Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom til Nikon D70 (Tamron)
Fra : Tore Haugen

Dato : 11-01-05 18:26

Hei

Har i dag kjøpt meg :

1 stk Nikon D70 med 18-70 AF-S

Vurderer og kjøpe en Tamron AF 28-300mm Ultra Zoom XR F/3.5-6.3 LD Asp. (IF)
Macro

Er dette ett bra alternativ hvis jeg ønsker en kraftig zoom

Pris 3400,- (4190,-)

Hilsen

Tore H

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-01-05 18:32

"Tore Haugen" <tore-h@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> (IF) Macro
>
> Er dette ett bra alternativ hvis jeg ønsker en kraftig zoom

Hej Tore

Jeg har dette objektiv, dog til canon. Det er desværre ikke helt så skarpt
som jeg ønsker, men det er dejligt kompakt, og som det tit bliver beskrevet,
dejligt rejse objektiv.

mvh Tommy Fer

Fra : Rene Krogh

Dato : 11-01-05 23:41

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote in message

> Jeg har dette objektiv, dog til canon. Det er desværre ikke helt så skarpt
> som jeg ønsker, men det er dejligt kompakt, og som det tit bliver
> beskrevet, dejligt rejse objektiv.

Enig med tommy, jeg har også dette objektiv til canon. Hvis du vil ud og
skyde rigtig gode billeder skal du have noget andet. Men som et flexibel
allround objektiv til rejsebrug er det udmærket.

mvh
Rene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 18:52

In article <G_TEd.4075$Sl3.97270@news4.e.nsc.no>, Tore Haugen wrote:
> [...]
> Macro
>
> Er dette ett bra alternativ hvis jeg ønsker en kraftig zoom

Nej. Et 70-300mm Nikon eller Sigma Super II APO er meget bedre.
Disse superzooms giver meget bløde/uskarpe billeder, og grimme
blå/røde kanter i kontrastområder.

Fra : AS

Dato : 11-01-05 21:39

Hvis du er interesseret i "super" zooms, eneste kan anbefales: Nikkor 28-200
G (IKKE D). Den er rimmeligt skarp, skarpere, end andre i lignende område,
inkl. 24-120 VR.