Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
let cam med hurtig focus ?
Fra : B.Agerholm

Dato : 19-01-05 23:46

Jeg skal bruge det til at tage billeder fra mit modelfly, derfor skal det
være så let som muligt (helst ikke mere end 300g incl. batteri)

Det jeg bruger nu er et OLYMPUS C-50 Zoom. Billederne har det med at blive
lidt uklare/sløret ude i kanterne...
lukketiden har jeg sat til 1/1000 manuelt, for hvis jeg sætter det på AUTO
går det helt galt, billederne bliver mørke og utydelige.

Jeg har også et OLYMPUS C-4000 ZOOM, det tager (syntes jeg) nogle kanon
billeder, også selv om man bare stikker det ud af vinduet når man køre bil

Men det er lige i det største.... (har dog ikke haft det på flyet endnu)

Der må da findes et der kan bruges, nogle forslag ??

Jeg vil gerne tage f.eks billeder ud over byen, flyve højden er ca. 100m
Hvad skal man kigge efter :

1) Lukketider på under 1/1000
2) stor linse ?
3) hvilken form for fokus/automatik

Hilsen B.Agerholm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 08:49

"B.Agerholm" <dsl11@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der må da findes et der kan bruges, nogle forslag ??
>
> Jeg vil gerne tage f.eks billeder ud over byen, flyve højden er ca. 100m

Jeg brugte en IXUS på en RC helikopter engang, det virkede fint og gav et
godt billede. det skal bare stå på manuelt og hvad man syntes der bliver
bedst og med et ixus kamera skal man ikke tænke så meget på fokusseringen da
det har en rimeligt lille DOF.

Mvh
Simon