Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder fra seneste tur i Zoo
Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-01-05 22:24

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 17-01-05 23:40

Flotte billeder! Strudsen er -bogstavelig talt- "lige i øjet!"
Henrik L.S.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 07:22

> Flotte billeder! Strudsen er -bogstavelig talt- "lige i øjet!"
> Henrik L.S.

Jeg synes det virker meget uskarpt. Måske er et bare mig?

/Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-01-05 07:48

On Tue, 18 Jan 2005 07:21:52 +0100, "Thomas Schreiber" <no@use.com>
wrote:

>Jeg synes det virker meget uskarpt. Måske er et bare mig?

Delvist

Jeg tror det du bider mærke i er en meget lav DOF. Jeg skulle nok have
blændet et trin ned så også den yderste trediedel af næbbet også blev
skarpt.

MVH Tommy

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 19-01-05 00:53

Lidt mere dybdeskarphed på piphans'en ville ganske rigtigt have pyntet, men
uskarpt kan man -efter min mening- ikke kalde det, da øjet jo da ihvertfald
er skarpt nok.
Henrik L.S.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-01-05 16:18

Tommy Jensen wrote:
> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050115lioness2.jpg

Meget kedelig belysning. Fladt og blitz-agtig.

> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050115lioncubs1.jpg

Igen - du bruger slet ikke lyset til at modellere. Det virker mest som en
registrering af at du har set en løve i et træ. Farveløst og fladt.

> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050115struds1.jpg

Afgjort det bedste - blot skulle næbspidsen have været skarpere (blænd ned).

vh
Jan

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-01-05 18:28

On Tue, 18 Jan 2005 16:17:33 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Meget kedelig belysning. Fladt og blitz-agtig.

Hvad ville du have gjort anderledes her? Bare så jeg kan prøve næste
gang løven står i samme position.

Der er ikke anvendt flash. Løven vendte næsten direkte mod den
minimale sol der var.

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-01-05 18:56

Tommy Jensen wrote:

> Hvad ville du have gjort anderledes her? Bare så jeg kan prøve næste
> gang løven står i samme position.

Nu er der vel i virkeligheden ikke så forfærdeligt meget at gøre - bortset
fra at vente på det rigtige øjeblik.
Jeg kunne forestille mig at det ville skabe en vis furore, hvis du entrede
buret og fandt en anden vinkel til motivet

> Der er ikke anvendt flash. Løven vendte næsten direkte mod den
> minimale sol der var.

Og derfor kommer det jo til at ligne et flashfoto ret meget.

vh
Jan

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-01-05 19:16

On Tue, 18 Jan 2005 18:55:30 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>Jeg kunne forestille mig at det ville skabe en vis furore, hvis du entrede
>buret og fandt en anden vinkel til motivet

Jaa jeg tror nok jeg holder mig på den rigtige side af hegnet, der er
trods alt 10 løver derinde

>Og derfor kommer det jo til at ligne et flashfoto ret meget.

Ok, jeg prøver noget andet næste gang.

MVH Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 17:05

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050115lioness2.jpg

> [...]

Man skulle tro at du havde været på safari - det må tælle som en stor ros
til både dig og ZOO . .