Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærm
Fra : Peter Hansen

Dato : 14-01-05 11:27

hej til gruppen

Er ved at købe en 19 tommer fladskærm som jeg Bla. skal bruge til lidt
fotoredigering. Har hørt at alm. skærm er bedst til det men vover springet.
Hvad skal jeg se efter på en fladskærm ? den jeg har set på har en
responstid på 25 samt et kontrasttal på 550-1.

Håber på lidt råd og vejledning.

Hilsen
Peter

Fra : Richard

Dato : 14-01-05 22:01

Peter Hansen wrote:

> [...]
> Hvad skal jeg se efter på en fladskærm ? den jeg har set på har en
> responstid på 25 samt et kontrasttal på 550-1.

Til billedbehandling og ud over størst mulig kontrast, som du selv er
inde på: Lysintensiteten, muligheden for at kalibrere farverne, DVI-D
(digital tilslutning, hvis dit skærmkort altså har sådan en port) og
længt mulig fabriksgaranti

Men tag nu ikke leverandørens lys- og kontrastdata for pålydende, se en
stortest eller to - og/eller sammenlign i en butik, hvor de har et pænt
udvalg...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK