Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70
Fra : J

Dato : 16-01-05 21:41

Hej
Jeg kan se herinde, at flere af Jer må ha' et Nikon D70 - jeg har set en
test af det i bladet Digital Foto - der fik det meget høje karakterer, og nu
går jeg og ønsker mig sådan et. Jeg har et HP 935 lige nu. Det er jeg
absolut ikke tilfreds med. Det tager i og for dig ret gode billeder, men det
er længe (meget længe) om at blive klar til næste skud. Det har også en
forsinket reaktion, når man trykker på udløseren. Det er meget irriterende,
når man tager billeder af børn og dyr, som jeg gerne gør.
Jeg er vant til spejlrefleks, som almindeligt kamera, men synes det er mange
muligheder med det digitale.

Hvordan er I tilfredse med Nikon D70 ??? jeg vil blive glad, hvis nogen vil
fortælle lidt om det.

Venlig hilsen
Jette

Fra : Rauhe

Dato : 16-01-05 22:01

Jeg er meget tilfreds med mit.

Der er oceaner af information på dette forum :
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1034
søge funktionen fungerer glimrende.

Hvad kan man fortælle?
-jeg har ikke haft problemer med kameraet (har haft det i et 3/4 år )
-det fungerer hurtigt, uden at man føler nogen form for forsinkelse
nogen steder (jeg kommer direkte fra film-SLR)
-De 6 megapixels kameraet tager billeder i er fine til A4 størrelse
billeder (har ikke prøvet at få fremkaldt større billeder)
-Man kan mere eller mindre alle de ting et prof kamera kan
-Virker som et solidt kamera når man står med det i hånden
-Kameraet er stort (synes jeg) så du skal nok lige prøve at holde et
i hånden før du køber.

Håber det har hjulpet !
/John

Fra : Rauhe

Dato : 16-01-05 22:08

Glemte lige at skrive at kit linsen (Nikon 18-70 DX EX) er et godt køb
til en seriøs amatør (17-55 DX EX f2.8 er bedre men meget dyrere).
Der er en crop faktor ('beskæringsfaktor' ?) på D70 der gør at en 18
mm ~ en 27 mm på et 35 mm kamera.
20 mm eller derunder er næsten et must til naturfotografering (på et
D70) og området 18 - 35 er det område på linsen jeg bruger klart
mest.

/John