Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 20mm f1.8
Fra : nyrup

Dato : 18-01-05 20:45

Jeg ser lige på www.warehouseexpress.com (England)
at Sigma vist har lavet en ny 20 mm. Det er en f.1.8 !!
Det ser spændende ud. Den koster 250£ hvilket er det halve af Nikons og
dertil kommer at den er en blænde "hurtigere".
MEN, gad vide hvordan den tegner? Er den lige så skarp som en Nikkor, eller
i det mindste næsten.
Jeg kunne godt bruge sådan en fætter, hvis den tegner ordentligt skarpt.
f1.8 er ikke at kimse af.

Kender I et sted hvor den er anmeldt eller vil blive det?

Fra : Kenneth K

Dato : 18-01-05 21:00

On Tue, 18 Jan 2005 20:45:14 +0100, nyrup <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk>
wrote:

> [...]
> f1.8 er ikke at kimse af.
>
> Kender I et sted hvor den er anmeldt eller vil blive det?

Ja, den ser ret spændende ud... :)

http://www.pbase.com/jorrit/lenstest
http://194.100.88.243/petteri/pont/Reviews/a_Sigma_20_f1-8/a_Sigma_20_mm_f-1.8.html

Der var lidt.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : nyrup

Dato : 18-01-05 23:36

"Kenneth K" <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newssktduiiyxk021p@news2.tele.dk...

> Ja, den ser ret spændende ud... :)

> [...]

Tak for hjælpen!
Jeg har læst den lange anmeldelse (det sidste link) og det ser alt i alt ud
til at være en OK optik. På fuld åbning er den vist lidt "blødt-tegnende",
men det er vel ikke mange vidvinkler der er superskarpe der... I det hele
taget er der vist ikke mange 20mm f1.8 rundt omkring...

Fra : Erik W.

Dato : 19-01-05 15:53

"nyrup" skrev i en meddelelse
> Jeg ser lige på www.warehouseexpress.com (England)
> at Sigma vist har lavet en ny 20 mm. Det er en f.1.8 !!
>
> Kender I et sted hvor den er anmeldt eller vil blive det?

Det er nu ikke en ny optik - den er en del af en trio bestående af en
20mm,24mm og en 28mm alle på 1.8, som alle tre kom frem for et par år siden.

http://www.popphoto.com/pdfs/2002/1102/1102_sigmalensesf.pdf

Jeg købte en 24mm/1.8 til min Canon 10D kort før jul og den er jeg rigtigt
glad for, selvom jeg har fortrudt jeg ikke købte 20mm'eren. Udover at være
gode er det også nogle objektiver der udseendemæssigt udstråler kvalitet med
den enorme frontlinse, og de klæder et digital spejlreleks godt.

Mvh Erik