Fra : enrico

Dato : 21-01-05 18:12

Har selv Ixus 500 - jeg er skuffet over billedkvalitet og specielt
flashen. (Overbelyser og giver røde øjne)

-enrico

Fra : "Carsten Riis

Dato : 22-01-05 13:48

Thomas Schreiber skrev den 21-01-2005 17:45:

> De to kams er så forskellige som himmel og helvede. Hvordan er du lige netop
> endt med disse modeller?

Så håber jeg da, at du mener at S1IS er himlen

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : [HCS] 4000

Dato : 21-01-05 17:58

Skal du aldrig lave større billeder end A4 og størrelsen på kameraet ikke
har betydning, er valget Canon Powershot S1 IS.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Lars Månsson

Dato : 21-01-05 18:52

> [...]
> Hej drenge......
>
> Jeg står og skal købe et digi kamera og valget står efter lang tids søgen

Jeg ville vælge den grønne

nå ikke, men det er helt muligt at give dig et råd, uden at vide
hvad du skal tage billeder af eks. fugl, sport, ferie, fester, portrætter
osv.

Hilsen
-Lars-

Fra : ib.ludvigsen

Dato : 21-01-05 18:59

> nå ikke, men det er helt muligt at give dig et råd, uden at vide
> hvad du skal tage billeder af eks. fugl, sport, ferie, fester, portrætter
> osv.

Hej Lars

Det er nu mest til hverdagsbrug, fisketure, fester samt ferie....
En anden ting du måske kunne hjælpe med er ramkort !
Hvad kan bedst betale sig at købe 256 eller 512 mb kort, er der nogen
forskel på kortene naturligvis bortset fra størelsen ?

Mvh
Ib

Fra : Lars Månsson

Dato : 21-01-05 21:36

> Hej Lars
>
> Det er nu mest til hverdagsbrug, fisketure, fester samt ferie....

Jeg lige sige at jeg kender ingen nogle af dem

men hvis det var mig tja, det er sku svært!

Først ville jeg prøve at finde en fotoforhandler som har begge to
og holde dem i min hånd.

IXUS 500
Man kan have med over alt også i en skjorte lomme.
Den er nok for lille til mig " jeg har et Minolta A2 ", men hvis du har en
"lille" hånd så kan det være at den ligger godt.
Den har hjælpe lys, som kan være godt at have når man er til fester

Powershot S 1 IS
den har en stor zoom + is som er en rigtig god ting sammen.
Den store zoom ville være meget godt at have med på ferie
især vandreture.
Den er noget stører så den ville jeg nok have i en taske med de
ulemper det nu har.

Jeg ville nok tage Powershot S 1 IS på grund af den nok passer min
hånd bedre, men til dig hvis den ellers passer din hånd og du ikke
har brug for den store zoom så ville jeg vælge IXUS 500

du har vel læst alle de test som er på nette?

om det er 3mp eller 5mp betyder ikke noget så længe du ikke skal printe
over A4 eller beskære meget.

> En anden ting du måske kunne hjælpe med er ramkort !
> Hvad kan bedst betale sig at købe 256 eller 512 mb kort, er der nogen
> forskel på kortene naturligvis bortset fra størelsen ?

Jeg har to stk. 256 mb kort, når jeg er ude at tage billeder hvis det
ene kort går i stykker så har jeg det andet, men jeg har også en
ekstern hardisk som gemme mine billeder på, så der kan jeg ikke rigtig
hjælpe dig, men jeg tro ikke der er nogle forskel.
Det ene af mine kort er et standart Kingston og det andet er et
Sandisk Ultra II i det daglig kan jeg ikke mærke forskel på hastigheden.

Jeg håber at det var en hjælp
Hilsen
-Lars-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 01:57

ib.ludvigsen wrote:

> Hvad kan bedst betale sig at købe 256 eller 512 mb kort, er der nogen
> forskel på kortene naturligvis bortset fra størelsen ?

Kortene er ens af ydre dimensioner. Økonomien kan du undersøge på
EDBpriser.dk
Den bedste økonomi får du faktisk ved at købe Kingston 2GB eller 4GB.

Jesper G. Poulsen

Fra : "Carsten Riis

Dato : 22-01-05 13:53

Jesper G. Poulsen skrev den 22-01-2005 01:57:

> Kortene er ens af ydre dimensioner. Økonomien kan du undersøge på
> EDBpriser.dk
> Den bedste økonomi får du faktisk ved at købe Kingston 2GB eller 4GB.

Tilgengæld æder Microdrive lidt mere af batteritiden end CF-kort.

Man har naturligvis bøvlet med at skifte kort ved mindre kort, men i
tilfælde af defekt er skaden kun af mindre karakter.

Derudover kan man også bruge CF-kort til andre ting end kamera.
Personlig har jeg lige anskaffet mig en mp3-afspiller med CF-kort...Så
kan jeg bruge den "overkapacitet" jeg har i CF-kortene til musik i det
daglige... Og har jeg brug for ekstra kapacitet, når der skal tages
mange billeder så kan en formattering af kortet lige laves om til
billedlagring.

Når man kun har et fx 2Gb kort, så bruges det til kameraet hele tiden.

Men vi er jo alle forskellige med, hvad vi syntes er mest hensigtsmæssig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 18:37

Carsten Rii wrote:

> Tilgengæld æder Microdrive lidt mere af batteritiden end CF-kort.

De kort jeg nævner er ikke Microdrive. Microdrive er CF-II og de to
nævnte kort er CF-I.

> Men vi er jo alle forskellige med, hvad vi syntes er mest
> hensigtsmæssig.

Jeg har også valgt at standardisere mht. flash-kort. Der er ikke noget
mere besværligt end at have 7 forskellige kort til 7 forskellige
enheder. Har man en intern standard kan man nøjes med et eller to
ekstra kort der dækker alle apparater

Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 20:27

In article <xn0dxkd5v9pr8gv00f@dtext.news.tele.dk>, Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> mere besværligt end at have 7 forskellige kort til 7 forskellige
> enheder. Har man en intern standard kan man nøjes med et eller to

Der fås SD->CF adaptere til under $30. Men har ikke set dem
herhjemme endnu.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 21:31

Povl H. Pedersen wrote:

> Der fås SD->CF adaptere til under $30. Men har ikke set dem
> herhjemme endnu.

1. Det giver stadig et ekstra kort.
2. Det giver en maks-grænse på 8GB.

Jesper G. Poulsen

Fra : "Carsten Riis

Dato : 23-01-05 13:15

Jesper G. Poulsen skrev den 22-01-2005 18:37:

> De kort jeg nævner er ikke Microdrive. Microdrive er CF-II og de to
> nævnte kort er CF-I.

Ok, jeg har fået at vide (hvorfra kan jeg ikke huske), at alt over 1 Gb
er microdrive.

Takker for oplysningen.

> [...]
> mere besværligt end at have 7 forskellige kort til 7 forskellige
> enheder. Har man en intern standard kan man nøjes med et eller to

Enig, derfor foreslår jeg også, at CF-kortet bør bruges til
mp3-afspilleren. Jeg har i hvert fald en sådan mp3-afspiller, så jeg
kan bruge overkapaciteten af CF-kort til andet end, at lade ligge i tasken.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 15:10

Carsten Rii wrote:

> mp3-afspilleren. Jeg har i hvert fald en sådan mp3-afspiller, så jeg

Hvilken afspiller er det (for den skal jeg vist kigge lidt nærmere på)?

FUT:dk.teknik.lyd

Jesper G. Poulsen