Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad har i af PnS?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-01-05 21:33

Hej,

Hvad har i af "Point and Shoot" kamera? Har prøvet en del efterhånden, men
bliver ofte slem skuffet. Senest et Canon A400. Mit gamle trofaste A10 tager
mindst lige så gode billeder.

Har også set lidt på de små Casio og Pentax modeller, men de virker noget
plastikagtige.

Det vigtigste for mig er ikke 117 forskellige manuelle features. Lav vægt,
AA kompatibilitet og 3MP+ er alt hvad jeg beder om. Og helst ikke alt for
plastigagtige. Er det for meget forlangt?

Nogen der kan anbefale noget? Og har i evt. nogle billeder liggende online,
så man kan se kvaliteten på billederne?

Det A400 ryger retur igen. Det må da kunne lade sig gøre at finde et PnS som
kan tage fornuftige billeder.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-05 22:02

In article <41f0155d$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> Det A400 ryger retur igen. Det må da kunne lade sig gøre at finde et PnS som
> kan tage fornuftige billeder.

dSLR i P(oint&shoot) mode.

Ellers får de nye IXUS 30 + 40 god kritik. Forbedret glas, og den nye
CPU fra Canon.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 08:47

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> dSLR i P(oint&shoot) mode.

:oÞ Du ved jo godt hvad jeg mener Povl

> Ellers får de nye IXUS 30 + 40 god kritik. Forbedret glas, og den nye
> CPU fra Canon.

Har luret lidt på dem, men er ikke meget begejstret for batterierne der
sidder i dem

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Lars Månsson

Dato : 20-01-05 22:39

"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvad har i af "Point and Shoot" kamera? Har prøvet en del efterhånden, men

før Olympus z2020 nu Minolta A2

> bliver ofte slem skuffet. Senest et Canon A400. Mit gamle trofaste A10
> tager mindst lige så gode billed

hvis det var mig så ville jeg beholde mit A10, evt. købe et brugt A20 som
nok kan købes meget billigt brugt.

> [...]
> AA kompatibilitet og 3MP+ er alt hvad jeg beder om. Og helst ikke alt for
> plastigagtige. Er det for meget forlangt?

hvorfor skal det være over 3mp?

> Nogen der kan anbefale noget? Og har i evt. nogle billeder liggende
> online, så man kan se kvaliteten på billederne?

hvilken pris klasse?

Hilsen
-Lars-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 08:50

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> wrote in message

> "Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse

> før Olympus z2020 nu Minolta A2

Prøver lige at se på dem.

> hvis det var mig så ville jeg beholde mit A10, evt. købe et brugt A20 som
> nok kan købes meget billigt brugt.

Så kan jeg lige så godt bare beholde mit A10 alene. Men tak for tippet.

> vægt,
>
> hvorfor skal det være over 3mp?

Til udprint der er større en "standard størrelse".

> hvilken pris klasse?

Max 3500

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-01-05 14:14

Thomas Schreiber wrote:

> [...]

Forstår ikke - har set billeder fra A400, der i forhold til prisklassen,
er udmærkede.
Hvad er dit specifikke ankepunkt ?
Har du læst manualen ?
Erkender du kameraets begrænsninger ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 14:20

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Forstår ikke - har set billeder fra A400, der i forhold til prisklassen,
> er udmærkede.
> Hvad er dit specifikke ankepunkt ?

At billederne ikke er "bedre" eller mindre støjbehæftede end med mit gamle
A10.

> Har du læst manualen ?

Nej

> Erkender du kameraets begrænsninger ?

Naturligvis.

Fra : Lars Månsson

Dato : 21-01-05 14:39

> Prøver lige at se på dem.

jeg kikker.....................nu ved jeg ikke hvad du mener med "Point and
Shoot"
men Olympus c-2020 Z som den rigtig hedder vil jeg kalde "Point and Shoot"
Minolta A2 er måske at stræke begrebet lidt langt.

> Til udprint der er større en "standard størrelse".

"standard størrelse" er det ca 10*15?, mit Olympus som er 1,9mp(2,1mp)
rækker fint til 13*18 og når billede er rigtig godt 20*30

> Max 3500

ok, har prøver dine "krav" inde på www.edbpriser.dk/Digital Kamera
det jeg gjorde var på max pris 3500 kr, min 3mp,vægt max 300g, batteri
nikkejhydrid
så ville jeg nok se nærmere på de to Nikon for de bruger cf/sd kort, jeg
ville ikke
drømme om og kikke på Olympus/FujiFilm for de bruger xd kort, den gang jeg
købte
mit Olympus købte jeg også et ms 64 mb kort og jeg siger ikke hvad det
kostede!

Hilsen

-Lars-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 23:58

"Thomas Schreiber" <no@use.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad har i af "Point and Shoot" kamera? Har prøvet en del efterhånden, men
> bliver ofte slem skuffet. Senest et Canon A400. Mit gamle trofaste A10

Jeg har tidligere haft et Canon A40 men nu har jeg et Nikon D1

> [...]
> AA kompatibilitet og 3MP+ er alt hvad jeg beder om. Og helst ikke alt for
> plastigagtige. Er det for meget forlangt?

Overhovedet ikke, der findes rigtigt mange bud. Der er Canons S serie
S50/60/70 som er lækre kameraer, så er der IXUS som er let nok til at spænde
på RC fly og helikopter så man kan tage billeder fra luften. Disse er alle
bygget i aluminiums hus. Nikon har også deres Coolpix 3700 som jeg slev
syntes er ret lækkert og tager nogle gode billeder men det er et lavpris
kamera, det fås vist for ca 1300 i dag og Canon S60 er noget dyere men altså
når vi snakker Nikon, Canon, Olympus ect. så får man hvad man betaler for.

> Nogen der kan anbefale noget? Og har i evt. nogle billeder liggende
online,
> så man kan se kvaliteten på billederne?

Du kan gå ind på www.stevesdigicams.com
Så vælger du bare det kamera du vil kigge på og får en grundig gennemgang af
kameraet samt den sidste side med "Sample Photos" så kan du se hvordan
billedkvaliteten er.

> Det A400 ryger retur igen. Det må da kunne lade sig gøre at finde et PnS
som
> kan tage fornuftige billeder.

Jeps Canon Powershot S60 (selvfølgelig i den dyre ende)

Mvh
Simon

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 09:24

> "Thomas Schreiber" <no@use.com> wrote in message

> tager
>
> Jeg har tidligere haft et Canon A40 men nu har jeg et Nikon D1

Et Nikon D1 er ikke hvad jeg vil betegne som PnS Det er ikke lige et
kamera du har med i lommen hvis du forstår

> [...]
> altså
> når vi snakker Nikon, Canon, Olympus ect. så får man hvad man betaler for.

Canons SX0 serie er ret fed, og fyldt med features, men jeg er ikke
begejstret for batteri typen.

> [...]
> af
> kameraet samt den sidste side med "Sample Photos" så kan du se hvordan

Har kigget mine øjne firkantede på både dpreview og steves Synes det er
svært, når man ikke har prøvet et kamera selv. Jeg er langt fra enig i alle
deres observationer og meninger.

> som
>
> Jeps Canon Powershot S60 (selvfølgelig i den dyre ende)

Man kan få et S70 for ca. 3800. Det er super kam med et hav af features, men
hvis man ikke "gider" bruge de mange features, kan jeg måske finde noget
tilsvarende billedkvalitetesmæssigt billigere. Der er i øvrigt ret stor
forskel på S70 og S60. S70 er bygget bedre og lidt anderles.

> Mvh
> Simon

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-01-05 09:48

Thomas Schreiber wrote:

> Et Nikon D1 er ikke hvad jeg vil betegne som PnS Det er ikke lige
> et kamera du har med i lommen hvis du forstår

Nogle går i små sko, andre har små lommer

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 13:51

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Nogle går i små sko, andre har små lommer
>
> vh
> Jan

Jeg vil komme med den udokumenterede påstand, at du ikke har en lomme, der
kan rumme et dSLR påmonteret en Bigma

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-01-05 15:51

Thomas Schreiber wrote:

> Jeg vil komme med den udokumenterede påstand, at du ikke har en
> lomme, der kan rumme et dSLR påmonteret en Bigma

Argh! Ignorant. Bigmaen er jo tynd som makaroni og kan sagtens være i
lårlommen på min overlevelsesdragt.
Nej, min ven, hurtige teler - altså dem, med et ordentligt vindue for enden,
/det/ kan være et problem!

vh
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-01-05 16:25

Thomas Schreiber wrote:
> Jeg vil komme med den udokumenterede påstand, at du ikke har en lomme, der
> kan rumme et dSLR påmonteret en Bigma

Nu er en Bigma vist heller ikke lige hvad man vil betragte som et
standard-objektiv (med mindre man er fugle eller strand-fotograf).

Derimod fylder et EOS-300D med EF 28 monteret næsten intet

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 21-01-05 18:56

> [...]
>
> Hvad har i af "Point and Shoot" kamera? Har prøvet en del efterhånden, men
> bliver ofte slem skuffet. Senest et Canon A400. Mit gamle trofaste A10
Canon Powershot A95 !
PH

Fra : Peer K

Dato : 21-01-05 20:21

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad har i af "Point and Shoot" kamera? Har prøvet en del efterhånden, men
> bliver ofte slem skuffet. Senest et Canon A400. Mit gamle trofaste A10 tager
> mindst lige så gode billeder.

Jeg holder mig til mit gode gamle Powershot A20. Det tager ret gode
billeder, har en lille taske, så det kan sidde i bæltet uden problemer,
og klarer sig temmelig længe på 4 stk. genopladelige batterier. Jeg har
ihvertfald konkluderet, at jeg hellere vil bruge pengene på udstyr til
mit DSLR.

--
Peer K
http://photoblog.klercke.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-01-05 09:01

"Peer K" <pk@webnetmail.dk> wrote in message

> [...]
> klarer sig temmelig længe på 4 stk. genopladelige batterier. Jeg har
> ihvertfald konkluderet, at jeg hellere vil bruge pengene på udstyr til mit

Det er nok ikke en tosset ide. Tror jeg beholder mit A10 til jeg får noget i
en helt anden klasse

Tak for tippet.

--
Venligst, Thanks, Grüße,