Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CANON IP4000 vs IP5000
Fra : Leif

Dato : 19-01-05 20:33

hvilken af disse laver det pæneste print når der benyttes fotopapir?

Mvh, Leif

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-01-05 21:03

Uden tvivl IP5000 efter beskrivelsen, men har ikke set nogen reviews. Tænk
også på pris på blæk! Ofte kan det betale sig at købe en dyrere printer.
Alternativt at købe en ikke så ny printer, hvor man kan få 3rd party blæk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-01-05 23:14

> [...]
> Alternativt at købe en ikke så ny printer, hvor man kan få 3rd party blæk.

De bruger samme blæk, kan fås uoriginalt ihvertfald fra JetTec, som jeg
benytter med stor tilfredshed..

IP5000 burde være bedst, kontra højere opløsning.

mvh Tommy Fer

Fra : KNL DtP

Dato : 19-01-05 23:18

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> IP5000 burde være bedst, kontra højere opløsning.

Ja, og ved mindre dråbestørrelse.

Flere reviewsider jeg har kigget igennem, har dog påpeget at forskellen mellem
iP4000 og iP5000 var ganske lille. Jeg vil tro, at man skal lave en
AB-sammenligning for egentligt at kunne se en egentlig forskel i kvaliteten.
Hjemmesiderne nævnte nemlig den med dråbestørrelsen, som er halv så stor
(lille) på 5000'eren. Under lup er de små inkjet-prikker bare mindre og sidder
derfor noget tættere for at generere en dækkende farve. Dette kan, såfremt
billedmaterialet og papiret er i orden, gengive flere fine detaljer.

MVH

Kristian - som forventer at modtage en iP4000 i næste uge : )
www.knl-dtp.dk

Fra : Mads

Dato : 20-01-05 00:27

On Wed, 19 Jan 2005 23:18:21 +0100, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>derfor noget tættere for at generere en dækkende farve. Dette kan, såfremt
>billedmaterialet og papiret er i orden, gengive flere fine detaljer.

Jeg har prøvet at få præcis samme billede skrevet ud på både
en iP4000 og en iP5000 på samme fotopapir.
Jeg kunne ikke se forskel på billederne. Ikke engang under en
kraftig lup. Selv de mindste detaljer så fuldstændigt ens ud.

Så jeg sparede pengene og købte en iP4000.

mvh Mads

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-01-05 00:20

KNL DtP wrote:
> [...]
> for at generere en dækkende farve. Dette kan, såfremt
> billedmaterialet og papiret er i orden, gengive flere fine detaljer.

Jeg sidder med print fra begge printere. Man kan, som du skriver, ved hjælp
af en lup se at iP5000 har mindre dråbestørrelse (det er vist kun på nogle
af farverne, synes jeg at have hørt) - men forskellen er MEGET lille. Man
skal studere nøje med luppen for at kunne se forskel.

Personligt ville jeg ikke vælge nogen af printerne, fordi de ikke er særligt
gode til SH-print og fordi de ikke kan klare A3. :) Jeg venter stadig på den
ideelle printer - måske afløseren til Epson 2100, som burde komme indenfor
relativt nær fremtid.

Til farvebilleder er Pixma dog ganske fremragende.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 00:32

> hvilken af disse laver det pæneste print når der benyttes fotopapir?

Hvis du har et godt billed til 15X10 print kan du på canons side få dem til
at lave et udprint på en 4000 og en 5000 hvis du så sender det billed til
dem.

Kik på deres side der står hvad man skal gøre.

Jeg har selv printet et ud og canon har printet et ud af samme billed på
deres bedste fotopapir og har brugt noget fotopapir der hedder GP-401 og jeg
syntes mit udprint er bedre end canons.

Held og lykke.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 08:58

"Kim Mchael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har selv printet et ud og canon har printet et ud af samme billed på
> deres bedste fotopapir og har brugt noget fotopapir der hedder GP-401 og

Er det dig eller dem der har printet på GP-401. Jeg bruger kun Canon Papir
fordi jeg stadigvæk lige har det liggende. Ellers er jeg gået helt over til
Ilford papir som jeg syntes giver en meget bedre glans og mere dejlige
farver. På Canons papir er farverne meget kontrast-opdelte og det ser skam
også flot ud, men jeg syntes stadigvæk at Ilford giver det bedste resultat
og Ilford lover en længere farveægthed end Canon gør. Ilford selv skriver på
pakken "Specially designed for Canon I-series" og "we garantie your colors
to last up to 15 years, and if the dont we supply you with an ekstra box of
paper" det er på sådan en prøvepakke jeg fik med to af hver slags papir,
noget højglans papir, noget mat papir, noget 'gammelt look' højglanspapir og
sådan noget papir der ligner det man bruger til litographi tryk, lidt rugt
meget flot papir, hvilket er fedt til meget artistiske billeder.

Mvh
Simon

Fra : Mads

Dato : 20-01-05 09:48

On Thu, 20 Jan 2005 08:58:17 +0100, "Simon Nielsen" <news@siho.dk>
wrote:

> [...]
>Ilford papir som jeg syntes giver en meget bedre glans og mere dejlige

Hvor kan man købe omtalte Ilford papir ?
Synes ikke jeg nogensinde er støt på det mærke.

mvh Mads

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 10:19

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> wrote in message

Papir

> Hvor kan man købe omtalte Ilford papir ?
> Synes ikke jeg nogensinde er støt på det mærke.

Jeg køber det hos den lokale fotopusher, nærmere betegnet Click, de har
sådan en stand stående med papir, spørg o din fotohandler, de skal sikkert
nok kunne få det hjem.

Jeg køber 25 stk. for 149,- og det helt fine koster 79,- for 10 stk.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 12:42

> Er det dig eller dem der har printet på GP-401.

Jeg har selv printet på GP-401.

Jeg syntes det er noget godt foto papir.

2 x 50 stk. fås for 69,- i Computercity i Glostrup.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : KNL DtP

Dato : 20-01-05 15:44

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers er jeg gået helt over til
> Ilford papir som jeg syntes giver en meget bedre glans og mere dejlige
> farver.

Hvad hedder papiret helt nøjagtig? Der er lidt forskelligt her:

http://www.ilford.com/html/us_english/prod_html/galerie/htm/prod/products.htm

Jeg har bestilt en pakke Ilford Gallerie Smooth Pearl Paper (280 g/m2 i mat
udgave) og noget af Canon's eget SG-101 (260 g/m2 og ligeledes mat). Spændt på
at se hvordan det ser ud med iP4000'eren.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk