Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tokina AT-X 80-200 f2,8
Fra : max[dk]

Dato : 12-01-05 08:02

Er her nogen som kender den og evt. har nogle billeder man må se?

På forhånd tak.

/Max

Fra : Mathias Christensen

Dato : 12-01-05 11:49

"max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er her nogen som kender den og evt. har nogle billeder man må se?

Jeg kender ikke objektivet, men her er da lidt billeder fra pbase
http://www.pbase.com/cameras/tokina/atx_828_af_pro

Vh
Mathias

Fra : max[dk]

Dato : 13-01-05 07:40

> Jeg kender ikke objektivet, men her er da lidt billeder fra pbase
> http://www.pbase.com/cameras/tokina/atx_828_af_pro

Okay, tak skal du have.

Det ser da ret godt ud af et objektiv til 4200.- kontra Nikon's til ~8500.-

Det er da utroligt at det ikke er nogen som kender noget til det.

/Max

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-05 17:18

In article <41e617d4$0$48708$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, max[dk] wrote:

> Okay, tak skal du have.
>
> Det ser da ret godt ud af et objektiv til 4200.- kontra Nikon's til ~8500.-
>
> Det er da utroligt at det ikke er nogen som kender noget til det.

Nok fordi Sigma 70-200 f/2.8 går for at være ret godt. Så der er lidt
konkurrence i markedet.

Fra : max[dk]

Dato : 14-01-05 07:07

> Nok fordi Sigma 70-200 f/2.8 går for at være ret godt. Så der er lidt
> konkurrence i markedet.

Jamen sigma'en er stadig rimeligt meget dyrer end Tokina'en

Hvordan synes du at billede kvaliteten ser ud i forhold til de andre?

/Max

Fra : Preben Holm

Dato : 14-01-05 19:16

max[dk] wrote:
> Er her nogen som kender den og evt. har nogle billeder man må se?
>
> På forhånd tak.

Jeg har selv haft kig på den - meget tung, men okay f/2.8 er ganske fint
også!

Desværre læste jeg at der var en del der mente, at den ikke var skarp
nok omkring blænde 2.8!
Men endnu har jeg ikke set nogen, som på et zoom-objektiv mener, at det
er skarpt nok (selv dyrere (alt er jo relativt) objektiver)!

Med venlig hilsen
Preben holm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-01-05 19:46

In article <41e80c4e$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>, Preben Holm wrote:
> Men endnu har jeg ikke set nogen, som på et zoom-objektiv mener, at det
> er skarpt nok (selv dyrere (alt er jo relativt) objektiver)!

Generelt er folk tilfredse med Sigma EX 100-300mm f/4 og 120-300mm f/2.8.
Der var nogle tests af 100-300mm f/4 mod Canon 300mm prime, og her kom de
ud ca. ligegode, måske med en lille margin til Sigma. Så man kan vel ikke
forvente meget mere.

Fra : max[dk]

Dato : 17-01-05 07:23

> [...]

> Men endnu har jeg ikke set nogen, som på et zoom-objektiv mener, at det
> er skarpt nok (selv dyrere (alt er jo relativt) objektiver)!

Det er jo det, men jeg synes bare ikke at jeg kan se nok forskel på Nikon's
og Tokina'en når man kigger på test billeder ved 2,8.

/Max

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-05 07:28

In article <41eb59dc$0$48675$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, max[dk] wrote:

> Det er jo det, men jeg synes bare ikke at jeg kan se nok forskel på Nikon's
> og Tokina'en når man kigger på test billeder ved 2,8.

Så er det vel at købe den billige.