Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan billeder genskabes
Fra : Tage Danielsen

Dato : 17-01-05 22:55

Kan billeder som ved en fejl er blevet slettet på et SD kort genskabes på
nogen måder.

Kortet er ikke blevet formateret, der er kun tale om at billederne er blevet
slettet.

Tænkte på om der findes et PC program som kan genskabe de tabte data - det
kan jo til dels lade sig gøre på en harddisk i en PC hvor det jo kun er
informationerne i FAT tabellen som bliver slettet - dataene ligger stadig på
harddisken

Håber der er en som kan svare på dette spørgsmål

Mvh

T Danielsen

Fra : Kurt Sorensen

Dato : 17-01-05 23:00

On Mon, 17 Jan 2005 22:54:45 +0100, "Tage Danielsen"
<tage*****@baad.dk> wrote:

> [...]
>harddisken
>
>Håber der er en som kan svare på dette spørgsmål

Så længe du ikke har overskrevet eller formateret kortet er der håb
endnu.

Prøv programmet Easy Recovery Pro

venlig hilsen

Kurt Sørensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-05 23:02

In article <FuWGd.83821$Vf.3741970@news000.worldonline.dk>, Tage Danielsen wrote:
> [...]
> harddisken
>
> Håber der er en som kan svare på dette spørgsmål

Ethvert undelete program skulle kunne klare dette.
Jeg ville dog starte med at boote en Linux og lige lave en
dd if=/dev/sda of=sd-kopi.bin

for at have en kopi hvos programmet skulle f*cke noget op.
Ovenstående tager en rå kopi af diskens indhold. Du kan vist
gøre det med den seneste knoppix som også kan mounte NTFS
permissions, så du kan gemme indholdet.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 17-01-05 23:36

www.convar.de kan du gratis hente et program, der hedder pc
inspector/smart recovery. Med et kan du genskabe data fra memorykortet til
dit kamera. Det virker!
venlig hilsen
Henrik L.S.

meddelelse news:slrncuodep.4ki.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-01-05 23:49

Povl H. Pedersen wrote:
> Ethvert undelete program skulle kunne klare dette.
> Jeg ville dog starte med at boote en Linux og lige lave en
> dd if=/dev/sda of=sd-kopi.bin

Det samme kan vel gøres med WinImage.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-05 16:42

In article <slrncuog6s.hot.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Det samme kan vel gøres med WinImage.

Aner det ikke. Jeg bruger unix til kritiske ting.

Fra : Niels

Dato : 17-01-05 23:39

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> skrev i en meddelelse
> Kan billeder som ved en fejl er blevet slettet på et SD kort genskabes på
> nogen måder.

Prøv:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Det er gratis og det virker for mig.

Mvh Niels

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 17-01-05 23:40

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> wrote in message
> [...]
> på harddisken
>
> Håber der er en som kan svare på dette spørgsmål

Se senne artikkelen hvor de tester et gratis recovery program som kan gjøre
jobben.

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Du må bruke en kortleser. Det går ikke med kameraet koblet direkte til
PC'en.

--
Jan Otto

Fra : Tage Danielsen

Dato : 18-01-05 22:40

Takker for de mange svar - jeg har fået genskabt billederne med dette gode
og gratis program som der henvises til her: