Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ixus vs PowerShot
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 14:10

Greetings!

Jeg går og overvejer et indkøb at et digicam med mellem 4 og 5 Mpixels.
Hvad er forskellen på Ixus og PowerShot?

Er alle PowerShot med CF-kort?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-01-05 14:31

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg går og overvejer et indkøb at et digicam med mellem 4 og 5
> Mpixels. Hvad er forskellen på Ixus og PowerShot?

Størrelsen og mulighederne.

Ixus er små og lommevenlige - og OK til auto-optagelser - men har ikke de
store creative muligheder.

Powershot modellerne er større - men har flere creative muligheder f.x.
manuelle indstillinger.

> Er alle PowerShot med CF-kort?

Så vidt jeg ved ja - G- og A- modellerne er ihvertfald - S-modellerne mener
jeg også er.

Nogle af Ixus'erne bruger SD-kort og andre bruger CF.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 15:30

Jan Vestergaard wrote:

> Powershot modellerne er større - men har flere creative muligheder
> f.x. manuelle indstillinger.

Så er det PowerShot jeg skal satse på. Det skal ikke være småt, det
skal være godt...

> Så vidt jeg ved ja - G- og A- modellerne er ihvertfald - S-modellerne
> mener jeg også er.

Okay. Fornemt.

> Nogle af Ixus'erne bruger SD-kort og andre bruger CF.

De 3-cifrede Ixus'er er vist til CF-kort, men jeg er ikke sikker på at
den tese holder... Anyone?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ole Helms

Dato : 12-01-05 16:27

On 12 Jan 2005 14:30:07 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

>De 3-cifrede Ixus'er er vist til CF-kort, men jeg er ikke sikker på at
>den tese holder... Anyone?

Jo, det ser ud til at være korrekt.
http://web.canon.jp/Imaging/bebitarchive-e.html#02

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 17:01

Ole Helms wrote:

> Jo, det ser ud til at være korrekt.

Tak, begge to

Jesper G. Poulsen

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 12-01-05 21:10

> Så vidt jeg ved ja - G- og A- modellerne er ihvertfald - S-modellerne
> mener jeg også er.

A400 er med SD - men er selvfølgelig ikke en af de "store" PowerShots

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 22:24

Simon Tved Bakken wrote:

> A400 er med SD - men er selvfølgelig ikke en af de "store" PowerShots

Okay, tak for "advarslen"

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-05 21:20

> Greetings!
>
> Jeg går og overvejer et indkøb at et digicam med mellem 4 og 5 Mpixels.
> Hvad er forskellen på Ixus og PowerShot?
>
> Er alle PowerShot med CF-kort?

Powershot A400 er _ikke_ med CF kort... Men ellers er alle andre Powershot
Axx kameraer med CF kort!

En af de væsentlige forskelle på Ixus og Powershot Axx er at du har mulighed
for fuld manuel kontrol over kameraet på Powershot serien!
(Og G og S(?) modellerne hvis jeg ikke tager fejl)

Brian

Fra : Marni

Dato : 15-01-05 03:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> Greetings!
>
> Jeg går og overvejer et indkøb at et digicam med mellem 4 og 5 Mpixels.

Så se lige her:
http://www.dpreview.com/reviews/canons60/

Og hvis du vil ofre lidt mere:
http://www.dpreview.com/reviews/canons70/

Marni

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 15:36

Marni wrote:

> Så se lige her:

Jeg har droppet Canon, som følge af deres akku'er.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 15-01-05 16:01

> Jeg har droppet Canon, som følge af deres akku'er.

Hvad er problemet?
Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 16:07

In article <41e9303e$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Kenneth Villefrance wrote:

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet?

Det er vel at man får mere kapacitet på mindre plads og vægt
end hvis man brugte AA batterier.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 15-01-05 16:22

meddelelse news:slrncuicd1.4rq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Det er vel at man får mere kapacitet på mindre plads og vægt
> end hvis man brugte AA batterier.

Det må da være en fordel?
Mvh
Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 17:12

Kenneth Villefrance wrote:

> Det må da være en fordel?

Ja, hvis de så klarede lige så mange opladninger som NiMH AA. Det er
bare ikke tilfældet. Det er billigere at holde liv i kameraet på NiMH
AA.

Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 19:42

In article <41e93517$0$628$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Kenneth Villefrance wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrncuicd1.4rq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Det må da være en fordel?

Der er nogle der mener AA er billigere i drift, selvom det ikke
er så meget billigere det gør noget. AA batterier er en ulempe medmindre
man er meget fokuseret på prisen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 19:47

Povl H. Pedersen wrote:

> Der er nogle der mener AA er billigere i drift, selvom det ikke
> er så meget billigere det gør noget. AA batterier er en ulempe

AA giver flere års brug for 50,-

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 17:10

Povl H. Pedersen wrote:

> Det er vel at man får mere kapacitet på mindre plads og vægt
> end hvis man brugte AA batterier.

De holder kun til 300 fulde opladninger - det vil jeg ikke kaste penge
efter!

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 17:10

Kenneth Villefrance wrote:

> Hvad er problemet?

De har begrænset holdbarhed. Det vil jeg ikke kaste penge efter...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 18:37

In article <xn0dxagxl8jvzxz004@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> De har begrænset holdbarhed. Det vil jeg ikke kaste penge efter...

Kender en der har et 2 mp ixus der er 2-3 år gammelt, han har taget
rimelig mange billeder og der er sgu ingen problemer.

Hygge

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 19:48

Jakob wrote:

> Kender en der har et 2 mp ixus der er 2-3 år gammelt, han har taget
> rimelig mange billeder og der er sgu ingen problemer.

Med samme akku som et moderne?

Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 15-01-05 11:12

> Med samme akku som et moderne?

Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, men det ligner. Havde en ide om at
hvis der var sket noget på den front var det nok ikke gået baglæns.

Men ok 300 opladninger med hvad et par hundrede billeder i hver så kan
man tage en 40 billeder om dagen i 4 år, det skulle vel dække de flestes
behov, til den tid ser verden nok lidt anderledet ud mht digi kamera.

Jeg synes dog overordnet også at det er mere praktisk med aa eller aaa
batterier at de i et nødstilfælde bare kan købes i en kiosk.

MVH

Jakob