Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera med mange billeder pr. sek.
Fra : Peter

Dato : 13-01-05 10:39

Hej

Jeg er nybegynder på dette område. Jeg søger et digital kamera eller
digital video kamera som kan tage mange billeder pr. sek. f.eks 500
billeder pr. sek. Jeg skal optage noget som varer mindre end to
sekunder, derfor de mange billeder pr. sek. Hvis det er et digital
kamera, der er bedst til opgaven, kan man så lave billederne om til en
film på pc'en?

Forslag?

-peter

Fra : Henrik

Dato : 13-01-05 10:51

On 13/01/05 10:38, in article cs5fbf$km$1@news.cybercity.dk, "Peter"
<xx@xxx.com> wrote:

> [...]
> sekunder, derfor de mange billeder pr. sek. Hvis det er et digital
> kamera, der er bedst til opgaven, kan man så lave billederne om til en

Hej Peter, du kan godt få video kamera der kan det du spørger om, men det er
vel også et spørgsmål om pris.

Se link: http://www.aostechnologies.com/

-Henrik

Fra : Martin

Dato : 13-01-05 10:51

"Peter" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor de mange billeder pr. sek. Hvis det er et digital kamera, der er
> bedst til opgaven, kan man så lave billederne om til en film på pc'en?

500 billeder er en hel del, og jeg tror ikke, at du kan finde et digital
kamera, som kan klare opgaven.

Det bedste jeg umiddelbart kan finde på er Canon Ixus 40, som kan optage
film med 60 billeder pr. sekund.

/Martin

Fra : Henrik

Dato : 13-01-05 10:56

<xx@xxx.com> wrote:

> [...]
> sekunder, derfor de mange billeder pr. sek. Hvis det er et digital
> kamera, der er bedst til opgaven, kan man så lave billederne om til en

Peter jeg fandt lige dette link: http://www.optronis.com/content/view/18/45/

Skriv til dem om en pris.

-Henrik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-01-05 11:04

"Peter" <xx@xxx.com> wrote in message news:cs5fbf$km$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> derfor de mange billeder pr. sek. Hvis det er et digital kamera, der er
> bedst til opgaven, kan man så lave billederne om til en film på pc'en?

Det ikke et almindeligt håndholdt fotografiapparat, du har brug for, men
nærmere et highspeed videokamera, som fx:

http://www.fast-vision.com/cameras/camera13.HTM
http://www.baslerweb.com/produkte/produkte_en_212.php

Normalt den slags kameraer koblet til en framebuffer, der kan bære data væk
i en fart. Det drejer sig ofte om 500-1000Mby/sek, da man ikke komprimerer
data. Glem alt om flash kort.

Regn heller ikke med at det er specielt billigt

Bo //

Fra : Brizz

Dato : 13-01-05 13:46

>Jeg skal optage noget som varer mindre end to sekunder, derfor de mange
>billeder pr. sek.

Kan ikke lade være...Men er det sex med kæresten du skal optage §

Mvh Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-01-05 14:17

Brizz wrote:

> Kan ikke lade være...Men er det sex med kæresten du skal optage
> §

Hør nu, Brizz, bare fordi du er nødt til at måle udholdenheden i
sekunder, betyder det ikke at andre par har samme problemer.

Men jeg er da også lidt nysgerrig efter at høre hvad det er der skal
optages. Er det en hemmelighed, Peter?

Fra : Brizz

Dato : 13-01-05 16:05

> Hør nu, Brizz, bare fordi du er nødt til at måle udholdenheden i
> sekunder, betyder det ikke at andre par har samme problemer.

Havde nu håbet på en smiley der...men fair nok

> Men jeg er da også lidt nysgerrig efter at høre hvad det er der skal
> optages. Er det en hemmelighed, Peter?

Ja nysgerrig er man da... men kunne forestille mig det kunne være et kemisk
forsøg eller en reaktion af en art?

Mvh Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-01-05 16:30

Brizz wrote:

Toke:

> Havde nu håbet på en smiley der...men fair nok

Beklager, jeg prøver at undgå det skidt (smileys, ikke sex).

> Ja nysgerrig er man da... men kunne forestille mig det kunne være
> et kemisk forsøg eller en reaktion af en art?

Der er mange spændende ting. Efter jeg gik over til digitalkameraer har
jeg bl.a. underholdt mig med at tage macro-billeder. Det kunne jeg ikke
før og der var lidt en ny verden der åbnede sig. På samme vis ville det
sikker være med højhastighedsfilm, supermacro (tag et kig på et sted
som http://www.eyeofscience.de/ ) eller infrarød.

Fra : Brizz

Dato : 13-01-05 17:16

> som http://www.eyeofscience.de/ )

Ja det kan man da kalde Macro!!! men hvad for noget udstyr skal der til for
at tage dem?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-01-05 20:01

Brizz wrote:

> Ja det kan man da kalde Macro!!! men hvad for noget udstyr skal
> der til for at tage dem?

Der står noget om det på siden. Det meste er med elektronmikroskop og
noget er med almindeligt lysmikroskop. Så det er ikke noget der bliver
proppet ind i de håndhold kameraer lige med det samme.

Fra : Casper

Dato : 14-01-05 10:05

On 13 Jan 2005 15:30:24 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>før og der var lidt en ny verden der åbnede sig. På samme vis ville det
>sikker være med højhastighedsfilm, supermacro (tag et kig på et sted

Er det bare mig, eller er den side f*****?? I "Gallery" forsætter
teksten/links ned ad siden, men man kan ikke scrolle?

Jeg bruger IE6.

Casper

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-01-05 10:25

Casper wrote:

[ http://www.eyeofscience.de/ ]

> Er det bare mig, eller er den side f*****?? I "Gallery" forsætter
> teksten/links ned ad siden, men man kan ikke scrolle?

Jeg prøvede lige med IE6 (XP SP2). Det virker fint, hvis jeg laver
vinduet så lille at der er behov for scroll.

Fra : Casper

Dato : 14-01-05 10:36

On 14 Jan 2005 09:24:32 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

>Casper wrote:
>
>[ http://www.eyeofscience.de/ ]

>Jeg prøvede lige med IE6 (XP SP2). Det virker fint, hvis jeg laver
>vinduet så lille at der er behov for scroll.

Ja, nu virker det også her... en "genstart" af IE gjorde tricket.

Casper