Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Zoom Hvad er forskellen? (Nikon D70)
Fra : Preben Virkus

Dato : 16-01-05 20:01

Overvejer at købe en zoom til Nikon D70

Hos www.adorama.com finder jeg følgende 2 zoom men kan ikke blive klog på
hvori forskellen ligger:
Nikon Digital SLR Zoom 300 Pack, with 70-300mm Lens, Extended Warrenty &
Gadget Bag.

Nikon 70-300mm f/4-5.6D ED AF Zoom-Nikkor Lens with Hb-15 Hood - Gray Market

Hvorfor vises ingen af ovenstående som relateret tilbehør til Nikon D70 på
Nikon.dk?

Fra : Preben Virkus

Dato : 16-01-05 20:33

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Market

> Hvorfor vises ingen af ovenstående som relateret tilbehør til Nikon D70 på

Link til ovennævnte er:
1: http://www.adorama.com/INKDZK.html
2: http://www.adorama.com/NK70300AFD.html

Fra : Danne

Dato : 16-01-05 21:40

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i meddelandet

> "Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej

Det ena är ett G objektiv (utan bländarring) och det andra ett D
objektiv med ED glas.

Danne

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-01-05 22:58

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> wrote in message

> "Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Market

Der er allerede blevet beskrevet om de to objektiver, så det vil jeg ikke
gøre. Nikon D70 leveres fra Nikon med nogle standard objektiver. Der er
blevet fra nikons side lavet relateret udstyr, så som Nikon SB-800 flash og
så de nye DX objektiver som er til digital SLR, de to objektiver her er til
hele nikon linjen, både analog og digital og derfor er det ikke relateret
tilbehør til lige det kamera.

Mvh
Simon

Fra : Rauhe

Dato : 16-01-05 21:53

Som Danne skrev er det ene et G objektiv og det andet et ED objektiv
(ED = specielt godt glas). Udover det som Danne skrev er fatningen på
70-300 G objektivet vist lavet af plastik mens ED obj. fatning er lavet
af metal.

Begge virker med alt (matrix måling, AF etc.) på et D70 kamera.
hilsen
john

Fra : HKJ

Dato : 16-01-05 23:49

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> wrote in message

> Extended Warrenty

Fuld garanti hos Nikon i USA, men der sendes ikke til adresser udenfor USA.

> Gray Market

Parallel importeret, Nikon USA vil ikke røre ved objektivet.