Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nicon eller Leica
Fra : max

Dato : 15-01-05 07:53

Kenneth K wrote:

> På et DSLR kan man kontrollere dybeskarpheden meget bedre end med de
> små kameraer. Det er lettere at isolere motivet fra baggrunden. Det er
> en hel basal kvalitet som de små kameraere bare ikke kan lave på samme
> måde. Det er det jeg tror Max mener med "fotografiske kvaliteter".

Jeg er helt på det rene med det du nævner samt en del mere. Det var
mere
den skråsikre, kategoriske bemærkning om at man ikke skulle kunne
opnå
fotografiske kvaliteter med andet end et dSLR. Havde den haft en
smiley...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Der er ikke brug for nogen smily her, Ole - det er ment saa
skraasikkert og katagoisk som det er skrevet.. Det er naturligvis min
egen mening og du kan saa mene at billeder fra digicam har
fotografiske kvaliteter, imo er de at sammenligne med mit foerste agfa
fixfocus kamera da jeg var en bette knaegt.. Den manglende, eller hvis
jeg skal vaere large, meget begraensede mulighed for at arbejde med
dybdeskarpheden, svarer til at en toemrer tager paa arbejde uden sav,
eller en bager bager broed uden gaer (haevelses middel) - Men det er
en gammel diskution, som jeg har udtrykt mig paa tidligere, intet nyt
under solen. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-01-05 10:24

max wrote:

[...]

Ja, der er ingen tvivl om at en slr giver flere muligheder end det
meste, bænkkameraer og fieldkameraer undtaget. Det er slet ikke det, jeg
hentyder til.
Jeg hentyder til din påstand om "fotografiske kvaliteter" - hvad det så
end måtte være for en størrelse.
Et kamera er et værktøj til frembringelse af billeder. Hvis du mener at
kun et slr kan frembringe billeder af høj "fotografisk kvalitet" - ja,
så står jeg af her og klapper mit fieldkamera med et bedrevidende smil
og med Ansel Adams, Cartier, Brand, Eggleston, et hav af denne verdens
reklamefotografer, White osvosv i tankerne.
Hvis du der imod mener, at et slr giver nogle muligheder et p-s ikke
har, havde du vel sagt det?
Så, for at følge dine allegorier, hvad hjælper det at have dSLR-kamera
med, hvis man har glemt hovedet
Men for at komme tilbage til sagen: Mon ikke omtalte Leica fint kan tage
billeder af høj fotografisk kvalitet - det tror jeg og på Luminous
Landscape ved man det.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på: