Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i tyskland
Fra : Claus Larsen

Dato : 14-01-05 00:56

Hej gruppe

Jeg har set på nettet efter tyske forhandlere af er Nikon D 70
via postordre
Er der nogle der har erfaringer med køb af kamera af denne vej
Fordele /ulemper ?
Er de til at stole på og hvad med garanti

Der er muligvis tidligere tråde om dette men tilgi mig jeg er ny her
Claus

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-01-05 08:18

prøv en søgning her http://groups.google.dk/groups?group=dk&hl=da

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-01-05 10:30

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med køb af kamera af denne vej
> Fordele /ulemper ?
> Er de til at stole på og hvad med garanti

Har gode erfaringer med www.technikdirekt.de, hvor man kan betale med
kreditkort. Flere andre tilbyder også dette, bla.
http://www.imaging-one.de/Kameras/NikonD70.htm. Jeg har Canon som har
europæisk garanti og service kan udføres i Danmark. Det gælder formentlig
for Nikon.
Som sagt ingen problemer og i denne gruppe har jeg kun hørt gode erfaringer
med køb i Tyskland over nettet. Med kreditkortsbetaling er du sikret på
bedste måde ift. bankoverførsel før modtagelse af varen.
Mvh,
Hans

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-01-05 17:18

Tak Hans !!

Fra : AH

Dato : 13-04-05 21:48

Også gode erfaring er med www.technikdirect.de.

mvh Henrik J.

Fra : AS

Dato : 14-01-05 14:46

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>

> Der er muligvis tidligere tråde om dette men tilgi mig jeg er ny her
> Claus

Men muligvis kan man læse lidt, hvordan man bruger "Søg/Find" funktion, selv
om man er ny.

Nothing personal, men lignende spørgsmål dukke op ca. 1-2 gange om uge. Der
er altid en god ide at kikke lidt rundt, muligvis det hvad man spørger er
besvaret for ikke så længe siden.

Fra : Rauhe

Dato : 15-01-05 15:19

Hej,

Jeg købte mit kamera (Nikon D70 Kit) hos DirectShopper.de og har
senere købt linser og filtre der. Jeg har ikke haft noget at udsætte
på dem, men har dog ikke haft brug for at få noget repareret.

Garantien er på 2 år som i Danmark.

hilsen
John

Fra : Deaster

Dato : 15-01-05 15:48

Rauhe wrote:

> [...]
> senere købt linser og filtre der. Jeg har ikke haft noget at udsætte
> på dem, men har dog ikke haft brug for at få noget repareret.

Der er normalt ikke garanti i Danmark, men reklamationsret hvilket er
noget helt andet.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : AS

Dato : 15-01-05 17:35

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Der er normalt ikke garanti i Danmark, men reklamationsret hvilket er
> noget helt andet.

Hvar er præcis man mister ved køb udenfor DK? Hvor stammer denne info fra?

Jeg snakker ikke om manualer og andre papirsager. Som jeg forstået fra DFA,
de giver ikke support, men alt andet inkl. garanti er som skal være, hvis
kameraet er købt i Europa.

Fra : Deaster

Dato : 15-01-05 18:49

AS wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Hvar er præcis man mister ved køb udenfor DK? Hvor stammer denne info
> fra?

Hvilken info ?

> Jeg snakker ikke om manualer og andre papirsager. Som jeg forstået
> fra DFA, de giver ikke support, men alt andet inkl. garanti er som
> skal være, hvis kameraet er købt i Europa.

Hvilken garanti ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : AS

Dato : 15-01-05 19:01

> Hvilken info ?

Se din egen sætning.

> Hvilken garanti ?

Muligvis den samme du snakker om.

Fra : Deaster

Dato : 15-01-05 19:39

AS wrote:

> Se din egen sætning.

Ja ?

> Muligvis den samme du snakker om.

Jeg snakker ikke om garanti, det gør du.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : AS

Dato : 15-01-05 20:12

> Jeg snakker ikke om garanti, det gør du.

Der er 5. ord i din sætning. Prøv at læse igen.

Fra : Deaster

Dato : 15-01-05 21:12

AS wrote:

> Der er 5. ord i din sætning. Prøv at læse igen.

Nope, der er 14 ord i min sætning. Der er ingen generel garanti i
Danmark kun reklamationsret, hjælper det dig når jeg gentager det ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : AS

Dato : 15-01-05 21:15

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Nope, der er 14 ord i min sætning.

Der er ingen generel garanti i
> Danmark kun reklamationsret, hjælper det dig når jeg gentager det ?

Hvad er forskel i virkelig liv?

Fra : Deaster

Dato : 16-01-05 12:20

AS wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

Den var for nem

> Der er ingen generel garanti i
>
> Hvad er forskel i virkelig liv?

At man skal være væsentligt bedre stillet med en garanti end den
lovbestemte reklamationsret. Det kan eks. være at den 6 måneders
formodningregel bliver udvidet til at gælde alle 2 år.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : AS

Dato : 16-01-05 16:16

> [...]

> lovbestemte reklamationsret. Det kan eks. være at den 6 måneders
> formodningregel bliver udvidet til at gælde alle 2 år.

Det er lige hvorfor jeg spurgt om kilde af denne info.´

Som jeg forstået fra DFA, de giver normal 2 års garanti for kameraer, der er
købt i Europa, bare ingen support (som f.x. man ringer og spørger "hvordan
jeg gør en eller anden med mit kamera?"). Fra den praktiske side har jeg
erfaret, at de vil ikke rense sensoren på DSLR gratis ("det er support"),
men kan godt justere fokusering uden betaling. Så er jeg ikke sikker hvordan
det passer med dit beskrivelse.