Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lagre optagelser på PCen direkte fra 20 D
Fra : enrico

Dato : 14-01-05 13:01

Jeg har savnet et program til at fotografere med 20D direkte ind i
PCen (uden kort)

Breeze systems, der har udviklet mange Canon relaterede programmer har
nu en beta verion på gaden. Du behøver kun et længere USB kabel for at
fotografere.

Det virker godt med den nye USB2 i 20 Deren. Filerne lagres på PCen
mindst ligeså hurtigt som på kortet.

Her er beskeden, jeg fik fra softwareudvikleren:

We now have a beta version of DSLR Remote Pro with 20D support which
you can
download from http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/support.htm
Please read
the notes on this page. It is particularly important that you set "
Ignore
UI events" in the camera menu to improve the reliability.

Regards,

Sue Breeze
Breeze Systems Ltd

Hilsen enrico

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-01-05 18:54

In article <rocfu056gg71snjhh86quqkagq8fnv33sa@4ax.com>, enrico wrote:
> [...]
>
> Breeze systems, der har udviklet mange Canon relaterede programmer har
> nu en beta verion på gaden. Du behøver kun et længere USB kabel for at

Kan Canon's Remote Capture ikke det samme ?

Fra : Bent Fer

Dato : 14-01-05 20:28

Povl H. Pedersen wrote:

> Kan Canon's Remote Capture ikke det samme ?

Ikke hos mig, kan ikke finde mit 20D

--
M.V.H.
Bent Fer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 08:55

In article <cs96bl$vgt$1@news.net.uni-c.dk>, Bent Fer wrote:

> Ikke hos mig, kan ikke finde mit 20D

Så har du bvist ikke installeret den 20D upgrade der kom
for omkring en md siden

Fra : Bent Fer

Dato : 15-01-05 11:15

Povl H. Pedersen wrote:

> Så har du bvist ikke installeret den 20D upgrade der kom
> for omkring en md siden

Hmm hvor kan jeg finde den ? har version 1.2.0 men den kan jeg kun få lov at
afinstalere, har ingen genvej til at starte programmet

--
Bent Fer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 13:37

In article <csaqbn$den$1@news.net.uni-c.dk>, Bent Fer wrote:
> Hmm hvor kan jeg finde den ? har version 1.2.0 men den kan jeg kun få lov at
> afinstalere, har ingen genvej til at starte programmet

Hvor har du installeret den ? Der plejer der at ligge en .exe.
Genvejen må du selv skyde.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-01-05 12:54

"Bent Fer" <bfc@FJERNSTOREBOGSTAVERfernet.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke hos mig, kan ikke finde mit 20D

Der må godt nok ligge mange ting flyde.
Har ikke en 20D, men jeg kan da finde mine kameraer i rodet

--
mvh Uffe (der ikke kunne dy sig

Fra : Bent Fer

Dato : 15-01-05 15:15

Uffe Bærentsen wrote:
> "Bent Fer" <bfc@FJERNSTOREBOGSTAVERfernet.dk> skrev i en meddelelse

> Der må godt nok ligge mange ting flyde.
> Har ikke en 20D, men jeg kan da finde mine kameraer i rodet

Har overvejet, at male det orange

Fra : enrico

Dato : 15-01-05 15:36

On Fri, 14 Jan 2005 17:54:01 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Kan Canon's Remote Capture ikke det samme ?

Kender det ikke. Følger det med kameraet?

Må indrømme, jeg ikke installerer alle de programmer, der følger med
udover driveren.

Normalt bruger jeg Breezebrowser til at se billederne, da den har
disse store Thumbnails.

Til konvertering af Raw filer bruger jeg Photoshop.

Jeg må hellere kigge kmaera CD-en igennem igen :)

-enrico

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 16:08

In article <tbaiu0dglfkq5foqpd9d1aomrmamnvuc4c@4ax.com>, enrico wrote:

> [...]
> disse store Thumbnails.
>
> Til konvertering af Raw filer bruger jeg Photoshop.
>
> Jeg må hellere kigge kmaera CD-en igennem igen :)

RAW konverteren der kommer med 20D er faktisk hæderlig.

Fra : Jack

Dato : 16-01-05 15:20

Det du efterlyser kan de programmer der følger med EOS 20D.
Start EOS Viewer Utility, klik på EOS capture iconet (et lille kamera icon),
og vupti så er du kørerende.

Eos Viewer og Eos capture skal naturligvis være installeret, ligesom du skal
aktivere optagelser uden kort på kameraet. (4. menupunkt i "rød" menu)

J.