Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 kunne holde til 1200 billeder
Fra : PH

Dato : 18-01-05 18:07

Nå, så stod mit Nikon D70 af. Den interne flash er pludselig holdt med at
virke.

2 måneder og 1200 billeder blev det til... det er sgu da fint for et kamera
til 10K.

Nu ryger det retur til forretningen. Gad vide hvor lang tid sådan en rep.
mon tager.

Bør man kræve en ombytning eller er det bedre at satse på det samme? -
ombytningen kunne jo risikere at have back focus og alle mulige andre
problemer.

Per (der er lidt sur)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-01-05 18:22

PH wrote:
> Nå, så stod mit Nikon D70 af. Den interne flash er pludselig holdt
> med at virke.
>
> 2 måneder og 1200 billeder blev det til... det er sgu da fint for et
> kamera til 10K.

Det er rigtigt. Lowend semiprofkameraer må formodes at være 100% fejlfrie -
alle sammen.

> Bør man kræve en ombytning eller er det bedre at satse på det samme? -

Du har ikke noget, der ligner krav på en ombytning - men derimod en
udbedring af fejlen indenfor rimelig tid (så vidt jeg husker noget med ca.
14 dage).
Så mon ikke du kommer til at leve med en rep - uanset hvad du så måtte mene
om det?

vh
Jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 18:28

> [...]
> 14 dage).
> Så mon ikke du kommer til at leve med en rep - uanset hvad du så måtte

Mig bekendt er der ikke fastsat en specifik tidsperiode, men kun at den skal
være "rimlig" - hvilket er aldeles relativt :o/

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-01-05 18:08

"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er der ikke fastsat en specifik tidsperiode, men kun at den
> skal være "rimlig" - hvilket er aldeles relativt :o/

> [...]
+++++++++++++++++++++++

Nemlig, ja.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Deaster

Dato : 18-01-05 18:32

PH wrote:

> [...]
>
> Bør man kræve en ombytning eller er det bedre at satse på det samme?
> - ombytningen kunne jo risikere at have back focus og alle mulige

Enig, elektronik går aldrig i stykker.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : PH

Dato : 18-01-05 18:52

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Enig, elektronik går aldrig i stykker.

Ja ja, jeg ved godt at den slags sker. Alligevel bliver man jo lidt skuffet
når ens bedste legetøj går i stykker.... nu er der pludselig kun konen
tilbage

Jeg har et 2 år gammelt S45 som snart runder 10.000 billeder. Det har været
med på rundrejse i tre verdensdele og har oplevet lidt af hvert.... og ja,
det virker perfekt .

Så er det lidt en bet, at vidunderet går i stykker efter 2 måneder. Det har
dårligt nok forladt Århus endnu.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 09:12

> Enig, elektronik går aldrig i stykker.

Men når røgen er sluppet ud af elektroniken, hvordan får du den så hældt ind
igen ... har altid undret mig over hvordan den mændge røg kan være inde i de
små dimser..

Henrik Rasmussen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-01-05 19:22

"PH" <hghrrr@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bør man kræve en ombytning eller er det bedre at satse på det samme? -
> ombytningen kunne jo risikere at have back focus og alle mulige andre

Hej Per.

Ja, det lyder dog som et hændeligt uheld. Jeg har haft mit i omkring 6
måneder og har pisket 17000 billeder igennem det, og det fejler ikke en
disse. Selv efter noget vand. Men mon ikke bare det bliver lavet. Ærgerligt
er det da i hvert fald, ingen tvivl om det.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 18-01-05 20:23

"PH" <hghrrr@nomail.dk> wrote in message
> Nå, så stod mit Nikon D70 af. Den interne flash er pludselig holdt med at
> virke.

Lidt pudsigt. Jeg ville lige vise min fotointeresserede nabo problemet. Han
kigge på flashen og klemte lidt på den.... og sørme om ikke den virker
perfekt igen.

Der er åbenbart en dårlig samling/forbindelse oppe omkring flashovedet. Nu
er den naturligvis slet ikke til at stoppe igen - så jeg må hellere vente et
par dage med at sende den ind.

Kan man i grunden skifte flashhovedet (selve lampen) eller er den indbygget
i klappen for evigt?

Per

Fra : Anders F

Dato : 20-01-05 00:45

> [...]
> et par dage med at sende den ind.
>
> Kan man i grunden skifte flashhovedet (selve lampen) eller er den

"Alting kan skiftes" - det er kun et spørgsmål om ressourser. (Pt. tages dog
forbehold for hjernetransplantationer og lignende vederstyggeligheder)

/Anders