Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med fotoudstyr på Ebay
Fra : Bjørn W.

Dato : 18-01-05 18:27

Er der nogen herinde som har købt fotoudstyr via Ebay?
Her tænker jeg mest på de varer, der påståes at komme fra Hong-Kong.
(specielt ebay.de og ebay.co.uk)

Er der i øvrigt told og afgift på varer fra Tyskland handlet via Ebay?
Og hvad med dem fra Hong-kong?

Hilsen Bjørn

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 18:36

"Bjørn W." <bear@imageREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> (specielt ebay.de og ebay.co.uk)
>
> Er der i øvrigt told og afgift på varer fra Tyskland handlet via Ebay?

Har købt fra Hong Kong. Overførte pengene via Paypal. Der gik ca. 5-7 dage,
og så kom mine varer. Afsenderadressen var en privat adresse, så jeg skulle
ikke betale til statskassen Det var ebay.co.uk jeg handlede på.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra :

Dato : 18-01-05 18:48

"Bjørn W." <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (specielt ebay.de og ebay.co.uk)
>
> Er der i øvrigt told og afgift på varer fra Tyskland handlet via Ebay?

Jeg har handlet i Hong Kong 2 gange over Ebau.de. Betalt med PayPal og
modtaget en toldopkrævning fra post danmark efter ca en uge, betalt
told+moms+fortoldningsgebyr, og modtaget varen dagen efter.... Det kan blive
dyrt,så pas på
Hilsen henrik

Fra : Bjørn W.

Dato : 18-01-05 20:20

On Tue, 18 Jan 2005 18:48:04 +0100, "HØ" <hh@city.dk> wrote:

> [...]
>modtaget en toldopkrævning fra post danmark efter ca en uge, betalt
>told+moms+fortoldningsgebyr, og modtaget varen dagen efter.... Det kan blive

Se det er lige det jeg frygtede. Så er der jo ikke meget at spare.
Ex. har jeg set på en Canon 17-40 til ca. €700
(jeg ved den kan fås billgere hvis man knokler på og byder ind, men
det er ca. prisen på en "buy now!")

600 x 7,55=4530 + afgifter = ca. 6.000,-

Købt i dansk netbutik ligger det på ca. 6.400,-
Og så vil jeg ærlig talt gerne støtte den danske shop.

Men jeg takker for svarene, var nysgerrig efter erfaringerne.

Hilsen Bjørn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-05 21:12

In article <ptnqu05mterhg59gquo9u81ll79kbdnhtk@4ax.com>, Bjørn W wrote:

> [...]
> Og så vil jeg ærlig talt gerne støtte den danske shop.
>
> Men jeg takker for svarene, var nysgerrig efter erfaringerne.

Der er nok over 80% sandsynlighed for at den stoppes i tolden.
Nogle vil sætte en anden værdi på toldpapirerne, men hvis den ikke
er realistisk, så ansætter tolden en anden.

Fra :

Dato : 18-01-05 21:15

> [...]
> Og så vil jeg ærlig talt gerne støtte den danske shop.
>
> Men jeg takker for svarene, var nysgerrig efter erfaringerne.

Jeg er blevet klogere efter disse handler ! herefter regner jeg 1$ til ca 8
kr så passer det.
Hilsen Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-01-05 22:10

Bjørn W wrote:
> [...]
> 600 x 7,55=4530 + afgifter = ca. 6.000,-
> Købt i dansk netbutik ligger det på ca. 6.400,-
> Og så vil jeg ærlig talt gerne støtte den danske shop.

Jeg købte i sin tid et Sigma 70-200 f2.8 EX i Hong Kong, jeg måtte
slippe omkring 3500,- for dette objektiv og ca. 3000 for nogle andre
småting (2xTC, filtre, et nærfilter) og 500kr i fragt.

Alt i alt ville disse ting på det tidspunkt have kostet i nærheden
af 20k.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-05 20:07

In article <afhqu0huuifolrordgaiot7gvrpd16far8@4ax.com>, Bjørn W wrote:
> Er der nogen herinde som har købt fotoudstyr via Ebay?
> Her tænker jeg mest på de varer, der påståes at komme fra Hong-Kong.
> (specielt ebay.de og ebay.co.uk)

Hong-Kong varer er told og momspligtige. Dvs prisen + porto skal
pålægges 6% told + 25% moms + 80-150 kr i fortoldningsgebyr
(afhængig af om det er DHL eller PostDK).

> Er der i øvrigt told og afgift på varer fra Tyskland handlet via Ebay?

Nej. Det er det frie marked (med enkelte undtagelser, herunder
spiritus). Men hvis de sælger for mange penge til DK, så skal de
lade sig momsregistrere her og opkræve DK moms. Det er nok snart
tiden for det til Technikdirekt :( Men de gør det endnu ikke.