Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stormskader, del 899 (?)
Fra : Q

Dato : 18-01-05 22:51

Tog lige et par hurtige billeder mens jeg var ude for at lufte bilen idag..

Billederne er taget med en Powershot G5, reseized og komprimeret med ACDsee.
Der er IKKE beskåret eller pillet på anden vis

Kommentarer?

http://www.naeslund.dk/peter/foto/170105/page_01.htm

/peter

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-01-05 23:17

> [...]
ACDsee.
> Der er IKKE beskåret eller pillet på anden vis

Dødsyge, er mit første indtryk.

Teknisk set synes jeg de er temmelig dårlige. Den totalt udbrændte himmel og
den uudholdelige lilla "halo" omkring alle elementer mod himlen får mig til
at tænke, at der må være noget galt (betjeningsfejl?) med dit kamera!? Mit
lille Canon A75 tager snildt bedre billeder end dét.

Hvad ønsker du mere præcist kommentarer på?

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : emj

Dato : 18-01-05 23:32

On Tue, 18 Jan 2005 22:51:05 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>Billederne er taget med en Powershot G5,

Det er bestemt ikke nogen god reklame for G5. Alle 4 billeder har
"cromatisk aberration" hedder det vist og billederne er håbløst
overbelyste
Hilsen emj

Fra : Q

Dato : 19-01-05 00:21

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bestemt ikke nogen god reklame for G5. Alle 4 billeder har
> "cromatisk aberration" hedder det vist og billederne er håbløst
> overbelyste

De er taget i modlys, hvis man kan kalde det det, når der er overskyet..

Hvordan sænker jeg lysfølsomheden på kameraet, og hvad er en god
allround-setting til formålet ?

/peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-01-05 08:18

Q wrote:
> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> De er taget i modlys, hvis man kan kalde det det, når der er overskyet..
>
> Hvordan sænker jeg lysfølsomheden på kameraet

Med iso eller ekspon. kompens., se manual, jeg kender ikke G5. Men det
afhjælper ikke de kontrastforhold, der er på stedet.

, og hvad er en god
> allround-setting til formålet ?

h. forsæde i stedet for venstre.
På kamera: findes ikke, og der er ikke fejl i kamera-indstillingen,
bortset fra, måske, den korte brændvidde ( crom. abberation )

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Deaster

Dato : 19-01-05 11:26

Q wrote:
> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> De er taget i modlys, hvis man kan kalde det det, når der er
> overskyet..

Det kan man ikke, overskyet har intet med modlys at gøre.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-01-05 12:33

Deaster wrote:

> Det kan man ikke, overskyet har intet med modlys at gøre.

Nå, jeg ser da "medskygger"

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-01-05 05:38

emj wrote:
> og billederne er håbløst
> overbelyste
> Hilsen emj
Nej, det er de ikke - skovbunden er tilnærmelsesvist korrekt belyst, men
forholdene er ikke gode - og så gider han ikke rykke sig over i h. side
så vi kan slippe for at se siderudens ramme og bakspejl.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-05 09:05

Q wrote:

> Kommentarer?