Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
point and shoot til dykning
Fra : Alex W

Dato : 21-01-05 00:18

Er der nogle der ved hvilke kamera der er gode til en tur under vandet (i et
undervandshus).

Min bror ønsker sig et og han er helt pjattet med at dykke ,-))

Prismæssigt vil det være omkring 2-4.000 kr. + uv huset

/Alex W

Fra : Erik W.

Dato : 21-01-05 01:04

"Alex W" skrev i news:41f03c3e$0$48683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der nogle der ved hvilke kamera der er gode til en tur under vandet (i
et
> undervandshus).

I Popular Photography's februarnummer er der et artikel om en proffesionel
UW fotograf som selv bruger det helt store (og dyre) udstyr, men han
fortæller varmt om hvordan en af hans venner kan få billeder af andre
kvaliteter - men næsten lige så gode med et Canon A80 i et originalt canon
UW hus. Huset er det her: http://kortlink.dk/technikdirekt/hum og det passer
til både Powershot A75, A85 og A95'eren som trods navnet er det af de tre,
som ligner A80'eren mest, idet det har hængslet LCD display. men det kan man
jo ikke bruge under vandet alligevel.

Mvh Erik

Fra : Alex W

Dato : 21-01-05 09:32

> [...]
> som ligner A80'eren mest, idet det har hængslet LCD display. men det kan

Hej Erik

Tak for svaret.
Det må være sådan noget han skal have.
A95 har en feature til undervandsfotografering Et automatisk program der
åbentbart tager højde for farveballance under vand mv. i følge Canons
kameramuseum.

/Alex W

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 10:11

Så et Nikon coolpix 5200 i undervandshus i aktion i går. Virkede mere
optimalt i størrelse end Canons, men havde ikke canons lange batteritid.

Henrik

Fra : Jakob

Dato : 21-01-05 10:54

> Så et Nikon coolpix 5200 i undervandshus i aktion i går. Virkede mere
> optimalt i størrelse end Canons, men havde ikke canons lange batteritid..

Jamen så må han jo vælge efter hvor god han er til at holde vejret ;0)

Hygge

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 12:35

Nu er drifttiden regnet i timer (dage), så der skal vist benyttes rebreather
o.l. da det med at holde vejret endnu kun praktiseres i minutter

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-05 12:32

> [...]
> A95 har en feature til undervandsfotografering Et automatisk program der
> åbentbart tager højde for farveballance under vand mv. i følge Canons

Det har A75, 80 og 85 også!

Brian

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-01-05 13:00

Det var mig Henrik R. så lege med et Nikon 5200 i går. Det er godt til alm.
billeder i klart vand. Skal det bruges herhjemme til andet end makro skal
der ekstra blitz på. Det har kostet under 4000 kr inkl. hus der kan gå til
40 meter, det er nemt at bruge og rimeligt lige til og tager faktisk gode
billeder. Jeg har ikke prøvet det udendørs endnu.

Minus ved det er at det ikke kan køre manuelt så man selv kan styre blænde.
Der er rigeligt strøm på det til et eller to dyk.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 21-01-05 21:07

Jeg kan anbefale dig et Ixus 500 med WDP 800 undervandshus. Stiller du
hvidbalancen på given dybde tager det gode billeder og er ikke dyrt!

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Alex W

Dato : 21-01-05 23:12

> Jeg kan anbefale dig et Ixus 500 med WDP 800 undervandshus. Stiller du
> hvidbalancen på given dybde tager det gode billeder og er ikke dyrt!

Takker for alle de gode tilbagemeldinger.

/Alex W

Fra : Per Krabbe

Dato : 22-01-05 21:09

rosenauer.dk" <martinFJERNDETTE@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan anbefale dig et Ixus 500 med WDP 800 undervandshus. Stiller du
> hvidbalancen på given dybde tager det gode billeder og er ikke dyrt!
> /Martin Rosenauer

Kunne du hjælpe med lidt link til hvor jeg finder WDP 800 - synes ikke jeg
lige ser den via google

På forhånd tak
per krabbe

Fra : Per Krabbe

Dato : 22-01-05 21:22

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> rosenauer.dk" <martinFJERNDETTE@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kunne du hjælpe med lidt link til hvor jeg finder WDP 800 - synes ikke jeg
> lige ser den via google

SORRy - fandt det jo bare ved at kigge på Canon -

mvh
pkc